شورای همکاری در پی دعوت انصارالله یمن برای گفت وگوها در ریاض

به گزارش وبلاگ کلشی ها، خبرگزاری رویترز به نقل از مسئولانی در شورای همکاری خلیج فارس مدعی شد که این شورا میخواهد طرف های درگیر جنگ یمن از جمله انصارالله را به ریاض دعوت کند.

شورای همکاری در پی دعوت انصارالله یمن برای گفت وگوها در ریاض

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ کلشی ها، مسئولانی در شورای همکاری خلیج فارس مدعی شدند که این شورا در پی انجام مذاکرات بین طرف های درگیر جنگ در یمن است.

خبرگزاری رویترز امروز به نقل از این مسئولان گزارش داد که این شورا در حال آنالیز ارسال دعوت به طرف های جنگ یمن از جمله انصارالله جهت مذاکرات و گفت وگوها در مرکز عربستان سعودی است.

مسئولان شورای همکاری خلیج فارس گفتند که در صورتی که انصارالله و دولت نجات ملی یمن موافقت نمایند، این مذاکرات 29 مارس تا هفت آوریل انجام خواهد شد.

بر اساس ادعای این منابع، مسئولان انصارالله یمن در صورت موافقت با حضور در این مذاکرات در شهر ریاض، تضمین های امنیتی دریافت خواهند کرد.

بر اساس این خبر، عبد ربه منصورهادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن بر انجام این گفت وگوها موافقت نموده است.

لازم به ذکر است تا یازده روز دیگر جنگ یمن وارد هشتمین سال خود خواهد شد و طی این مدت عربستان سعودی و ائتلاف نظامی آن در حمله به یمن، به اهداف خود نرسیده است.

در صورت صحت این خبر و موافقت انصارالله با این دعوت، این مسئله می تواند بیانگر این باشد که عربستان سعودی بعد از هفت سال جنگ، کما اینکه منابع غربی اخیرا گفته اند، از این جنگ خسته شده و در پی برون رفت آبرومندانه از آن است و ریاض با دعوت از انصارالله ضمن به رسمیت شناختن این جنبش یمنی، یک گام به عقب خواهد برداشت.

طرف های دیگر طی این هفت سال چند روز مذاکرات از عمان و اردن گرفته تا سوئد داشته اند که در هیچ یک از این ها عربستان سعودی حاضر به مذاکره مستقیم با انصارالله و دولت نجات ملی یمن نشده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "شورای همکاری در پی دعوت انصارالله یمن برای گفت وگوها در ریاض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای همکاری در پی دعوت انصارالله یمن برای گفت وگوها در ریاض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید