ویدئو، ضرورت مدیریت بحران هویت در فضای مجازی

به گزارش وبلاگ کلشی ها، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نوعی از بحران هویت را در میان طیف گسترده ای از جوانان به وجود آورده است. به این صورت که فرد هنگام استفاده از امکانات ارتباطی مجازی، هویت واقعی خود را که در سراسر زندگی با آن درگیر بوده کنار می گذارد و با هویت جدیدی روبرو می گردد.

ویدئو، ضرورت مدیریت بحران هویت در فضای مجازی

گروه سوادرسانه وبلاگ کلشی ها،با توجه به توسعه روزافزون شبکه های اجتماعی، استفاده نوجوانان و جوانان ایرانی از اینترنت رو به افزایش است و دسترسی جوانان به فضای مجازی آسیب های زیادی را به همراه دارد. فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اینترنتی با امکان ایجاد هویت ساختگی باعث بروز نوعی بحران هویتی به خصوص در میان جوانان شده است. به این صورت که فرد هنگام استفاده از امکانات ارتباطی مجازی، هویت واقعی خود را که در سراسر زندگی با آن درگیر بوده کنار می گذارد و با هویت نوی روبرو می گردد. بنابراین معناهای نوی وارد فکر فرد می گردد و هویت نو در کنار هویت واقعی او قدعلم می نماید که فکر فرد را درگیر و دچار بحران می نماید. چراکه این دو هویت در شرایط همزمانی قرار می گیرند و فرد نمی تواند به راحتی مفاهیم و خصایص هویت نو را با هویت قدیمی و همیشگی اش تطبیق دهد و یا اساساً ممکن است میان آن ها تعارض پدید آید. این بحران احتمالاً خستگی، تنش، فشار عصبی و ناکامی را برای فرد به همراه دارد. با توجه به فرایند جهانی شدن و روبرو شدن نسل جوان ایرانی با فضای مجازی و اهمیت هویت ملی در جهت انسجام و یکپارچگی کشور، لازم است عواقب این روبروه در ایجاد بحران های هویتی آنالیز گردد.

بعلاوه با توجه به رشد فزاینده شبکه های اجتماعی لازم است برنامه ریزی برای منابع هویت ساز نو با توجه به فضای مجازی در برنامه ریزی های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور صورت گیرد.

در ادامه ویدئوی زیر را مشاهده کنید:

منبع: خبرگزاری فارس

به "ویدئو، ضرورت مدیریت بحران هویت در فضای مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویدئو، ضرورت مدیریت بحران هویت در فضای مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید