اسارت در 9 سالگی، رهایی در 19 سالگی

به گزارش وبلاگ کلشی ها، پسر 9ساله وقتی در حال بازی مقابل خانه شان در نیکشهر از سوی سه آدم ربا ربوده شد، نمی دانست اسارت او 10سال طول خواهد کشید. آدم ربایان، گروگان خود را به پاکستان منتقل نموده و پس از 10سال او را رها کردند.

اسارت در 9 سالگی، رهایی در 19 سالگی

به گزارش گروه حوادث وبلاگ کلشی ها از روزنامه جام جم، رسیدگی به این ماجرا از 26بهمن1390و با گزارش ربودن پسربچه 9ساله در بخش بنت شهرستان نیکشهر شروع شد. با توجه به حساسیت ماجرا، کارآگاهان پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان و شهرستان نیکشهر اقدامات گسترده خود را برای روشن شدن موضوع شروع نموده و با تحقیقات میدانی از اهالی محل و آنالیز های انجام شده معین شد، سه سرنشین یک دستگاه خودروی پژو 405 پسربچه 9ساله ای را درحالی که در کوچه مشغول بازی بوده، ربوده و به سرعت از محل متواری شده اند.

پس از تحقیقات فنی و تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان و شهرستان نیکشهر و همچنین بازپرسی های انجام شده از اولیای کودک ربوده شده هویت آدم ربایان معین شد و کوشش برای دستگیری آنها در دستور کار مأموران پلیس این استان نهاده شد.

در ادامه، مأموران پلیس آگاهی رد گروگانگیران را در مرز پاکستان پیداکردند که پس از آنالیز های انجام شده معین شد کودک ربوده شده به این کشور انتقال داده شده است.

سردار هادی شیرزاد، رئیس پلیس بین الملل ناجا دراین باره به جام جم گفت:اقدامات لازم با همکاری پلیس اینترپل برای دستگیری آدم ربایان و آزادی گروگان و بازگشت وی به کشور در دستور کار مأموران پلیس آگاهی نهاده شد. پایان پس از گذشت 10سال، با استفاده از توان پلیس اینترپل ایران و همچنین ظرفیت ریش سفیدان و معتمدان محلی، آدم ربایان که عرصه را بر خود تنگ دیده بودند کودک ربوده شده را بدون پرداخت پولی رها کردند.

وی با اشاره به این که پسر ربوده شده پس از رهایی در خاک کشور همجوار به وسیله پلیس اینترپل ایران به کشور برگردانده شد، اضافه کرد: این کودک پس از 10سال دوری از خانواده پایان در پلیس آگاهی شهرستان نیکشهر به آغوش خانواده برگشت و باعث خوشحالی بی حد خانواده اش شد. پسر ربوده شده پس از حضور در پلیس آگاهی در اظهاراتی مطرح کرد، آدم ربایان که هر سه نفر غیر ایرانی بودند مرا به علت اختلافات اقتصادی که با یکی از بستگانم داشتند به وسیله مرز زمینی به یکی از شهرهای کشور همجوار منتقل کردند. آنها در آنجا صرافی داشتند و مرا در این سال ها در آنجا نگهداری می کردند.

سردار شیرزاد گفت: پدر گروگان از همکاری پلیس اینترپل، پلیس آگاهی استان و شهرستان نیکشهر و همچنین معتمدین و ریش سفیدان محلی برای رهایی فرزندش از چنگال آدم ربایان قدردانی کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان هم در این باره گفت: عاملان این اقدام خشن که غیرایرانی بودند، طی یک اختلاف قبلی با عموی گروگان، در یکی از مناطق شهرستان نیکشهر دست به این جنایت زده بودند.

گروه حوادث

منبع: جام جم آنلاین

به "اسارت در 9 سالگی، رهایی در 19 سالگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسارت در 9 سالگی، رهایی در 19 سالگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید