تصاویر سایپا اطلس منتشر شد؛ مشخصات و قیمت خودروی نو
به گزارش وبلاگ کلشی ها، هم زمان با عرضه قریب الوقوع سایپا اطلس، این شرکت طی گزارشی تیپ بندی و تصاویر جدیدی از این خودرو منتشر کرد.
حدود سه سال پیش اعلام شد خودروی نوی با نام سایپا اطلس که قرار است نسخه فیس لیفتی از کوییک باشد، به وسیله این شرکت عرضه گردد.
حال با نزدیک شدن به تاریخ عرضه این خودرو، شرکت سایپا مشخصات و تصاویر بیش تری از اطلس منتشر نموده و تیپ هایی که قرار است از آن عرضه گردد را شرح داده است.
تیپ بندی سایپا اطلس شباهت زیادی به تیپ های خودروی کوییک دارد.
مشخصات فنی
همه تیپ های این خودرو از همان پیشرانه قدیمی M15 بهره می برند که روی کوییک و ساینا نیز می دیدیم. این پیشرانه با تکنولوژی آلایندگی یورو 5، توانایی فراوری 90 اسب بخار قدرت و 137 نیوتن متر گشتاور را دارد.
طبق اعلام سایپا، مصرف سوخت ترکیبی خودروی اطلس در حدود 6.93 لیتر بوده که عدد قابل قبولی برای یک خودروی ایرانی محسوب می گردد. بعلاوه ظرفیت مخزن سوخت این خودرو 41 لیتر است.
مشخصات انواع تیپ های سایپا اطلس
طبق اعلام شرکت سازنده، خودروی سایپا اطلس در دو نسخه پایه و فول تحویل مشتریان خواهد شد. نسخه های پایه که همان تیپ S و تیپ L بوده و نسخه های فول، تیپ G و E است.
اطلس S : نسخه پایه یا همان لوآپشن اطلس بوده که مجهز به گیربکس دستی و فرمان هیدرولیک است. در لیستی که شرکت سایپا ارائه نموده، کنترل حرکت در سربالایی، سنسور دنده عقب، دی لایت، صندلی عقب تاشو و دستگیره های آسان بازشو از جمله قابلیت های این خودرو است.
اطلس L : نسخه پایه یا همان لوآپشن اطلس بوده که مجهز به گیربکس اتوماتیک CVT و فرمان برقی است. لیست آپشن های این نسخه مشابه اطلس G بوده اما با این تفاوت که خبری از سانروف و سقف رنگی نیست.
اطلس G : نسخه فول آپشن دنده دستی اطلس بوده که از فرمان هیدرولیک بهره می برد. این نسخه علاوه بر آپشن های تیپ S، دارای آپشن هایی همانند نمایشگر 7 اینچی، دوربین دنده عقب، آینه های تاشو برقی، تریم دورنگ، دکمه های کنترلی روی فرمان، روکش صندلی های چرمی و سانروف است.
اطلس E : این نسخه فول ترین مدل از اطلس محسوب می گردد که دارای گیربکس اتوماتیک CVT و فرمان برقی است. علاوه بر همه آپشن هایی که در سه نسخه قبلی مشاهده کردیم، کروزکنترل، سنسور باران، رادار نقطه کور، ورود و استارت بدون کلید، صندلی برقی راننده به همراه گرم کن و سانروف نیز دارد.
طراحی ظاهری
این خودرو نیز مانند تمامی محصولات دیگر سایپا که اخیرا با عنوان فیس لیفت نسخه های قبلی معرفی شده است، از لحاظ بدنه هیچ تفاوتی با کوییک ندارد و اگر از قسمت جانبی به آن نگاه کنید، تقریبا هیچ تفاوتی با کوییک نخواهید دید. با این تفاوت که بعضی از مدل های کوییک با رینگ آلومینیومی عرضه می شد اما همه مدل های اطلس با رینگ فولادی عرضه می گردد.
سایپا اطلس، تنها در بخش سپرهای جلو و عقب و چراغ ها با خودروی کوییک فرق دارد. اما اگر بخواهیم طراحی جلوی آن را آنالیز کنیم، طرح جلوپنجره از پوزه کوسه الهام گرفته شده که نسبت به کوییک زیباست، اما چراغ های جلو با چراغ های خودروی سهند که از دیگر خودروهای نو سایپا بوده، مشترک است.
در قسمت عقب نیز ظاهر کلی، شباهت زیادی به کوییک دارد اما طراحی چراغ ها به روزتر و زیباتر از کوییک است.
به صورت کلی، مقدار اطلس نسبت به کوییک بزرگ تر شده و طول آن 15، عرض 7 و ارتفاع 48 میلی متر افزایش داشته.
طراحی داخلی
طبق تصاویری که از داخل کابین سایپا اطلس در نسخه های آزمایش منتشر شده، این بخش شباهت بسیاری به داخل کابین سهند دارد. البته باید منتظر ماند و دید که سایپا میخواهد این دو محصول را با کابین یکسان عرضه کند یا قصد اعمال تغییراتی روی آن گرفته است.
قیمت سایپا اطلس
اطلس نسخه فیس لیفت کوییک محسوب می گردد اما با عرضه تیپ های متفاوت این خودرو، به نظر می آید که این شرکت قصد توقف فراوری کوییک را ندارد و با توقف فراوری تیبا 2، می خواهد کوییک را جایگزین این خودرو نموده و اطلس را به عنوان مدل بالاتر معرفی کند.
در نتیجه قیمتی که برای آن درنظر گرفته می گردد، به احتمال زیاد اندکی بالاتر از کوییک خواهد بود.
منبع: تجارت نیوز
منبع: فرادید