سفر به کشتی نوح در اعماق آفریقا

به گزارش وبلاگ کلشی ها، تماشای طبیعت و حیات وحش بکر در اعماق آفریقا

کشور مالاوی (Malawi) درگیر الهام گرفتن از رنسانس و تغییرات مهمی است. این کشور به واسطه قرار داشتن در قلب گرم آفریقا و دریاچه بسیار بزرگ خود دارای معروفیت است و در مسیری قرار گرفته است که تبدیل به یک مقصد ایده آل برای طبیعت گردی و سافاری های هیجان انگیز خواهد شد.

سفر به کشتی نوح در اعماق آفریقا

خوشبختانه به واسطه وجود قوانین حفاظتی برنامه ریزی پارک های آفریقایی، سه محوطه حفاظت شده Majete, Liwonde و Nkhotakota که زمانی بر اثر شکار غیر قانونی در حال از دست دادن حیات وحش خود بودند، جانی دوباره گرفته و به شرایط عادی بازگشته اند. با وبلاگ کلشی ها همراه باشید:

منطقه حفاظت شده حیات وحش Majete، نمونه ای پیروز در حمایت از حیات وحش

شکار غیر قانونی در کشور مالاوی که یکی از فقیرترین کشورهای جهان محسوب می گردد بسیار رایج بوده و در سال 1992 ، منطقه حفاظت شده Majete، خالی از حیات وحش و جانوران بومی خود شده بود. در این زمان حتی تمامی فیل های این منطقه کشته شده و تنها تعداد کمی کروکودیل، اسب آبی و بزکوهی در آن به جای مانده بود. امروزه با فعالیت های پارک های آفریقایی، این منطقه دارای حیات وحش شگفت انگیز و متنوعی شده است. در حقیقت با صرف هزینه ای برابر با 3 میلیون دلار، بیش از 2 هزار و 500 جانور به این منطقه حفاظت شده، منتقل شدند که شامل 5 حیوان بزرگ مشهور آفریقایی نیز می شد.

امروزه می توان پارک حیات وحش Majete را یک کشتی نوح در عصر مدرن دانست که میزبان بیش از 9 هزار جانور مختلف بوده و ده ها هزار پرنده نیز در آن زندگی می نمایند. این جانوران در منطقه ای وسیع و دارای تپه های نه چندان مرتفع، نهرها، جنگل های پر آب و یک رودخانه بسیار بزرگ که به سمت زامبیا جریان دارد، زندگی می نمایند.

تنوع جانوری منطقه زیاد بوده و شما می توانید در آن بوفالوهای غول پیکر که در گل غوطه می خورند، گاوهای کوهی آفریقایی ساکن در سواحل رودخانه ها، بزهای کوهی موسوم به nyala که در بوته زارها پرسه می زنند و … را تماشا کنید. در یک سفر با قایق روی رودخانه این منطقه حفاظت شده، شما احتمالا قادر به تماشا تعداد بی شماری فیل خواهید بود که به سرعت در این منطقه مناسب با شرایط زندگی آن ها، تکثیر شده و به زودی قرار است 250 زنجیر ازآن ها را به Nkhotakota منتقل نمایند.

پارک های حیات وحش آفریقایی علاوه بر توجه به حیوانات، برنامه های مختلفی نیز برای افراد بومی این منطقه ها داشته و علاوه بر آموزش و ارائه برنامه های آموزشی در راستای حفاظت از محیط زیست، به گونه ای برنامه ریزی نموده است که این افراد به وسیله حفاظت از حیات وحش بتوانند کسب عایدی نموده و در پروژه های تکثیر جانوران مشارکت داشته و بعلاوه در فعالیت های مربوط به راه اندازی کمپ های گردشگری نیز شرکت نموده و سود ببرند.

به تازگی یک لژ نسبتا لوکس به نام Thawale راه اندازی شده و بعلاوه مجموعه Mukumaladzi به آدرس اینترنتی robinpopesafaris.net دارای هشت کلبه شیک رو به رودخانه است که گردشگران می توانند در آن اقامت نمایند. این پروژه با صرف 1 میلیون و 300 هزار یورو در سال 2011 افتتاح شده و سبب ایجاد اعتماد به نفس بالایی در پارک حیات وحش Majete شده است.

منبع: الی گشت

به "سفر به کشتی نوح در اعماق آفریقا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به کشتی نوح در اعماق آفریقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید