با روش ساخت سیمان در خانه آشنا شوید

به گزارش وبلاگ کلشی ها، اگر می خواهید خانه خود را بازسازی کنید ، این سوال برای شما پیش می آید که چگونه سیمان بسازید. زمانی که می خواهید در خانه خود سیمان بسازید ، کافی است این مقاله را مرحله به مرحله بخوانید تا با مراحل ساخت سیمان آشنا شوید. همچنین نکاتی در مورد چگونگی ایجاد قوام سیمان را خواهید خواند. با ما همراه باشید.

با روش ساخت سیمان در خانه آشنا شوید

سیمان چیست؟

قبل از پاسخ به این سوال که سیمان چگونه ساخته می گردد ، باید این سوال را درک کرد که سیمان چیست؟ سیمان یک ماده پودری است که برای نگه داشتن ساختار محکم در کنار هم کاربرد داشته و به آن سختی مناسب می دهد و به عنوان یک نگهدارنده مهم استفاده می گردد.

مواد لازم برای ساخت سیمان

اگر به این فکر می کنید که چگونه در خانه سیمان بسازید و به چه موادی نیاز دارید ، ماسه و پودر سیمان کافی است. از آنجایی که مواد دیگری مانند کاسه ، الک و پیمانه به راحتی در خانه در دسترس همه هستند ، دو ماده ای که ممکن است لازم باشد از بازار بخرید ماسه و سیمان است. در حین ساخت سیمان در صورت تمایل می توانید سیمان سیاه یا سیمان سفید درست نمایید. اگر به فکر ساخت سیمان رنگی هستید ، از رنگ قطره ای در رنگ های مختلف استفاده کنید.

مرحله 1 - چگونه سیمان ساخته می گردد؟

برای ساخت سیمان ، ابتدا مواد لازم را جمع کنید. اولین گام در فرآیند ساخت سیمان ، جمع آوری تمام مواد لازم است. از الک گرفته تا کاسه ، قاشق ، ماسه ، سیمان ، آب و پیمانه میزان گیری را در یک مکان نگه دارید تا این روند ادامه یابد. هر کدام از این اجزای سیمانی نقش مهمی در ایجاد قوام مناسب خمیر سیمان خواهند داشت. به همین دلیل ، هر ماده ذکر شده در لیست باید به میزان یا میزان درخواستی شما تنظیم گردد. اگر میزان سیمانی که می سازید زیاد است ، باید تمام مواد موجود در مخلوط را به همان میزان افزایش دهید و قوام ایده آل حاصل گردد.

مرحله 2 - پیمانه میزان گیری را با ماسه پر کنید

مرحله دوم ساخت سیمان این است که همه مواد را مرتب کرده و سپس پیمانه را با ماسه پر کنید. برای این مرحله باید یک پیمانه میزان گیری با ظرفیت 500 میلی لیتر تهیه نمایید. حتماً لیوان را کاملاً با ماسه پر کنید ؛ زیرا ماسه به نگه داشتن سیمان در کنار هم کمک می کند.

مرحله 3 - از الک استفاده نمایید

برای ساخت سیمان ، پس از پر کردن پیمانه از ماسه ، باید از الک برای صاف کردن ماسه استفاده کنید. برای انجام این مرحله می توانید از صافی کوچکی که در خانه دارید استفاده نمایید یا یک الک میانه بخرید. با این حال ، اگر میزان بیشتری سیمان درست می کنید ، ممکن است نیاز به یک الک بزرگ باشد. همچنین در این مرحله باید اطمینان حاصل کنید که پس از الک کردن ، فقط ذرات ریز در کاسه جمع شوند. به همین دلیل باید ماسه های الک شده را با قرار دادن یک کاسه زیر الک خود جمع آوری نمایید.

مرحله 4 - پیمانه میزان گیری را با سیمان پر کنید

برای ادامه مراحل ساخت سیمان باید کار الک کردن را برای پودر سیمان انجام دهید. برای این کار باید پیمانه میزان گیری را بردارید و 30 درصد از کل میزان ماسه ای را که استفاده می کنید پر نمایید. همچنین باید ماسه را به میزان توصیه شده مصرف نمایید تا قوام مناسبی داشته باشید.

مرحله 5 - سیمان را الک نمایید

در این مرحله از ساخت سیمان باید سیمان را الک کنید. این مرحله را باید به آرامی دنبال نمایید تا فقط ذرات ریز الک شده به کاسه منتقل شوند. همچنین با الک کردن ، اطمینان حاصل کنید که هیچ ذره سخت یا سنگ کوچکی به مخلوط اضافه نمی گردد.

مرحله 6 - از قاشق برای مخلوط کردن مواد استفاده کنید

پس از الک کردن سیمان و ماسه ، باید از قاشق استفاده کنید تا سیمان و ماسه را به درستی در کاسه مخلوط نمایید. همچنین می توانید با قاشق ذرات بزرگ را له کنید. همچنین می توانید به جای قاشق از چوب همزن استفاده نمایید. نکته مهم در ساخت سیمان استفاده از همزن مناسب برای یکدست شدن مخلوط است.

مرحله 7 - در وسط مخلوط فاصله بگذارید

پس از مخلوط کردن هر دو ماده مورد نیاز برای ترکیب سیمان ، باید به کمک چوب یا قاشق در وسط مخلوط فاصله بگذارید. سپس از این حفره مرکزی برای نگهداری آب استفاده کنید.

مرحله 8 - میزانی آب بریزید

میزان آب باید 20 درصد حجم سیمانی باشد که مصرف می کنید. به تدریج به فضای باز که ایجاد کرده اید آب اضافه نمایید ؛ اما به یاد داشته باشید که میزان آب باید 20 درصد حجم سیمان باشد ؛ زیرا میزان بیشتر از این نمی تواند محصولی با ضخامت دلخواه به شما بدهد. برای رسیدن به ضخامت سیمان مورد نظر باید به 20 درصد رسید. در غیر این صورت ، احتمالاً با مشکل روبرو خواهید شد.

مرحله 9 - از یک چوب یا قاشق برای مخلوط کردن و احساس بافت استفاده کنید

در مرحله دیگر ساخت سیمان ، بعد از اضافه کردن آب باید با قاشق مواد را با هم مخلوط کنید تا گلوله نباشد. همچنین باید بافت را احساس کنید تا ببینید آیا قوام مناسبی دارد یا خیر. اگر می خواهید نرم تر گردد ، کمی آب اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. هنگامی که برای رسیدن به قوام مناسب آب اضافه می کنید ، باید نسبت های دیگر را نیز به همین ترتیب افزایش دهید. در غیر این صورت ، می توانید یک قوام بسیار روان یا خیلی سخت ایجاد کنید. بنابراین ، هنگام اضافه کردن آب ، قوام سیمان در دست خود را بررسی نمایید.

مرحله 10 - سیمان آماده استفاده است

در این مرحله سیمان آماده استفاده است. وقتی به این فکر می کنید که چه چیزی می توانید با بتون سیمانی ایجاد کنید ، امکانات شگفت انگیز بی شماری وجود دارد. چه بخواهید گلدان های گل ، ظروف شیک یا هر دکور هنری دیگری را برای فضای داخلی و خارجی خانه خود بسازید ، بتون سیمانی بدون شک می تواند به شما کمک کند. در واقع ، می توانید در پی ایده های جالب دیگر برای استفاده از سیمان باشید.

جمع بندی

ساخت سیمان در خانه با مراحل ذکر شده در بالا به هیچ وجه فرآیند خسته کننده ای نیست و به حداقل تلاش نیاز دارد. فقط باید پودر سیمان و ماسه را خوب مخلوط کرده و سپس الک کنید و با آب مخلوط نمایید و سریع خمیر درست کنید. هنگامی که بتونه را درست کردید ، آن را طوری شکل دهید که گلدان هایی برای خانه یا باغ تان ، قفسه های کتاب ، زیر لیوانی ها ، جا شمع ها ، قطعات تزئینی دیوار و سایر موارد طراحی نمایید. برای ایجاد خمیر سیمان کافیست مراحل را دقیقاً به ترتیبی که در بالا توضیح داده شد دنبال کنید.

منبع: اتاق

به "با روش ساخت سیمان در خانه آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با روش ساخت سیمان در خانه آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید