مسافران این روزها چه اماکنی را برای اقامت انتخاب می نمایند؟

به گزارش وبلاگ کلشی ها، ایرنا/ به خاطر شرایط موجود، این سوال پیش می آید که مسافران این روزها چه اماکنی را برای اقامت انتخاب می نمایند؟

مسافران این روزها چه اماکنی را برای اقامت انتخاب می نمایند؟

قضیه چیست؟

طولانی شدن همه گیری بیماری کرونا و رعایت شیوه های جلوگیری از مبتلا شدن به آن بسیاری را خسته و کلافه نموده است. دید و بازدیدها، سفر و گشت و گذار و حتی استفاده نکردن از ماسک از جمله این نشانه ها است.

همیشه کارشناسان حوزه سلامت می گویند مسافران می توانند ناقلان کرونا باشند مخصوصا مسافرانی که به سفر می فرایند و در اماکنی اقامت می نمایند که هیچ شیوه نامه ای را رعایت نمی کند و نظارتی بروی آنها وجود ندارد.

جمشید حمزه زاده گفت: این روزها مقصد بیشتر افرادی که به سفر می فرایند، استانهای شمالی کشور است و البته بیشتر این افراد به ویلاهایی می فرایند که یا به خودشان تعلق دارند یا اجاره می نمایند و بعضی نیز ترجیح می دهند کمپ بزنند و در چادر اقامت نمایند.

وی با بیان اینکه بدلیل شیوع کرونا ضریب اشغال هتل حدود 5 درصد است، گفت: مسافران در حالی رفتن به ویلاهایی غیرمجاز را ترجیح می دهند که این اماکن هیچ شیوه نامه ای را رعایت نمی نمایند و نظارتی بروی آنها وجود ندارد در حالیکه هتل ها موظف به رعایت شیوه نامه جلوگیری از کرونا هستند و نظارت جدی بر عملکرد آنها وجود دارد.

حمزه زاده درباره استفاده از مواد ضدعفونی نماینده گفت: در ابتدای شیوع کرونا به دلیل کمبود این مواد، هتل و دیگر اماکن اقامتی برای تهیه این مواد مشکل داشتند اما با ورود فراوری نمایندگان مختلف به مساله، امروز در عرضه این مواد مسئله ای وجود ندارد و هتل ها براحتی به این مواد دسترسی دارند.

وی درباره خسارات ناشی از کرونا به هتلها گفت: از اسفندماه تا انتها خردادماه هتل ها 6هزار میلیارد تومان از درآمدشان را از دست دادند که خسارت بزرگی است. هتلداران به تسهیلات برای جبران این خسارات نیازمند و چشم براه تدوین بسته حمایتی دیگری از سوی دولت هستند.

حمزه زاده گفت: براساس آمار 80 هزار نفر به صورت مستقیم در گردشگری شاغل هستند، در صورت چاره جویی نکردن، با بیکاری گسترده روبرو خواهیم شد. هتلداران با وجود نبود مسافر و نیمه تعطیل بودن هتل ها حقوق کارکنانشان را پرداخت می نمایند یک راه کار این است که دولت حق بیمه این افراد را خودش پرداخت کند تا بخشی از مسائل هتلداران کاهش پیدا کند.

وی اضافه نمود: پیشنهاد شد به جای تعدیل گسترده نیروی انسانی و استفاده آنها از بیمه بیکاری در زمان اشتغال و در قالب حقوق توسط دولت پرداخت گردد.

منبع: همگردی

به "مسافران این روزها چه اماکنی را برای اقامت انتخاب می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسافران این روزها چه اماکنی را برای اقامت انتخاب می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید