رد کوکی ها برای گوگل در فرانسه دردسر ساز شد

به گزارش وبلاگ کلشی ها، کمیسیون اطلاعات و آزادی درفرانسه(CNIL) به علت آنکه گوگل رد کردن ردیاب های آنلاین(کوکی ها) در وب سایت ها را برای کاربران سخت نموده، جریمه ای 150 میلیون یورویی برای شرکت مشخص نموده است.

رد کوکی ها برای گوگل در فرانسه دردسر ساز شد

به گزارشوبلاگ کلشی ها و به نقل از رویترز، علاوه بر آن این رگولاتور به همین علت جریمه ای 60 میلیون یورویی برای فیس بوک معین نموده است. یکی از اولویت های CNIL و بعلاوه از قوانین مهم حریم خصوصی داده های اتحادیه اروپا آن است که قبل از استفاده از ردیاب های آنلاین یا کوکی های مذکور، کاربر باید رضایت خود را اعلام کند.

کارین کیفر رییس بخش حفاظت از داده ها و تحریم ها در CNIL می گوید: کاربر با فشردن یک کلیک کوکی ها را قبول می نماید. رد کردن آنها نیز باید به همین سادگی باشد.

کمیسیون ملی اطلاعات و آزادی فرانسه در بیانیه ای اعلام نمود وب سایت های facebook.com ، google.fr و youtube.com اجازه نمی دهند کاربران کوکی ها را رد نمایند.

به گفته سازمان مذکور دو شرکت 3 ماه فرصت داشتند تا از دستوراتش پیروی نمایند یا با جریمه ای سنگین و 100 هزار یورو به ازای هر روز تا خیر روبرو شوند.

دستورات کمیسیون ملی اطلاعات و آزادی فرانسه، گوگل و فیس بوک را ملزم می نماید تا ابزارهای ساده تری برای رد کوکی ها برای کاربران فرانسوی فراهم نمایند.

CNIL اعلام نمود هرچند گوگل و فیس بوک دکمه ای مجازی فراهم نموده اند که به قبول سریع کوکی ها یاری می نماید، هیچ معادلی برای رد آنها با همین سرعت وجود ندارد.

پیش از این نیز کمیسیون ملی اطلاعات و آزادی فرانسه در سال 2020 میلادی جریمه ای 100 میلیون یورویی برای گوگل معین نموده بود.

46

منبع: خبرآنلاین

به "رد کوکی ها برای گوگل در فرانسه دردسر ساز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رد کوکی ها برای گوگل در فرانسه دردسر ساز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید