آیا حیوانات خانگی ناقل بیماری کرونا هستند؟

به گزارش وبلاگ کلشی ها، خبرنگاران/زنجان مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: تا به امروز شواهدی دال بر آلودگی یا پخش ویروس از طریق حیوانات همدم یا حیواناتی مانند سگ و گربه آلوده وجود نداشته است.

آیا حیوانات خانگی ناقل بیماری کرونا هستند؟

محمدباقر حاج کاظمی در گفت وگو با وبلاگ کلشی ها، اظهار کرد: کروناویروس ها خانواده بزرگی از ویروس ها هستند که ممکن است موجب بیماری در حیوان یا انسان شوند؛ این در حالی است که موضوع انتقال بیماری کووید 19 از حیوانات همدم به انسان اساس علمی دقیقی ندارد؛ گفتنی است حیوانی که به طور کامل در خانه زندگی می شود و با محیط بیرون ارتباطی ندارد، احتمال آلودگی ندارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ گزارشی در جهان در رابطه با انتقال ویروس کرونا از حیوانات خانگی و امتداد آن به انسان به دست ما نرسیده است ، افزود: افرادی که دارای حیوان خانگی هستند نگران ابتلای آن ها به ویروس کرونا کووید 19 نباشند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان در خصوص تاثیر آنتی بیوتیک ها در پیشگیری و درمان کووید 19، شرح داد: آنتی بیوتیک ها علیه ویروس ها عمل نکرده و فقط روی عفونت های باکتریایی موثرند. عامل ایجادکننده کووید 19 نوعی ویروس است، لذا از آنتی بیوتیک ها نباید به عنوان وسیله پیشگیری و درمانی استفاده شده و صرفا بایستی تحت نظر پزشک جهت درمان عفونت های باکتریایی مصرف شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آیا حیوانات خانگی ناقل بیماری کرونا هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا حیوانات خانگی ناقل بیماری کرونا هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید