طرز تهیه سوسیس بندری مثل بیرون با همه نکات و فوت و فن ها

به گزارش وبلاگ کلشی ها، سوسیس بندری یکی از غذاهای ساده و در عین حال خوشمزه ایرانی است که به عنوان یک غذای خیابانی خوب جایش را در بین مردم ایران و حتی جهان پیدا نموده است. احتمالا همه تجربه خوردن سوسیس بندری های خیابان و رستوران های مختلف را که به شکل ساندویچ تهیه می گردد داریم اما سوال این است که راز خوشمزگی سوسیس بندری بیرون چیست؟ اینجا و در تکمیل طرز تهیه سوسیس بندری با سیب زمینی می خواهیم طرز تهیه سوسیس بندری مثل بیرون را با همه فوت وفن ها و نکاتش آنالیز کنیم.

طرز تهیه سوسیس بندری مثل بیرون با همه نکات و فوت و فن ها

مواد لازم برای تهیه سوسیس بندری مثل بیرون

  • سوسیس به اندازه لازم
  • پیاز به اندازه لازم
  • نمک، فلفل و ادویه به اندازه لازم
  • رب گوجه به اندازه لازم

طرز تهیه سوسیس بندری مثل بیرون

1. آماده کردن مواد اولیه

اولین مرحله از طرز تهیه سوسیس بندری مثل بیرون این است که مواد لازم آن را آماده کنید برای این کار ابتدا پیاز را درشت خرد کنید بعد سوسیس را درست مثل پیاز درشت خرد کنید.

2. پخت و تهیه سوسیس بندری

حالا و در دومین مرحله از طرز تهیه سوسیس بندری مثل بیرون در یک ماهیتابه مناسب روغن بریزید و پیازهای خرد شده را اضافه کنید و اجازه دهید تا طلایی گردد بعد اندازهی زردچوبه به آن اضافه کنید.

در این مرحله پیازهای سرخ شده را یک گوشه ماهیتابه قرار دهید و باز اندازهی روغن بریزید و سوسیس خرد شده را بریزید و خوب تفت دهید تا سرخ گردد بعد اندازهی نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز یا پاپریکا اضافه کنید و هم بزنید تا هم پیاز هم سوسیس با این مواد مخلوط گردد. بعد همه را در یک گوشه ماهیتابه ببرید و در آن قسمت کمی روغن بریزید و رب گوجه را اضافه کنید و هم بزنید. بعد از کمی تفت دادن رب آن را با همه مواد داخل قابلمه مخلوط کنید و باز هم بزنید. در نهایت اندازه کمی آب بریزید تا مواد به مدت 5 دقیقه با در بسته در ماهیتابه بپزند. بعد از این زمان سوسیس بندری شما آماده است. آن را در ظرف مناسب سروتان بریزید و نوش جان کنید.

نکات تکمیلی برای تهیه سوسیس بندری مثل بیرون

تهیه و پخت سوسیس بندری واقعا آسان است و به نوعی این غذا از آن دسته غذاهایی است که خیلی سریع می توان آن را تهیه کرد و هم به صورت ساندویچ و هم سرو با نان برای وعده شام و نهار داشت. اما خوب است نکات تهیه سوسیس بندری به شکلی که طعم و مزه سوسیس بندری های بیرون را داشته باشد هم بدانید.

اهمیت فلفل در سوسیس بندری

سوسیس بندری یکی از غذاهای محبوب خیابانی جنوب ایران است و مثل تمام غذاهای جنوبی ایران به تند بودنش معروف است بنابراین استفاده از فلفل در تهیه این غذا یکی از رازهای خوشمزه شدنش است. پس حتما در این غذا با توجه به ذائقه خود فلفل بریزید اما بهتر است از ترکیب فلفل سیاه و فلفل قرمز بهره ببرید تا به سوسیس بندری اصیل نزدیک تر باشد. اما پاپریکا هم گزینه خوبی است که می توانید در این غذا بهره ببرید.

اهمیت رب گوجه در سوسیس بندری

واقعیت این است که یکی از جذابیت های این غذا رنگش است. پس استفاده از رب را نباید فراموش کنید. هر چند حواستان باشد آنقدری زیاد رب نزنید که طعمش غالب گردد. برای تنوع حتی خوب است اندازهی پوره گوجه هم بریزید تا طعم بهتری به غذایتان بدهید.

برترین نوع سوسیس مناسب سوسیس بندری

اگر شما دنبال غذای سالم هستید می توانید از سوسیس خانگی که خودتان در منزل تهیه می کنید بهره ببرید. طرز تهیه سوسیس و نکاتی درباره نگهداری سوسیس را می توانید در کتاب کاله مطالعه کنید. اما اگر زمان کافی برای تهیه سوسیس را ندارید برترین سوسیس برای تهیه سوسیس بندری همان سوسیس آلمانی است.

انواع دیگر سوسیس بندری

سوسیس بندری اصیل آبادانی بدون سیب زمینی است اما می توانید این غذای خوشمزه را با سیب زمینی کامل تر کنید. برای تهیه سوسیس بندری با سیب زمینی فقط کافی است سیب زمینی ها را نگینی خرد کنید و یا تفت دهید یا بپزید و در مرحله آخر به سوسیس و پیاز اضافه کنید.

اما سوای سیب زمینی می توانید برای مجلسی شدن سوسیس بندری خود به آن قارچ و فلفل دلمه هم اضافه کنید. حتی عده ای به آن پنیر پیتزا هم اضافه می نمایند.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه سوسیس بندری مثل بیرون با همه نکات و فوت و فن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سوسیس بندری مثل بیرون با همه نکات و فوت و فن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید