7 قانون ساده در روتین مراقبت از پوست در زمستان که باید رعایت کنید

به گزارش وبلاگ کلشی ها، روتین مراقبت از پوست در زمستان شامل رعایت چند قانون ساده است که باعث می گردد در طول فصل سرما، اولین سد دفاعی بدن شما مقاوم بماند. زمستان برای پوست، فصل سختی است. دما کاهش می یابد و باد های سرد می وزد، رطوبت هوا در داخل خانه و خارج از آن کم، و هوا سرد و خشک است. بسیاری از افراد در زمستان تمام روال مراقبت از پوست خود را تغییر می دهند در حالی که نیازی به این کار نیست چون نوع پوست شما تغییری نکرده است.

7 قانون ساده در روتین مراقبت از پوست در زمستان که باید رعایت کنید

مراقبت از پوست مؤثر در زمستان فقط به این معنی است که چند قانون مهم را به روتین خود اضافه کنید تا آبرسانی و تغذیه بیشتری برای پوستتان فراهم گردد. تنها چند تغییر استراتژیک می تواند بر ظاهر و احساس پوست شما تأثیر بگذارد و تفاوت بزرگی بین خشکی پوست و درخشندگی و سلامت پوست ایجاد کند. این راهنما شامل جمع بندی برترین قوانین مراقبت از پوست در زمستان است تا به شما در داشتن پوستی سالم در طول سرما یاری کند.

قانون اول: ملایم پاکسازی کنید

در طول زمستان، مهم است اطمینان حاصل کنید که هیچ یک از محصولات شما پوست را خشک نمی نمایند. در روتین زمستانی پوست خود پاک نماینده ای را انتخاب کنید که فاقد سولفات و فتالات باشد، زیرا این مواد بیشتر چربی طبیعی مورداحتیاج و بازسازی نماینده پوست را از بین می برند. بعلاوه اگر پوست خشکی دارید از یک پاک نماینده کرمی یا دارای شیر بهره ببرید و مطمئن شوید که هنگام شستن صورت خود از آب گرم (نه داغ) استفاده می کنید. آب داغ تحریک و خشکی پوست شما را افزایش خواهد داد.

قانون دوم: در تمام طول روز هیدراته بمانید

برترین راه مراقبت از پوست در زمستان، تمرکز بر آبرسانی و افزایش رطوبت پوست است. در این فصل، پوست شما بیش از هر زمان دیگری به آبرسانی احتیاج دارد چرا که خشکی هوا رطوبت بیشتری از پوست شما را تبخیر می نماید. جلوگیری از خشکی پوست به هر دو محصول مرطوب نماینده و آبرسان احتیاج دارد. مرطوب نماینده رطوبت را جذب و آبرسان آن را در لایه های پوست قفل می نماید. توصیه می گردد در زمستان برای ایجاد یک سد فیزیکی مقاوم تر، مرطوب نماینده های سبک خود را با فرمول های غنی تر و غلیظ تری جایگزین کنید تا آب و رطوبت لازم را در لایه های پوست حبس کند و بعلاوه موجب حفظ رطوبت در لایه بیرونی پوست گردد.

نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید آن است که اگر پوست چربی دارید، باید از مصرف محصولات برپایه روغن خودداری کنید. همواره فرمولاسیون سنگین تر لزوماً برترین نیست و در پوست چرب می تواند باعث بروز جوش های بیشتر گردد. افرادی که پوست چرب دارند باید به فرمول های غیر کومدون زا که حاوی موادی مانند دایمتیکون، سرامید ها یا اسیدهیالورونیک هستند، پایبند باشند. سرم ها بافت سبک تری دارند که در مقایسه با مرطوب نماینده های سنگین، حاوی غلظت بیشتری از مواد فعال هستند. به همین علت استفاده از سرم های مرطوب نماینده و آبرسان به جای محصولات برپایه روغن برای افراد دارای پوست چرب و مستعد جوش مناسب تر است.

قانون سوم: با احتیاط لایه برداری کنید

مهم نیست که در زمستان چقدر محصول روی پوست خود قرار می دهید، تا زمانی که مانعی از سلول های مرده روی پوست وجود داشته باشد، محصولات مراقبت از پوست نمی توانند کار خود را به درستی انجام دهند. لایه برداری تنها راه از بین بردن سلول های مرده انباشته شده است. اما در زمستان باید با احتیاط انجام گردد. زیرا می تواند برای برخی از افراد باعث آسیب به پوست گردد و مشکلاتی مانند خشکی پوست را بیشتر کند. بهتر است در فصول سرد، لایه برداری را به یک یا دو بار در هفته کاهش دهید، بعلاوه بهتر است از سرم های لایه بردار بهره ببرید و مصرف اسکراب هایی که حاوی دانه های زبر هستند را کاهش دهید. پس از لایه برداری بلافاصله به مرطوب کردن و آبرسانی پوست خود بپردازید تا از خشکی آن جلوگیری کنید.

قانون چهارم: رژیم غذایی خود را تغییر دهید

پوست سالم و درخشان از درون آغاز می گردد. با تغذیه مناسب و مصرف آب کافی، پوست خود را از درون آبرسانی کنید. اگرچه نوشیدن آب در ماه های گرم آسان تر است، اما به خاطر داشته باشید که بدن شما در زمستان به مقدار تابستان به آب احتیاج دارد. در فصل زمستان غذا های متنوع و تازه به ویژه آن هایی که محتوای آب بالایی دارند را انتخاب کنید.

علاوه بر این توصیه می گردد حتما ویتامین D را در رژیم غذایی خود بگنجانید. ویتامین D برای محافظت از پوست لازم است. شرایط التهابی مانند آکنه، روزاسه و اگزما اغلب زمانی که بدن دچار کمبود این ویتامین باشد، تشدید می شوند. علاوه بر این، کمبود ویتامین D می تواند بر خلق و خوی ما تأثیر منفی بگذارد و باعث عدم تعادل هورمونی بیشتر گردد.

قانون پنجم: مراقب لب های خود باشید

آب و هوای زمستان می تواند به لب ها ظاهری خشک و ترک خورده دهد. پوست لب ها نازک است و چربی کمتری دارد. به همین علت در صورت قرار گرفتن در معرض باد و سرما می تواند به راحتی دچار کم آبی گردد. برای مراقبت از لب ها در منزل، استفاده از عسل به عنوان یک لایه بردار ملایم برای یاری به خلاص شدن از شر پوسته پوسته شدن لب ها توصیه می گردد.

برای انجام این کار، یک پارچه تمیز یا حوله صورت را با آب گرم مرطوب کنید و آن را برای چند دقیقه روی لب های خود فشار دهید تا پوست لب نرم گردد. سپس می توانید مخلوط 1 قاشق چای خوری عسل و 1 قاشق چای خوری شکر را به آرامی روی لب های خود با حرکات دورانی ماساژ دهید و در نهایت لب های خود را با آب گرم بشویید.

بعلاوه می توانید از بالم لب در زمانی که بیرون از منزل هستید بهره ببرید تا لب های خود را هیدراته نگه دارید و درخشندگی فوق العاده ای به آن ها ببخشید. از بالم لب می توانید قبل از خواب به عنوان یک درمان شبانه هم بهره ببرید.

قانون ششم: به روتین مراقبت از پوست در زمستان خود ویتامین C اضافه کنید

بسیاری از افراد در زمستان دچار کدری پوست و لک های تیره می شوند. تیرگی پوست در فصل زمستان بیشتر به علت خشکی و کم آبی پوست شما است. برای افزایش زیبایی، سلامت و درخشندگی پوست خود در فصل سرما، ویتامین C را حتما در روتین مراقبت از پوست خود قرار دهید. ویتامین C یک همه کاره واقعی است. از روشن کردن و یکنواخت کردن رنگ پوست گرفته تا تحریک فراوری کلاژن (ماده ای که به انعطاف پوست یاری می نماید) همگی به یاری ویتامین C امکان پذیر است.

قانون هفتم: مراقبت از پوست در زمستان را تنها به پوست صورت محدود نکنید

در فصل زمستان پوست بدن ما نیز به عشق و توجه بیشتری احتیاج دارد، حتی اگر بیشتر بخش های بدن در این زمان از سال پوشانده گردد. بی توجهی به رطوبت پوست تمام بخش های بدن می تواند منجر به ایجاد پوست بسیار خشک و آزاردهنده، کدری و حتی پوسته پوسته شدن گردد. هوای سرد می تواند باعث خشکی دست ها و ایجاد ناخن های شنماینده و کوتیکول های فرسوده گردد. برای جلوگیری از سرایت خشکی به پوست تمام بدن، حتما از لوسیون های مرطوب نماینده بهره ببرید. علاوه بر این، از آنجایی که حمام کردن با آب بسیار گرم در زمستان مقدار تبخیر رطوبت بدن را افزایش می دهد، حتما پس از استحمام بدن خود را مرطوب کنید. از لوسیون ها و محصولاتی مانند کره بدن که غنی از ویتامین ها و مواد محافظتی هستند غافل نشوید.

سخن پایانی

زمستان زمان مناسبی برای تجدید نظر و ایجاد تغییرات مؤثر در روال مراقبت از پوست برای سازگاری بیشتر با تغییرات محیطی است. شاخص های کلیدی اختلال در پوست شامل سفت شدن و عدم انعطاف پذیری، تحریک و قرمزی، خارش و کم آبی است. برای داشتن یک روتین مراقبت از پوست مناسب در زمستان احتیاجی به تغییر کل روتین خود ندارید. به سادگی تنها بافت محصولات فعلی خود را تغییر دهید. یک مرطوب نماینده غلیظ تر یا پاک نماینده کرمی تر را انتخاب کنید و با رعایت قوانین ضروری مراقبت از پوست در زمستان، پوست خود را آرام و سالم نگه دارید.

حتما با لایه برداری ملایم، سلول های مرده پوست را از بین ببرید تا پوست شما بتواند به درخشندگی طبیعی خود دست پیدا کند و در آخر نباید فراموش کنید که در تمام روز و هر روز از مرطوب نماینده بهره ببرید. به یاد داشته باشید که اشعه فرابنفش در تمام طول سال مضر است، به ویژه زمانی که روی سطوح برفی منعکس می گردد، بنابراین هرگز بدون استفاده از ضدآفتاب از خانه خارج نشوید.

منابع: vogue, comfortzoneskin

منبع: دیجیکالا مگ

به "7 قانون ساده در روتین مراقبت از پوست در زمستان که باید رعایت کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 قانون ساده در روتین مراقبت از پوست در زمستان که باید رعایت کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید