استفاده 700 جانباز از پنجه کربنی ایرانی

به گزارش وبلاگ کلشی ها، مغاره عابد مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولید کننده پنجه های کربنی ورزشی CGS امروز در رونمایی از این محصول در محل معاونت علمی و فناوری مطرح کرد: این شرکت از سال 91 تأسیس و در سال 93 با ساخت نمونه آزمایشگاهی پنجه های کربنی وارد مرحله دانش بنیانی شد.

استفاده 700 جانباز از پنجه کربنی ایرانی

وی با اشاره به آخرین آمار افراد قطع عضو گفت: براساس آخرین آمار 100 هزار نفر قطع پا در کشور وجود دارد که از این تعداد 55 هزار نفر تحت پوشش بیمه نیستند. همچنین 15 هزار نفر از این تعداد از جانبازان کشور هستند.

عابد با بیان اینکه پنجه های نسل قدیم محدودیت هایی را برای افراد معلول به وجود می آوردند، گفت: در تعریف سازمان بهداشت جهانی سه هدف برای به کارگیری این پنجه ها در افراد وجود داشت؛ بهبود فیزیکی، برگشت استقلال و بازگشت فرد معلول به جامعه از اهدافی است که سازمان بهداشت جهانی در راستای استفاده از پنجه های مصنوعی برای افراد معلول ارائه کرده است.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان شرح داد: ما توانستیم در این شرکت دانش بنیان پروتزی را آماده کنیم که مورد تأیید اداره کل تجهیزات پزشکی باشد.

وی با بیان اینکه از سال 94 تا به امروز تولید انبوه پنجه های کربنی را در این شرکت آغاز کردیم، گفت: تا به امروز این پنجه ها برای هزار قطع عضو استفاده شده است. همچنین 700 پنجه توسط جانبازان مورد استفاده قرار گرفته است.

عابد با اشاره به کشورهای خارجی هدف برای صادرات پنجه های کربنی، گفت: عراق و سوریه جز کشورهایی هستند که تا به امروز توانستیم به آنها پنجه های کربنی را صادر کنیم و قدم های خوبی در راستای صادرات برداریم.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان با بیان اینکه پنجه های کربنی محدودیت های حرکتی دارند، گفت: از این رو درصدد برآمدیم که پنجه های ورزشی را با استفاده از دانش محققان کشور در این شرکت به تولید برسانیم.

وی با بیان اینکه از این رو توانستیم یک پکیج ایرانی را در راستای ساخت پنجه های کربنی، ورزشی در این شرکت فراهم کنیم، ادامه داد: این پکیج ایرانی توسط خیلی از افراد استفاده می شود.

به گزارش وبلاگ کلشی ها این محصول با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "استفاده 700 جانباز از پنجه کربنی ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده 700 جانباز از پنجه کربنی ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید