عدم مسئولیت پذیری سرمنشاء همه مسائل جامعه است

به گزارش وبلاگ کلشی ها، خبرنگاران/کرمان مدیرکل بهزیستی استان کرمان اظهار کرد: کمبود و حتی نبود آموزش در حوزه های مختلف اجتماعی خصوصا در خصوص مسئله مهم و تاثیرگذار مسئولیت پذیری افراد در بخش های مختلف اجتماع از جمله خانواده، سرمنشا بسیاری از مسائل امروز ماست.

عدم مسئولیت پذیری سرمنشاء همه مسائل جامعه است

عباس صادق زاده در نشست آنالیز چالش های ناشی از ترخیص بیماران مجهول الهویه استان کرمان با اشاره به ریشه بعضی از مسائل اجتماعی در این برهه اظهار کرد: کمبود و حتی نبود آموزش در حوزه های مختلف اجتماعی خصوصا در خصوص مسئله مهم و تاثیرگذار مسئولیت پذیری افراد در بخش های مختلف اجتماع از جمله خانواده، سرمنشا بسیاری از مسائل امروز ماست.

وی اضافه کرد: تنها راه چاره مسائل و آسیب های اجتماعی ورود مسئولانه خانواده ها به این عرصه است لذا باید محکم تر از قبل در امر آموزش مهارت های زندگی در سطوح مختلف برنامه ریزی و اقدام کنیم.

صادق زاده با اشاره به لزوم معین تکلیف شرایط بیماران مجهول الهویه، برطرف مشکل پذیرش آنان در مجموعه های درمانی و بیمارستان ها توضیح داد: بسیاری از بیمارانی که به عنوان مجهول الهویه مطرح هستند دارای خانواده دارند و همین عدم مسئولیت پذیری باعث شده تا نسبت به عزیز خود که به هر دلیل با مسائل و مسائل اجتماعی روبرو شده بی توجه باشند.

مدیرکل بهزیستی گفت: لازم است با هماهنگی مراجع ذیصلاح نسبت به احراز هویت این افراد اقدام و پس از کسب بهبودی در صورتی که نامبردگان صاحب خانواده هستند این عزیزان به خانواده باز پیوند شده و خدمات مشاوره ای و مددکاری به بیمار و خانواده تا فراهم شدن شرایط عادی و متعادل ارائه گردد.

وی با بیان اینکه بهزیستی در صورت حمایت سایر دستگاه های ذیربط آماده ارائه هرنوع خدمت تخصصی به این بیماران است، اضافه کرد: در صورتی که این بیماران دارای خانواده و سرپرست نباشند باید با تخصیص اعتبار لازم نسبت به فراهم آوردن شرایط پذیرش آنها در مراکز تحت نظارت بهزیستی و ارائه خدمات به آنان فراهم گردد.

به گزارش وبلاگ کلشی ها، در این نشست مقرر شد جلسه ای به منظور معین تکلیف مرکز بیماران روانی هوتک و موضوع ترخیص بیمارانی که خانواده از پذیرش آنها امتناع می نماید با حضور رییس کل دادگستری، بهزیستی و مسئولین مرکز تشکیل و این امر معین تکلیف گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "عدم مسئولیت پذیری سرمنشاء همه مسائل جامعه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم مسئولیت پذیری سرمنشاء همه مسائل جامعه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید