کرونای آفریقایی آنتی بادی کم تری فراوری می نماید

به گزارش وبلاگ کلشی ها، دبیر انجمن ویروس شناسی گفت: جهش های متعدد ویروس کرونا برنامه فراوری واکسن در سراسر جهان را تغییر می دهد.

کرونای آفریقایی آنتی بادی کم تری فراوری می نماید

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ کلشی ها، امیر قائمی دبیر انجمن ویروس شناسی ایران و دانشیار انستیتو پاستور ایران در برنامه روزنه در مورد الگوی جهش های ویروسی، گفت: هر ویروس در چرخه زندگی خود به طور طبیعی جهش ها و تغییرات متعددی را تجربه می نماید.

وی با اشاره به این که ویروسِ جهش یافته یک ویروس جدید است، گفت: ویروس کرونا پس از شیوع در کشور چین با چرخش در کشور های مختلف گونه های جدیدی پیدا کرد که از جمله آن ها می توان به گونه های آفریقایی و برزیلی و هندی و انگلیسی و کالیفرنیا اشاره نمود.

دبیر انجمن ویروس شناسی با اشاره به این که ویروس کرونا یک پروتئین شاخدار در بافت خود دارد، توضیح داد: این پروتئین شاخدار قفل موجود در سطح سلول های بدن که گیرنده ویروس هستند را باز می نماید.

وی اضافه نمود: اگر جهش ویروس عملکرد پروتئین شاخدار را ارتقا دهد، قدرت سرایت و عفونت پذیری ویروس بیشتر می گردد.

امیر قائمی ادامه داد: افزایش قدرت انتقال کرونا در جهش های جدید باعث می گردد تا میزان مرگ و میر و ابتلا در سطح جهان افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به ویروس کرونای هندی، شرح داد: کرونای هندی از تجمیع گونه های آفریقای جنوبی و برزیلی و کالیفرنیا ساخته شده است.

دانشیار انستیتو پاستور اضافه نمود: انتظار می رود که جهش هندی کرونا، میزان عفونت پذیری و قدرت سرایت ویروس را ارتقا دهد.

وی اضافه نمود: گونه آفریقایی کرونا میزان فراوری آنتی بادی در بدن انسان را کاهش می دهد.

امیر قائمی با اشاره به تاثیر واکسن در گونه های جدید ویروس کرونا، شرح داد: به نظر می رسد که بیشتر واکسن های کرونا در مقابل ویروس آفریقای جنوبی کارکرد و تاثیر مطلوبی ندارند.

وی تاکید داشت: جهش های متعدد ویروس کرونا برنامه فراوری واکسن در سراسر جهان را تغییر می دهد.

دبیر انجمن ویروس شناسی در بخش دیگری از سخنان خود در برنامه روزنه گفت: عموم مردم با رعایت موازین بهداشتی و محدودیت های کرونایی می توانند از ابتلا به تمام گونه های کرونا جلوگیری نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کرونای آفریقایی آنتی بادی کم تری فراوری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونای آفریقایی آنتی بادی کم تری فراوری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید