سرویس امنیتی روسیه از شرکت های اینترنتی خواسته اطلاعات کاربرانشان را ارائه نمایند

به گزارش وبلاگ کلشی ها، وبسایت تحقیقاتی بل به نقل از سه منبع مطلع اظهار کرد، سرویس امنیتی فدرال روسیه به بعضی از شرکت های اینترنتی بزرگ این کشور دستور داده که دسترسی مداوم به سیستم هایشان را در اختیار این نهاد قرار دهند.

سرویس امنیتی روسیه از شرکت های اینترنتی خواسته اطلاعات کاربرانشان را ارائه نمایند

به گزارش وبلاگ کلشی ها، این وبسایت اظهار نموده که این اقدام احتمالا شرکت های سرویس دهنده اینترنتی را تحت تاثر قرار می دهد که نامشان در فهرست شرکت هایی قرار گرفته است که در صورت درخواست، باید اطلاعات و پیغام های کاربران را در اختیار نهادهای اجرای قانون روسیه قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این فهرست که از سوی نهاد نظارت بر ارتباطات روسیه موسوم به روسکومنادزور تنظیم شده، شامل بیش از 200 نهاد از جمله سرویس پیغام رسان تلگرام، بعضی از خدمات شرکت یاندکس، شبکه اجتماعی وی کی و وبسایت تبلیغاتی Avito.ru. است.

این وبسایت تحقیقاتی گزارش کرد، دستورهایی که این شرکت ها طی سال گذشته میلادی دریافت نموده اند، شامل درخواستی برای نصب تجهیزاتی بوده که به کارمندان سرویس امنیت فدرال روسیه اجازه می دهد به سیستم های اطلاعاتی آنان و کلیدهای رمزگشایی ارتباطات کاربران دسترسی مداوم داشته باشند.

شرکت هایی که از این فرمان سرپیچی نمایند، ممکن است شبکه شان مسدود گردد.

روسیه پیش از این نیز به دلیل عدم پذیرش ارائه دسترسی به پیغام های سری کاربران از سوی پیغام رسان تلگرام، برای مسدود کردن دسترسی به آن اقدام نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سرویس امنیتی روسیه از شرکت های اینترنتی خواسته اطلاعات کاربرانشان را ارائه نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرویس امنیتی روسیه از شرکت های اینترنتی خواسته اطلاعات کاربرانشان را ارائه نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید