تزریق واکسن کرونا برای 168 هزار خوزستانی

به گزارش وبلاگ کلشی ها، رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: تا به امروز 168 هزار خوزستانی معادل حدود 3.6 درصد جمعیت تحت پوشش واکسیناسیون کرونا قرار گرفته اند.

تزریق واکسن کرونا برای 168 هزار خوزستانی

به گزارش از ، سیدمحمد علوی رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: تا به امروز 168 هزار خوزستانی معادل حدود 3.6 درصد جمعیت این استان تحت پوشش واکسیناسیون کرونا قرار گرفته اند و این مقدار کم، ولی هدفمند واکسیناسیون هم اثرگذاری خوبی داشته و به کاهش بیش از 60 درصدی مرگ و میر منجر شده است.

او بیان داشت: 20 درصد مقدار بروز کرونا در افراد بالای 60 سال و دارای بیماری زمینه ای است و همچنین بیش از 75 درصد مرگ و میر ها در بین سالمندان است و اگر بر اساس برنامه زمان بندی شده، سالمندان را واکسینه کنیم قطعا به کنترل بیماری در استان نزدیک می شویم.

علوی اضافه کرد: همان طور که پیش بینی شد با توجه به درصد پایین رعایت پروتکل های بهداشتی در برخی از منطقه ها خوزستان، برخی از شهر های این استان مجددا به شرایط قرمز تغییر رنگ دادند و بر این اساس شرایط 2 شهرستان هندیجان و امیدیه از حالت نارنجی به قرمز تبدیل شده است بنابراین باید این موضوع را جدی بگیریم.

رییس مرکز بهداشت خوزستان شرح داد: تا زمانی که پوشش واکسیناسیون علیه کرونا به مقدار 70 درصد نرسد، برای رهایی از اثرات مرگبار کرونا، چاره ای جز رعایت شیوه نامه های بهداشتی نداریم و انتظار داریم که مردم رعایت تهویه محل زیست و کار، اجتناب از تردد در مکان های شلوغ، دربسته و مسافرت ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را به خوبی اجرا کنند.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تزریق واکسن کرونا برای 168 هزار خوزستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزریق واکسن کرونا برای 168 هزار خوزستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید