عملیات ترکیه 6 میلیارد دلار به عراق خسارت زده است

به گزارش وبلاگ کلشی ها، در گزارش تلویزیون دولتی عراق آماده است که عملیات نظامی ترکیه در شمال این کشور شش میلیارد دلار به این کشور خسارت زده است.

عملیات ترکیه 6 میلیارد دلار به عراق خسارت زده است

به نوشته روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، در گزارش تلویزیون دولتی عراق آمده است: حملات مکرر ارتش ترکیه علیه نیروهای حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) در ارتفاعات و روستاهای اقلیم کردستان عراق به دلیل آوارگی ساکنان، انهدام منازل، سوزاندن زمین های کشاورزی و باغ ها حدود شش میلیارد دلار به عراق خسارت زده است.

در این گزارش آمده است: بیش از 300 خانواده کرد عراقی از روستاهایشان در شهرستان العمادیه در مرزهای عراق و ترکیه بعد از افزایش حملات به شهر زاخو کوچ کردند. نیروهای ترکیه طی عملیات خود حدود 20 کیلومتر از زمین های کشاورزی و باغ ها در روستای کردنشین شهرستان العمادیه را از بین بردند.

در این راستا یحیی رسول، سخنگوی نیروهای مسلح عراق گفت: تحرکات دیپلماتیکی به وسیله وزارت خارجه درباره تجاوزات مکرر ترکیه به خاک عراق وجود دارد. براساس قانون اساسی عراق باید به حاکمیت تمامی کشورها احترام گذاشته گردد درنتیجه تمام کشورها نیز باید به حاکمیت عراق احترام بگذارند. ما مخالف این هستیم که خاک کشورمان به مرکزی برای انجام عملیات تروریستی علیه یک کشور مجاور تبدیل گردد. ترکیه باید به حاکمیت عراق توجه داشته باشد.

وی گفت: استانداری بغداد و وزارت کشور با پیگیری فرمانده کل نیروهای مسلح کوشش زیادی درباره تأمین امنیت بغداد با دوربین های مداربسته کردند و همین مساله باعث شد بسیاری از حملات ناکام بماند. بسیاری از کشورهای دنیا امروزه احتیاجی به پلیس یا نیرو ندارند بلکه به تکنولوژی احتیاج دارند. بیشتر مناطق بغداد دارای دوربین های مداربسته هستند.

وی هماهنگی میان دولت فدرال و نیروهای پیشمرگ را ستود و ابراز امیدواری کرد که نتایج مثبتی در آینده داشته باشد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "عملیات ترکیه 6 میلیارد دلار به عراق خسارت زده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات ترکیه 6 میلیارد دلار به عراق خسارت زده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید