بیت کوین، نخستین پول دیجیتال نامتمرکز

به گزارش وبلاگ کلشی ها، در جهانی امروز که همه چیز به سوی الکترونیکی شدن و دیجیتال محوری پیش می رود، سیستم تجارت و ارز هم از این عرصه عقب نمانده است. پول ها و ارزهای دیجیتال هم اکنون در سر تا سر جهان اهمیت ویژه ای پیدا نموده اند و بسیاری از افراد، تمامی خرید و فروش های خود را با این ارز رمزها انجام می دهند. بیت کوین، نمونه ای از این ارزها است که در ادامه توضیحات کامل تری در رابطه با آن خواهیم داد؛ پس در ادامه با ما باشید.

بیت کوین، نخستین پول دیجیتال نامتمرکز

بیت کوین

یکی از معروف ترین ارزهای دیجیتال که در تمام جهان محبوبیت بالایی هم دارد، ارز نام برده شده در تیتر است. یک ارز رمز که در واقع کارکردی مشابه با پول بدون پشتوانه دارد.

بیت کوین یک پول دیجیتال غیرمتمرکز است و علت آن هم این است که بدون بانک مرکزی و مسئولیت آن، فعالیت می نماید. بر اساس آمار و اطلاعات، در سال های اخیر، ارزش بیت کوین، از عدد چند صدم دلار آمریکا، به چند هزار افزایش یافته است. البته مانند هر ارز دیجیتال دیگر، نوساناتی در قیمت این ارز رمز هم وجود دارد که با پیش بینی صحیح و تجارت خردمندانه، می توان سودی بسیاری از آن به دست آورد.

اتریوم

اگر می خواهید در انجام معاملات شما هیچ گونه تقلب و یا دخالت شخص سومی وجود نداشته باشد، باید اقدام به خرید ارز نام برده، کنید. این ارز هم مانند بیت کوین، یک ارز دیجیتال غیر متمرکز است.

در واقع می توان گفت که با اتریوم به اسم یک ارز دیجیتال، مجموعه ای غیر متمرکز از خدمات اقتصادی برای شما فراهم می گردد تا در هر کجای جهان که هستید، بتوانید به آن دسترسی داشته باشید. از این رو شما با خرید اتریوم به راحتی می توانید با هر شخصی در هر کجا که باشد معامله نموده و برای این کار فقط کافی است به یک صرافی ارز دیجیتال مراجعه نموده و پرداخت های خود را در امنیت کامل و به راحتی انجام دهید.

تعریف کلی ارزهای دیجیتال

حال که به طور جزئی با مفهوم بیت کوین و اتریوم آشنا شدید، شاید خالی از لطف نباشد که ارزهای دیجیتال را به طور کلی برای شما تعریف کنیم. ارزهای دیجیتال همچون بیت کوین، به ارزی گفته می گردد که بتوان به صورت دیجیتالی و الکترونیکی به آن دسترسی پیدا کرد. در جهانی امروز که همه چیز رنگ و بویی دیجیتالی به خود گرفته است، از جمله کیف پول دیجیتال و یا بانکداری های الکترونیکی، مبحث ارزهای دیجیتال دیگر خیلی دور از فکر نخواهند بود.

شاید بتوان گفت ارزهای دیجیتال همچون پول های فیزیکی رایج در جهان، دارای خصوصیات مشخصی هستند و یکی از بارزترین آن خصوصیات که می تواند ارزهای دیجیتال را همچون پول های فیزیکی پرکاربرد و محبوب کند، امکان خرید آنی و فوری با آن ها خواهد بود. بین المللی بودن این ارزها هم از دیگر خصوصیات مثبتی است که می توان برای آن ها در نظر گرفت. علاوه بر بیت کوین و اتریوم، باید گفت انواع دیگری هم وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

دیگر انواع ارزهای دیجیتال

تتر

تتر را می توان به اسم یکی از محبوب ترین و البته اولین ارزهای دیجیتالی که در کوین های پایدار وجود دارد، معرفی کرد. خرید بسیاری از ارزهای دیجیتال از جمله خرید بیت کوین، ممکن است با ریسک هایی مانند نوسانات دوره ای همراه باشد. اما ارزهایی مانند تتر، از آنجایی که در دسته استیبل کوین ها هستند، قیمتی ثابت و پایدار داشته و از همین رو در بین افراد محتاط، بسیار محبوب هستند.

پلکادات

هدف از ارز دیجیتال پلکادات، ایجاد ارتباط بین سایر زنجیره های بلوکی است. این ارز با اتصال بلاکچین های مجاز و غیر مجاز، به سیستم ها اجازه می دهد تا در یک بستر مشترک با یکدیگر همکاری نمایند. با خرید اتریوم شما می توانید برنامه های غیر متمرکز ایجاد کنید، اما با خرید پلاکات بر خلاف اتریوم، این امکان را دارید تا بلاکچین خود را ایجاد نمایید و از سرویس امنیتی بلاکچین پلکادات هم بهره ببرید. می توان گفت امنیت مشترک، قابلیتی است که سیستم پلاکات را محبوب نموده است.

بیت کوین کش

ارز بیت کوین اصلی دارای هارد فورک های مختلفی است که قدیمی ترین و پیروز ترین آن ها همین بیت کوین کش است. در تعریف فورک می توان گفت که در جهانی ارزهای رمزنگاری شده امروز، فورک در نتیجه بحث و مجادله بین توسعه دهندگان و ماینرها ایجاد خواهد شد. هدف از ایجاد ارز بیت کوین کش، مسئله مقیاس پذیری است. شبکه بیت کوین در واقع محدودیت هایی در میزان و میزان بلوک های بلاک چین دارد که بیت کوین کش این محدودیت را به وسیله افزایش میزان این بلوک ها از یک مگا بایت به هشت مگا بایت، برطرف نموده است. این گونه، تراکنش های بیش تری ذخیره شده و سرعت تراکنشات به طور قابل توجهی افزایش داده می گردد. یکی از برترین انتخاب ها برای خرید و فروش و انجام معاملات، همین بیت کوین کش است.

چین لینک

چین لینک هم از جمله دیگر ارزهای غیر متمرکز است که قابلیت آن را دارد تا قراردادهای هوشمندی مانند قراردادهای مربوط به خرید اتریوم و داده های خارج از آن ها را را با ایجاد یک پل، به یکدیگر مرتبط سازد. هدف چین لینک ها این است که امکان اتصال به برنامه های خارجی را که بلاک چین ها به صورت مطمئن نداشتند، فراهم می نماید و در این زمینه از ابزارهایی خاص استفاده نموده و به اسم یک برنامه جایگزین استفاده می گردد. سیستم غیر متمرکز چین لینک در حال حاضر بر روی شبکه اتریوم قرار داشته و امکان توسعه راهکار های مبتنی بر Blockchain را برای شرکت های مختلف فراهم خواهد نمود.

منبع: جام جم آنلاین

به "بیت کوین، نخستین پول دیجیتال نامتمرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیت کوین، نخستین پول دیجیتال نامتمرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید