رونمایی از دو مدل نو BMW

به گزارش وبلاگ کلشی ها، شرکت خودروسازی بی ام و از اکس 5 ام و کراس اوور اکس6 ام، مدل های سال 2024 شاسی بلند خود رونمایی کرد. این خودرو ها با ایجاد بعضی تغییرات در بدنه از نظر ظاهری زیباتر شده اند، و دارای داشبورد جدیدی با یک صفحه نمایشگر خمیده بزرگ هستند.

رونمایی از دو مدل نو BMW

به گزارش دنیای اقتصاد، این شرکت آلمانی در این خودرو ها نیز مانند سایر محصولات سری ام خود از فناوری هیبریدی استفاده نموده است.

آن ها مانند خودرو های نمادین سدان بی ام و از سیستم الکتریکی 48ولتی استفاده می نمایند که بخشی از تغییرات جامعی است که در طراحی این مدل ها انجام شده است.

پیش از این اکس 5 ام و اکس 6 ام با گزینه جداگانه ای با عنوان پکیج رقابت عرضه می شدند که 17 اسب بخار قدرت اضافی، اگزوز قوی تر، و چرخ هایی با لاستیک هایی قطورتر داشت.

در مدل سال 2024، تمامی گزینه ها وجود دارد و سخت افزار های افزایش دهنده عملکرد خودرو استاندارد شده است و احتیاج به پرداخت هزینه اضافی برای آن ها نیست. هر چند که این خودرو ها همچنان از موتور 4/ 4لیتری توربو شارژ دوقلو با 8 سیلندر استفاده می نمایند، ولی این بخش نیز مورد بازنگری قرار گرفته است.

به گفته این شرکت آلمانی، موتور تازه اس 68 دارای تغییرات بی شماری است که به منظور بهبود کارایی آن نسبت به مدل قبلی انجام شده است. حداکثر توان خروجی 617 اسب بخار به جای مانده است که حدود 759 نیوتون متر گشتاور فراوری می نماید، اما اکنون با یک موتور الکتریکی اضافه شده به گیربکس اتوماتیک هشت سرعته، تکمیل شده است.

این موتور 12 اسب بخار و حدود 200 نیوتون متر گشتاور فراوری می نماید، و از سیستم 48 ولت نیز به عنوان یک استارت ژنراتور استفاده می گردد. گیربکس نیز شامل اجزای خنک نماینده بهتر و نسبت دنده های تازه است. در مقایسه با گذشته، نسبت سه دنده اول مدل های تازه کوتاه تر است. اما به رغم همه تغییرات پیشرانه، بی ام و انتظار ندارد مدل های سال 2024 سریع تر از مدل های قبلی باشند.

به گفته این شرکت، صفر تا صد هر دو خودرو 7/ 3ثانیه خواهد بود. البته انتظار می رود به واسطه مبدل های کاتالیزوری تازه، آلایندگی موتور کمتری فراوری نمایند. سایر تغییرات مکانیکی اکس 5 ام و اکس 6 ان شامل دمپر های اصلاح شده و تغییرات تعلیق عقب است که برای بهبود پایداری در سرعت بالا طراحی شده است. هر دو بدنه خودرو ها با توجه به طراحی تازه، محکم تر شده اند.

منبع: فرارو

به "رونمایی از دو مدل نو BMW" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از دو مدل نو BMW"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید