سیلاب 90 نفر را بلعید! ، موج بارش های نو از شنبه

به گزارش وبلاگ کلشی ها، خبرنگاران : رئیس جمعیت هلال احمر گفت: شمار هموطنان جانباخته در سیلاب های اخیر بر اساس آخرین آمار به 90 تن رسید.

سیلاب 90 نفر را بلعید! ، موج بارش های نو از شنبه

پیرحسین کولیوند در گفت و گو با ایرنا با اعلام این مطلب اضافه نمود: تعداد هموطنان مفقود شده در این سیلاب ها نیز 8 نفر است. به گزارش ایرنا، سیلاب های ناشی از پدیده مانسون از اول مرداد آغاز شد. در این سیلاب ها 24 استان شامل آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، بوشهر، تهران، چهارمحال وبختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی هرمزگان، همدان و یزد درگیر شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر پیش تر با اشاره به آمادگی این جمعیت برای تامین اقلام غذایی و موارد مورد احتیاج سیل زدگان گفته بود که عملیات امدادرسانی در 661 نقطه کشور همچنان پیگیری می گردد.

آغاز دوباره بارش ها از روز شنبه در بعضی منطقه ها کشور

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه روز آدینه بیشتر منطقه ها کشور دارای جوی آرام است، از بارش پراکنده باران در منطقه ها شمالی تا فردا اطلاع داد و گفت: از بعدازظهر روز شنبه هفته آینده با گذر موج تراز میانی برای نوار شمالی و بعضی استان ها رگبار باران و وزش باد شدید پیش بینی شده است.

کبری رفیعی در خصوص آخرین شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز بخصوص در ساعات بعد از ظهر برای منطقه های از استان های گیلان، مازندران، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی شده است.

وی اضافه نمود: امروز در منطقه زابل و نوار شرقی کشور وزش باد پدیده غالب خواهد بود و در سایر منطقه ها جوی آرام و پایدار برقرار است.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: فردا پنجشنبه نیز ادامه بارش ها را در نوار شمالی کشور خواهیم داشت، اما بارش ها در جنوب کشور تضعیف خواهد شد.

رفیعی ادامه داد: روز آدینه برای بیشتر منطقه ها کشور جوی آرام و پایدار پیش بینی می گردد.وی بیان نمود: از بعدازظهر روز شنبه و طی روز یکشنبه هفته آینده با گذر موج تراز میانی از روی نوار شمالی کشور در منطقه های از شمال غرب، سواحل شمالی کشور، خراسان شمالی، دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز و تهران و استان های همدان، مرکزی، قم و شرق لرستان، چهارمحال وبختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید را خواهیم داشت.

کاهش نسبی دما در سواحل شمالی

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه دریای خزر را در دو روز آینده مواج و متلاطم است، گفت: از بعدازظهر شنبه و روز یکشنبه و هم زمان با آغاز بارش ها در سواحل شمالی کشور کاهش نسبی دمای هوا را شاهد خواهیم بود.

رفیعی در خصوص شرایط جو تهران بیان نمود: آسمان تهران امروز صاف خواهد بود که در بعضی مواقع با وزش باد همراه و در بعدازظهر نیمه ابری پیش بینی شده است. بیشترین دمای تهران امروز به 37 درجه و کمترین دما به 27 درجه بالای صفر خواهد رسید.

منبع: توریسم آنلاین

به "سیلاب 90 نفر را بلعید! ، موج بارش های نو از شنبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیلاب 90 نفر را بلعید! ، موج بارش های نو از شنبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید