کمیته مشترک بازرگانی قرقیزستان و ایران ایجاد می گردد

به گزارش وبلاگ کلشی ها، در نشست مشترک مقامات قرقیزستان و ایران در تهران تفاهم نامه ای در خصوص ایجاد کمیته مشترک بازرگانی بین دو کشور به امضا رسید.

کمیته مشترک بازرگانی قرقیزستان و ایران ایجاد می گردد

به گزارش خبرنگار وبلاگ کلشی ها در بیشکک، سفارت قرقیزستان در تهران با همکاری اتاق بازرگانی و صنایع ایران مراسم روز اقتصاد قرقیزستان را برگزار کردند.

در این مراسم تفاهم نامه ای در خصوص ایجاد کمیته مشترک قرقیزستان و ایران در زمینه تجاری به امضا رسید.

در این مراسم، تورداکون صدیق اف، سفیر جمهوری قرقیزستان در تهران، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران حضور داشتند و به صورت آنلاین رومن کاسیم اف معاون ارشد اتاق بازرگانی و صنایع جمهوری قرقیزستان و سعید خرازی سفیر ایران در بیشکک شرکت کردند.

شایان ذکر است که در این نشست، اتاق های بازرگانی قرقیزستان و ایران تفاهم نامه ای مبنی بر ایجاد کمیته مشترک بازرگانی قرقیزستان و ایران را امضا کردند.

گفته می گردد که اجرای سند امضا شده، تشدید همکاری های تجاری، مالی، سرمایه گذاری و تماس بین جوامع تجاری دو کشور را در زمینه های اولویت دار ممکن می سازد.

سیدبیک اف در چارچوب نشست، جامعه تجاری ایران را از فضای سرمایه گذاری جمهوری قرقیزستان آگاه کرد و 50 پروژه سرمایه گذاری امیدوارنماینده در زمینه های برق آبی، کشاورزی، صنعت، زیرساخت ها و گردشگری را ارائه کرد.

سفیر جمهوری قرقیزستان بعلاوه از کارآفرینان ایرانی خواست به منظور فروش محصولات نهایی در بازارهای کشورهای اوراسیا، کشورهای مستقل مشترک المنافع، اتحادیه اروپا و سازمان تجارت جهانی، بنگاه های صنعتی مشترک در خاک قرقیزستان ایجاد نمایند.

گفتنی است که توجه تجار ایرانی با قانون لیبرال قرقیزستان در خصوص نحوه افتتاح شرکت، نظام مالیاتی، ارزی و فعالیت منطقه ها آزاد مالی جلب شد.

در این رویداد، به وسیله سفارت قرقیزستان مطالب چاپی با پروژه های سرمایه گذاری و بروشورهایی در خصوص جاذبه های گردشگری در جمهوری قرقیزستان توزیع شد.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس

به "کمیته مشترک بازرگانی قرقیزستان و ایران ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیته مشترک بازرگانی قرقیزستان و ایران ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید