5 جاذبه گردشگری فیلیپین برای گردشگران ماجراجو

به گزارش وبلاگ کلشی ها، فیلیپین از نظر وسعت پنجمین کشور جزیره ای جهان محسوب می شود که خط ساحلی بسیار طولانی دارد و از جزایر مختلف و پراکنده تشکیل شده است. این کشور با آب و هوای استوایی و محیط زیست سرسبز در میان گردشگران بسیار محبوب است. علاوه بر این گردشگرانی که به تاریخ، معماری، ماجراجویی و تفریحات آبی علاقمند هستند نیز نباید سفر به فیلیپین را از دست بدهند.

5 جاذبه گردشگری فیلیپین برای گردشگران ماجراجو

در ادامه برخی از بهترین جاذبه های گردشگری فیلیپین برای ماجراجویی معرفی می شود.

بازدید از یک آتشفشان فعال

آتشفشان ها کوه های خطرناکی هستند که معمولا نمی توانند مقصد گردشگری باشند اما کوه مایون در فیلیپین یک آتشفشان فعال اما آرام است که هر ساله میزبان گردشگرانی از اقصی نقاط جهان می شود.

آتشفشان مایون تا به حال نزدیک به 50 بار فوران کرده است. با این وجود یکی از کوه های مقدس این کشور نیز محسوب می شود. در صورت سفر به این منطقه، می توانید از نزدیک این آتشفشان مقدس را دیده و از محصولاتی که مردم محلی در پای آتشفشان به فروش می رسانند، خریداری کنید. این کوه برای عکاسی نیز ایده آل است و تجربه خاصی را به شما منتقل می کند که شاید در هیچ سفری به آن دست پیدا نکنید.

بازدید از محل زندگی تریسر و تپه های شکلاتی

تریسر نام یک میمون بسیار خاص است که نسل آن در معرض خطر بوده و فقط در منطقه بوهول در فیلیپین زندگی می کند. این میمون فوق العاده کوچک با چشمان بسیار درشت نارنجی رنگ، به نماد جزیره بوهول تبدیل شده است.

اگرچه مشاهده این میمون ها از نزدیک می تواند یک تجربه خاص باشد اما بوهول تنها این میمون ها را ندارد. تپه های بسیار خاصی در این جزیره وجود دارند که به تپه های شکلاتی معروفند و مردمان ملی افسانه های زیادی در مورد این تپه ها می دانند که به گردشگران تعریف کنند.

در کنار این جاذبه ها، بوهول به نوعی مرکز تفریحات آبی نیز محسوب می شود. شما در این جزیره زیبا می توانید از تفریحاتی مانند شنا، شیرجه و غواصی استفاده کرده و در ساحل زلال و زیبای آن از سایر ورزش های آبی لذت ببرید.

سوار جیپنی شوید

وسایل حمل و نقل عمومی در فیلیپین چندان مدرن نیستند و برای نمونه اتوبوس های قدیمی و خاصی در شهرهای این کشور به نام جیپنی استفاده می کنند. این اتوبوس ها نه تنها وسیله حمل و نقل اصلی فیلیپینی ها هستند بلکه گردشگران نیز برای سوار شدن به جیپنی سر و دست می شکنند.

نکته جالب اینکه این اتوبوس ها همانند تابلوهای نقاشی و موزه های سیار به شکل زیبایی تزئین و نقاشی شده اند و هر کدام طرح و رنگ خاصی دارند. هزینه سوار شدن به جیپنی بسیار ارزان است و شاید به این دلیل گردشگران تور فیلیپین مدام سعی در سوار شدن به این اتوبوس ها دارند.

سفر به بزرگترین رودخانه زیرزمینی جهان

رودخانه زیرزمینی عنوانی است که به رودی در پورتو پرینسسا داده شده است. این رودخانه از میان غارهای بزرگ آهکی عبور می کند و به همین دلیل شما سفر آبی در زیر زمین را در سفر به فیلیپین تجربه خواهید کرد.

در مسیر این رود غارهای متفاوت و زیبا را خواهید دید و با 9 گونه خفاش آشنا خواهید شد. همچنین در این مسیر آثار تاریخی مانند کلیسا نیز وجود دارد که در حین ماجراجویی از این آثار نیز بازدید خواهید کرد.

شنا با کوسه نهنگ ها

ورزش ها و تفریحات آبی بخش اصلی سفر به فیلیپین هستند و به خصوص غواصی و شنا در صدر این تفریحات قرار می گیرد. اما شما شنا و غواصی معمولی را در سفر به فیلیپین تجربه نمی کنید بلکه می توانید با کوسه نهنگ ها شنا کنید و این حیوانات بزرگ الجثه را از نزدیک ببینید.

به این منظور باید به جزیره هایی چون سوثرن لیت و یا توبباتاها سفر کنید. در این منطقه ها شما می توانید با اجاره لباس غواصی و با راهنمایی غواصان حرفه ای در نزدیکی این پستانداران بزرگ الجثه شنا کنید.

منبع: همگردی

به "5 جاذبه گردشگری فیلیپین برای گردشگران ماجراجو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 جاذبه گردشگری فیلیپین برای گردشگران ماجراجو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید