به غربال پروژه های گردشگری سلامت احتیاج داریم

به گزارش وبلاگ کلشی ها، خبرگزاری مهر/ براساس اخبار بدست رسیده و گزارش های منتشر شده، به غربال پروژه های گردشگری سلامت احتیاج داریم.

به غربال پروژه های گردشگری سلامت احتیاج داریم

علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری کشور در نشستی که با هدف آنالیز مکان یابی و نحوه ایجاد زیرساختهای گردشگری سلامت به منظور تشکیل کارگروه توسعه سرمایه گذاری در این حوزه با مشارکت فعالان گردشگری در محل معاونت گردشگری تشکیل شد، گفت: تعامل دو موضوع سلامت و گردشگری با آنالیز تندرستی و بیماری، ارتقای سلامت و جلوگیری از بیماری مورد توجه واقع شده است و به تفسیرهای گوناگون از سه طریق سلامت گردشگران، سلامت جوامع میهمان و میزبان و نیز مسافرت با هدف سلامت و تندرستی به یکدیگر مرتبط می شوند.

وی اضافه کرد: از این رو بسیاری از پروژه های این حوزه می توانند با تمرکز بر موضوع تندرستی مسیری کوتاه و مجذوب نماینده را برای جذب گردشگران، ایجاد ارزش اضافه کرده، رونق طرح ها و پروژه های مرتبط و در نهایت اشتغالزایی قابل توجه در این حوزه طی نمایند.

معاون گردشگری کشور با اشاره یه اینکه دو موضوع مستقل تندرستی و گردشگری به وسیله خلاقیت به یکدیگر پیوند میخورند، یادآور شد: ورود جدی فعالان گردشگری و سرمایه گذاران علاقمند به بخش گردشگری سلامت می تواند راهگشای پیشرفت در این بخش باشد. از این رو با آغوش باز پذیرای بخش خصوصی هستیم.

وی یادآور شد: امروزه بسیاری از کشورهای پیروز در این حوزه با ارائه بسته های مجذوب نماینده در بخش تندرستی شامل راه اندازی مراکز اسپا و عرضه محصولات متنوع در کنار خدمات پزشکی، زمینه تجربه گردشگران و ایجاد اشتیاق سفر را برای تعداد قابل توجهی از گردشگران فراهم می نمایند.

وی ادامه داد: این در حالی است که کشور ما با دارا بودن بسیاری از روش های سنتی و مدرن درمانی و تندرستی همچون زالو درمانی به علت عدم بسته بندی و اضافه کردن وجه های تبلیغاتی به محصولات گردشگری از میدان رقابت خارج شده اند.

شالبافیان با تاکید بر اینکه کوشش برای بازیابی و احیای گردشگری سلامت با تمرکز بر اموری از جمله بازاریابی پزشکی و زیرساختی و سرمایه گذاری در دستور کار جدی کمیته گردشگری سلامت معاونت گردشگری واقع شده است، اظهار کرد: در سالهای گذشته بسیاری از طرح ها و پروژه های متنوع از جمله دهکده های سلامت، مراکز آب درمانی و غیره در بخش های سلامت و تندرستی در کشور شروع بکار کرد اما در فرآیند مدیریت کلان و اجرایی دچار کندی و توقف شده اند و به نوعی میتوان گفت که هم اکنون در شرایط بلاتکلیفی بسر می برند. از این رو احتیاج امروز گردشگری سلامت مشارکت جدی دو بخش دولتی و خصوصی برای بازیابی حوزه ای که است که ظرفیت های متعدد آن احتیاجمند عرضه صحیح و قانونمند در پوشش محصولات تخصصی مجذوب نماینده و قابل اعتماد برای مخاطبین از نوع گردشگران است.

معاون گردشگری کشور بعلاوه پیشنهاد داد فعالان گردشگری سلامت با حضوری جدی و متفاوت در نمایشگاه گردشگری تهران در بهمن امسال، الگوها و محصولات متنوعی را در بخش تندرستی از جمله نمک درمانی، اسپا، آب درمانی و…، عرضه نمایند تا به این ترتیب موانع موجود در مسیر درآمدزایی این حوزه برداشته گردد.

وی بعلاوه با تاکید بر اینکه در حال حاضر احتیاج به غربال پروژه های گردشگری سلامت داریم، تاکید نمود: در راستای برطرف موانع موجود، احتیاج است پروژه های سرمایه گذاری تفکیک شوند و طبق فرآیند آسیب شناسی، طرح ها و پروژه های معطل، آنها که مسائل حل نشده دارند یا تعدادی که احتیاجمند موافقت اصولی، تاییدیه، مجوز یا تسهیلات لازم هستند احصا و به جد مورد توجه و طبق ضوابط و قوانین موجود مورد حمایت قرار گیرند.

شالبافیان در خاتمه به فعالان حوزه گردشگری سلامت پیشنهاد داد با بارگذاری طرح های پیروز سرمایه گذاری این حوزه در درگاه اینترنتی، باعث ایجاد خلاقیت، کسب ایده و نیز امیدواری و انگیزه میان سایر فعالان شوند.

منبع: همگردی

به "به غربال پروژه های گردشگری سلامت احتیاج داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به غربال پروژه های گردشگری سلامت احتیاج داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید