چطور یک بخارگر خوب انتخاب کنیم؟

به گزارش وبلاگ کلشی ها، انتخاب برترین اتو بخار ایستاده یا دستی برای هر کسی که در فکر داشتن لباس هایی بدون چروک و ظاهری شیک بدون دردسرهای اتو نموده است، تصمیمی حیاتی است. چه از علاقه مندان به مد باشید و چه صرفا در پی ساده کردن روتین صبحگاهی خود برای سر کار رفتن باشید، بخارگر لباس می تواند وسیله ای ارزشمند برای خانواده شما باشد. بااین حال، وجود گزینه های بی شمار در بازار، انتخاب برترین بخارگر را به کاری سخت تبدیل می نماید. در این راهنمای خرید بخارگر، روش تصمیم گیری و انتخاب برترین اتو بخار ایستاده یا دستی متناسب با نیازهای خاص خود را می خوانید.

چطور یک بخارگر خوب انتخاب کنیم؟

بخارگر دستی یا ایستاده؟

بخارگر وسیله ای کاربردی است که می توانید از آن برای اتو کردن لباس ها و تمیز کردن مبلمان، پرده ها و حتی سرامیک های خانه بهره ببرید. البته، همه کسانی که بخارگر خریداری می نمایند، قصد ندارند تا آن را برای کاری جز صاف کردن چین و چروک های لباس ها و پارچه ها به کار ببرند. بنابراین، باید موقع خرید برترین بخارگر این موضوع را در نظر گرفت. هر یک از انواع بخارگر مزیت های خاص خود را دارد و برای مقاصد خاصی مناسب است.

بخارگر ایستاده

این نوع بخارگر جایگزینی بزرگتر و سنتی تری برای اتوهای عادی است که شکل عمودی و ایستاده دارد. بخارگرهای ایستاده مجهز به مخزن آب و شلنگ بلند دارای نازل است. این نوع بخارگر بهتر از هر یک از انواع اتو به شما یاری می نماید تا لباس های آویزان شده از چوب لباسی مانند پیراهن، کت و شلوار و بعلاوه پرده ها را اتو کنید. این نوع بخارگرها جریان بخار آب را به صورت مداوم و پرقدرت به پارچه ها می رسانند. بنابراین، برای تمیز و اتو کردن پارچه های بسیار بزرگتر مناسب هستند.

بخارگر دستی

این نوع بخارگر شکلی کاملا متفاوت از بخارگرهای ایستاده دارند. بخارگرهای دستی دستگاه هایی کوچکتر، جمع وجور و قابل حمل هستند. این نوع اتو بخار به خوبی در دست قرار می گیرد. این بخارگرها برای اتوی سریع لباس ها در سفر مناسب هستند. بخارگرهای دستی نسبت به بخارگرهای ایستاده سبک تر هستند و می توانید آن ها را درون چمدان سفر بگذارید.

با وجود این، بخارگرهای دستی به اندازه بخارگرهای ایستاده قدرتمند نیستند. این نوع بخارگر مثل بخارگرهای ایستاده مخزن آب بزرگی ندارد. این ویژگی از یک سو کارایی بخارگر دستی را در مقایسه با بخارگر ایستاده کاهش می دهد اما از سوی دیگر باعث می گردد که راحت تر بتوانید آن را همراه خود به سفر ببرید.

ویژگی های برترین بخارگر که باید در نظر بگیرید

بعد از انتخاب برترین بخارگر بر اساس احتیاجها و ترجیحات تان باید به سایر عوامل مؤثر در انتخاب برترین بخارگر یعنی ویژگی های آن توجه کنید. بر این اساس، 11 ویژگی مهم را باید در نظر بگیرید.

1. اندازه جریان بخار گرم در هر دقیقه

اندازه جریان بخار آب، اندازه بخاری که دستگاه بخارگر در هر دقیقه از خود بیرون می دهد را معین می نماید. اگر بیشتر اوقات حجم بسیاری از لباس ها را با بخارگر اتو می کنید، برترین بخارگر دستی یا ایستاده برای شما بخارگری است که سرعت جریان بخار بیشتری دارد. این نوع بخارگر بخار بیشتری دارد و به رفع سریع چروک های لباس هایتان یاری می نماید.

2. توان بخارگر

موضوع بعدی که باید موقع انتخاب برترین بخارگر به آن توجه داشته باشید، توان بخارگر است که بر اساس وات معین می گردد. منظور از توان بخارگر سرعت گرمایش و ظرفیت فراوری بخار این نوع اتو است. وات بالاتر یعنی زمان گرم شدن آب مخزن بخارگر سریع تر خواهد بود و بخار آب با جریانی شدیدتر فراوری و به بیرون راهنمایی می گردد. بنابراین، در صورتی که می خواهید بخارگر شما مدلی باشد که در فقط عرض چند ثانیه آماده استفاده می گردد، باید دستگاهی را انتخاب کنید که وات بالاتری دارد.

3. زمان گرم شدن بخارگر

معمولا کسانی از بخارگر استفاده می نمایند که زمان برایشان بیشتر اهمیت دارند. این افراد که یا دائما در سفر هستند و یا می خواهند هر روز با سرعت بیشتری لباس ها را اتو بزنند، فرصت کافی ندارند تا صبر نمایند که دستگاه گرم و آماده استفاده گردد. بنابراین هدفشان از انتخاب برترین بخارگر این است که دستگاهی با قابلیت زودتر گرم شدن داشته باشند.

مدت زمان گرم شدن دستگاه بخارگر به مدت زمانی اشاره دارد که طول می کشد تا بخارگر به دمای مناسب برای راه افتادن و کار کردم برسد. برخی از انواع بخارگر تقریبا بلافاصله بعد از روشن شدن گرم می شوند اما برخی از انواع این اتو برای راه افتادن به چند دقیقه زمان احتیاج دارند. اگر همواره در حال دویدن هستید و عجله دارید، یک دستگاه بخارگر با مدت زمان گرم شدن کوتاه تر خریداری کنید.

4. مخزن آب بخارگر

حجم مخزن آب، مدت زمان تبخیر مداوم آب بخارگر و تعداد دفعاتی که باید آن را دوباره پر از آب کنید، معین می نماید. اگر مخزن آب بخارگر بزرگتر باشد، مدت زمان استفاده از دستگاه بیشتر خواهد بود. بنابراین، موقع انتخاب برترین بخارگر مدت زمانی که معمولا با اتو یا بخارگر کار می کنید را در نظر بگیرید. این مدت زمان به شما می گوید که بخارگری با مخزن بزرگتر خریداری کنید یا بخارگری با مخزن کوچکتر هم برای شما کافی است.

از آن گذشته، باید مخزن بخارگر را آنالیز کنید که دارای نشانگر سطح آب باشد. وجود این نشانگر باعث می گردد که در صورت احتیاج به پر کردن مجدد مخزن زودتر متوجه شوید.

5. لوازم جانبی بخارگر

بسیاری از انواع بخارگر اتصالات و لوازم جانبی مختلفی هم دارند که به کارایی بیشتر این دستگاه یاری می نمایند. این لوازم اغلب شامل برس های پارچه و پرزگیر یا ابزارهایی برای اتوی بهتر چروک ها می شوند. وجود این لوازم جانبی برای انتخاب برترین بخارگر اهمیت دارد چون به طرز قابل توجهی کارایی دستگاه بخارگر را برای اتو کردن انواع پارچه یا کاربردهای دیگر بخارگر مثل اتو کردن پرده ها بهبود می بخشد.

6. گزینه بخار مداوم

اگر بخارگر شما بدون وقفه آب را بخار کند و جریان بخار آبی مداوم داشته باشد، موقع اتو کردن لباس ها بسیار راحت تر خواهید بود. این ویژگی باعث می گردد که جریان بخار مداوم آب بدون احتیاج به فشار دادن مداوم دکمه یا ماشه خاصی به بیرون راهنمایی گردد. بدیهی است که این مزیت باعث کاهش خستگی دست شما در حین استفاده طولانی مدت از بخارگر می گردد.

7. قابلیت خاموش شدن اتوماتیک

انتخاب چگونگی استفاده از بخارگر، صرفه جویی در زمان اتوی لباس های بعدی و ایمنی موقع اتو کردن لباس ها باید همواره در اولویت باشد. یک بخارگر با قابلیت خاموش شدن اتوماتیک برترین بخارگری است که می توانید انتخاب کنید. این نوع بخارگر دستی یا ایستاده اگر برای مدتی معین بیکار بماند به طور اتوماتیک خاموش می گردد. این ویژگی نه تنها از حوادث غیر قابل پیش بینی جلوگیری می نماید، بلکه باعث صرفه جویی در انرژی برق نیز می گردد.

8. طول سیم برق بخارگر

یکی دیگر از ویژگی های مهم برترین بخارگر که گاهی نادیده گرفته می گردد، اندازه سیم برق آن است. برای خرید بخارگر باید طول سیم آن را هم آنالیز کنید. این ویژگی زمانی بیشتر اهمیت می یابد که بخواهید از دستگاه بخارگر در فضایی بدون پریز برق بهره ببرید. واقعیت این است که اتو کردن لباس ها در جایی که سیم ها به یکدیگر پیچیده اند کار دشواری است. از آن گذشته، اگر از پریز برق دورتر باشید، ایمنی بیشتری دارید. هر چه طول سیم برق بخارگر بیشتر باشد، کار اتو کردن راحت تر انجام می گردد.

9. بهتر اتو کردن لباس ها

همه بخارگرها طوری طراحی شده اند که در نهایت چروک لباس یا پارچه را رفع می نمایند. بااین حال، کمتر اتو بخار ایستاده یا دستی را پیدا می کنید که این کار را به برترین شکل ممکن انجام دهد. در واقع، برای انتخاب برترین بخارگر دستی یا ایستاده باید به بخارهایی که با یک یا دو فشار وارد می نماید، توجه کنید. بخارگری که قدرت بیشتری دارد، مسلما لباس ها و پارچه های شما را بهتر و سریع تر اتو می نماید. در نتیجه، از عملکرد بخارگر در مقابل چروک های لباس نیز نباید غافل شوید.

10. تجربه برند

در صورتی که در فکر انتخاب و خرید برترین بخارگر هستید، به شما توصیه می کنیم که سراغ برندهای معتبر بروید. برندهای معتبر اغلب به علت کیفیت محصولات و خدمات مشتری شناخته می شوند و انتخاب مطمئن تری هستند. در نظر گرفتن این موضوع هنگام خواندن نظرات مشتریان و آنالیز گارانتی محصولات هر برند نیز می تواند به شما در ارزیابی قابلیت اطمینان دستگاه بخارگر یک برند خاص یاری کند.

معمولا برترین مدل های بخارگر در مقایسه با سایر مدل ها قیمت بیشتری دارند. بااین حال، باید توجه داشته باشید که هزینه ای که برای خرید یک بخارگر با کیفیت می دهید، شما را از خرید چند بخارگر در طول سال یا چند بار تعمیر آن در امان نگه می دارد.

11. عمودی یا افقی بودن بخارگر

برای خرید بخارگر لباس، باید به کاربردی که برای آن در نظر دارید توجه کنید. اگر می خواهید از این بخارگر برای اتو کردن چیزهایی مثل ملافه، رومیزی یا پارچه های بزرگ بهره ببرید، یک بخارگر که به صورت افقی کار می نماید برای شما مناسب است. در صورتی که در فکر اتو کردن لباس های آویزان شده از چوب لباسی یا پرده ها هستید هم باید در پی بخارگری باشید که پارچه ها و لباس ها را به صورت عمودی اتو می نماید.

برترین بخارگرهای 2023

همان طور که شرح دادیم، برای انتخاب برترین بخارگر باید برندهای برتر این محصول را بشناسید. در ادامه، 6 برند برتر بخارگر در سال 2023 را می خوانید.

بخارگر الکترولوکس (ELECTROLUX)

بخارگر دستی الکترولوکس نسبت به اتو بخارهای ایستاده جمع وجورتر است و اگر خانه ای کوچک دارید، این بخارگر برترین انتخاب شما خواهد بود. طراحی شیک، ظاهر مدرن و روکش مات مشکی است بخارگر نظر هر کسی را به خود جلب می نماید. این بخارگر دستی علاوه بر ظاهری عالی و استحکام بالا، عملکرد بسیار خوبی هم دارد. تنها با دو یا سه بار فشار دکمه بخارگر بزرگترین چروک ها را از بین ببرید.

بخارگر راسل هابز (Russell Hobbs)

بخارگر راسل هایز برای کسانی که به کار کردن با اتو بیشتر عادت دارند، بهتر است. این بخارگر به عنوان یک اتو بخار دستی استاندارد برای صاف کردن سخت ترین چروک های لباس قدرتی دو برابر اتوهای عادی دارد. مخزن آب آن نیز به گونه ای طراحی شده که در مدت زمان بیشتری برای اتو کردن لباس ها دوام بیاورد. قدرت خروجی بخار آن نیز به این معناست که هر بخش از لباس را می تواند تنها در یک یا دو دور استفاده کاملا اتو کند.

بخارگر فیلیپس (Philips)

یکی از آسان ترین و خوش دست ترین اتو های بخار دستی بخارگر فیلیپس است. این نوع بخارگر در مقایسه با برندهای مطرح جهانی قیمتی ارزان تر دارد و می توانید آن را به صورت عمودی یا افقی بهره ببرید. بخارگر فیلیپس به سرعت گرم می گردد و با همان سرعت، به لطف بخار مداوم، پارچه های مختلف از جنس کتان، جین و پنبه را اتو می نماید. این اتو بخار دستی کیسه ای مقاوم در برابر حرارت و لوازم جانبی تمیز نماینده برس دارد. بی علت نیست که بسیاری از مشتریان برای انتخاب برترین بخارگر سراغ فیلیپس می روند.

بخارگر هام کام (Homcom)

بخارگر مسافرتی هام کام مخصوص کسانی است که دائما در سفرهای کاری هستند و به ظاهر خود اهمیت می دهند. این بخارگر دستی هم پارچه های پشمی ضخیم را به خوبی اتو می نماید و هم می تواند از پس چروک های سخت پارچه های جین و نخی خوب بربیاید.

بخارگر تفال (Tefal)

این بخارگر شیک و محکم برای مصارف روزمره طراحی شده است. دهانه پهن و دسته ارگونومیک بخارگر تفال به شما یاری می نماید تا حتی چروک های نسبتا عمیق در لباس های نخی را هم صاف کنید. این بخارگر یک برس پارچه و پوشش بخار دارد که به ایمنی بیشتر اتو کردن شما یاری می نماید. اگر یک بخارگر ساده و کاربردی برای هر نوع پارچه می خواهید، می توانید به خرید بخارگر تفال فکر کنید.

بخارگر همیلتون بیچ (Hamilton Beach)

اگر می خواهید از بخارگر برای تمیز کردن پرده ها و وسایل بزرگ نیز بهره ببرید، بخارگر ایستاده همیلتون بیچ انتخاب برتر شما خواهد بود. این اتو بخار عمودی یا ایستاده شلنگی بسیار بلند و چهار چرخ دارد تا جابه جایی و کار کردن با آن بسیار ساده گردد. این بخارگر را می توان تا 90 دقیقه استفاده کرد. بخارگر ایستاده همیلتون بیچ برخلاف سایر انواع اتو بخار ایستاده، قطعه آویزان داخلی ندارد اما یک حلقه در بخش بالایی آن تعبیه شده که می توانید لباس خود را به آن آویزان کنید. این بخارگر قدرتمند برای کسانی که در فکر خرید یک بخارگر ایستاده همه کاره هستند، ایده آل است.

کلام آخر

هنگام فکر کردن به خرید یک بخارگر لباس، باید به 11 ویژگی مهم آن که در این مقاله شرح دادیم، توجه کنید. برترین بخارگر لباس باید بر اساس احتیاجها و ترجیحات شما انتخاب گردد. به طور مثال، ممکن است فردی اتو بخار ایستاده ای که مخزن بزرگتری دارد را برترین وسیله برای خود بداند اما دیگری اتو بخاری را مناسب تر بداند که سبک تر است و راحت تر می توان آن را در چمدان سفر جا داد.

منبع: TheSpruce

منبع: دیجیکالا مگ

به "چطور یک بخارگر خوب انتخاب کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور یک بخارگر خوب انتخاب کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید