احیاء خانه فروغ فرخزاد شروع شد

به گزارش وبلاگ کلشی ها، با هدف حفاظت از میراث فرهنگی کشور خانه فروغ فرخزاد که مهر ماه سال جاری به تملک شهرداری منطقه 11در آمده است؛ با حفظ اصالت بنا احیاء و به روی مردم گشوده خواهد شد.

احیاء خانه فروغ فرخزاد شروع شد

به گزارش دنیای سفر به نقل از شهرداری تهران؛ سید محمد موسوی شهردار منطقه 11، تملک خانه فروغ فرخزاد را فرصتی برای حفاظت از میراث ادبی و فرهنگی کشور بیان نمود و گفت: این ملک در مهر ماه سال جاری به وسیله شهرداری از مالک خریداری شده است و طبق نظرات مرتضی امیری اسفندفه، مشاور امور شعر و ادبیات شهردار تهران، بنای خانه با همان اصالت و هویت به جا مانده بدون تغییر، بازسازی و حفظ خواهد شد.

شهردار منطقه 11 اضافه نمود: قرار است با همکاری مشاور ادبی شهردار تهران فرایند احیای خانه فروغ فرخزاد آنالیز و اقدامات بازسازی با رعایت حفظ هویت و اصالت بنا انجام گردد.

موسوی با بیان این که خانه فروغ فرخزاد در انتهای کوچه خادم آزاد واقع در محله امیریه با شماره 32108 در لیست آثارملی کشور به ثبت رسیده است، ادامه داد: بازسازی ملک بر اساس نقشه اولیه انجام می گردد و پس از احیاء با کاربری موزه برای بازدید علاقمندان و برگزاری نشست های ادبی بهره برداری خواهد شد.

خانه فروغ فرخزاد که سال های کودکی و نوجوانی اش را در آن گذرانده بود؛ در انتهای کوی خادم آزاد قرار گرفته که از یک سمت به خیابان ولی عصر (عج) و از سمتی دیگر به خیابان مولوی می رسد.

منبع: دنیای سفر

به "احیاء خانه فروغ فرخزاد شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیاء خانه فروغ فرخزاد شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید