واکنش کمرانی به دوپینگ یلدا ولی نژاد: بچگی کرد!

به گزارش وبلاگ کلشی ها، سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان، با بیان اینکه ولی نژاد بدون هماهنگی با کادر فنی و برای کاهش وزن داروی فوروزماید را مصرف نموده است، گفت: او با این کار بچگی کرد.

واکنش کمرانی به دوپینگ یلدا ولی نژاد: بچگی کرد!

مهروکمرانی در مصاحبه با وبلاگ کلشی ها، درباره محرومیت 2 ساله یلدا ولی نژاد عضو تیم ملی تکواندوی بانوان ایران به علت ارتکاب به دوپینگ، اظهار کرد: در اردوهای تیم ملی به صورت منظم و حتی غافلگیرانه با درخواست نایب رییس بانوان فدراسیون از بچه ها تست دوپینگ گرفته می گردد و شرایط به شکلی نیست که با حضوران ماموران مبارزه با دوپینگ غافلگیر شویم. ما اصلا از این موارد در تیم ملی بانوان نداشتیم و یلدا ولی نژاد نیز به نظر من واقعا بچگی کرد که دست به چنین کاری زد.

سرمربی تیم ملی تکواندوی بانوان، اضافه کرد: ولی نژاد برای کاهش وزن بدون هماهنگی کادر فنی اقدام به مصرف دارو کرد، در حالیکه اصلا نیازی به این کار نبود و ما یک ماه و نیم به مسابقات قهرمانی آسیا زمان داشتیم. او خودش درخواست داده بود از وزن سوم به وزن 2 المپیکی بیاید و در اینباره اصلا هیچ فشاری از سوی کادر فنی وجود نداشت، واقعا نمی دانم او چرا دست به چنین کاری زد. در شرایطی که تمامی موارد از جمله وزن ملی پوشان تحت کنترل کادر فنی و پزشک تغذیه است، او بچگی کرد و برای کم کردن وزن اقدام به مصرف خودسرانه دارو کرد. ولی نژاد به تازگی از رده نوجوانان وارد بزرگسالان شده و حتی به خود او نیز گفتم اگر هم به مسابقات اعزام نشدی به اردوها بیا و آرام آرام وزنت را کم کن. بازیکنانی که در رده نوجوانان پیروز بوده اند حتما نمی توانند در رده بزرگسالان نیز بلافاصله آن پیروزیت ها را تکرار نمایند و این موضوع نیازمند گذشت زمان و افزایش تجربه است. او سال اول حضور در رده بزرگسالان را سپری می کرد و خیلی کوشش داشت وزنش را پایین بیاورد، به همین علت مرتکب این اشتباه بزرگ شد.

وی توضیح داد: ولی نژاد یکی از چهره های با آتیه تکواندوی ایران است و قطعا یک سال و نیم به جای مانده از محرومیت خود را نیز سپری می نماید و باز هم می تواند بازگشت خوبی به میادین داشته باشد، هر چند این اتفاق می تواند تاثیر منفی بر عملکرد او داشته باشد.

کمرانی درباره آخرین شرایط تیم ملی تکواندو نیز گفت: پس از لغو رقابت های قهرمانی دنیا، این امید را داریم که قبل از شروع گرندپری ها، در یکی دو تورنمنت حاضر شویم تا رنکینگ نفراتی مثل زهرا شیدایی، کوثر اساسه، ناهید کیانی و نگار اسماعیلی بالاتر بیاید و با قرار گرفتن در رده بالای 30 رنکینگ، مجوز حضور در مسابقات را بدست بیاورند. با توجه به تیم خوب و باانگیزه ای که داریم، مسابقات دنیای فرصت بسیار خوبی برای ارتقای رنکینگ بچه ها بود اما متاسفانه این رقابتها لغو شد.

وی در خاتمه، گفت: از بازیکنان خوبمان که با انگیزه و کوشش زیاد در حال تمرین هستند تشکر می کنم، بعلاوه از نایب رییس بانوان فدراسیون که همواره در کنار ماست و از تیم حمایت می نماید و از آقای پولادگر رییس فدراسیون که زمینه اعزام تیم به مسابقات عربستان را فراهم کرد، قدردانی می کنم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "واکنش کمرانی به دوپینگ یلدا ولی نژاد: بچگی کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش کمرانی به دوپینگ یلدا ولی نژاد: بچگی کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید