راهنمای خرید چرخ گوشت؛ انواع، نکات مهم پیش از خرید و برترین ها

به گزارش وبلاگ کلشی ها، همانند هر وسیله دیگری در خانه، خرید چرخ گوشت هم با چند ویژگی اساسی همراه است که در هنگام انتخاب و مقایسه مدل مدنظر با انواع مختلفی از این دسته محصولات باید در نظر گرفته گردد. قدرت موتور، طول عمر دستگاه، ظرفیت، قابلیت خنک کنندگی موتور، قابلیت تعمیر و دسترسی به قطعات و البته قیمت آن همه و همه جزو فاکتورهایی هستند که با آگاهی از آن ها می توانید خریدی رضایت بخش را رقم بزنید. به همین علت هم در این مقاله از سری راهنماهای خرید خبرنگاران مگ این بار به سراغ معرفی انواع چرخ گوشت و مهم ترین نکات در خرید آن می رویم.

راهنمای خرید چرخ گوشت؛ انواع، نکات مهم پیش از خرید و برترین ها

لیست محتوا

آشنایی با انواع چرخ گوشت و مزایا و معایب هر کدام

انتخاب چرخ گوشتی با توجه به میزان آن

قدرت چرخ گوشت خانگی چقدر باید باشد؟

7 نکته اساسی قبل از خرید چرخ گوشت

معرفی پرفروش ترین مدل های چرخ گوشت در ایران

آشنایی با انواع چرخ گوشت ها و مزایا و معایب هر کدام

به طور کلی در بازار لوازم خانگی سه نوع چرخ گوشت برای انتخاب وجود دارد که در این قسمت تک تک آن ها را مرور می کنیم.

چرخ گوشت دستی (MANUAL MEAT GRINDERS)

چرخ گوشت های دستی برای افرادی که تنها گاهی قصد چرخ کردن گوشت را دارند و از کمی کار یدی چندان بدشان نمی آید، وسیله ای بسیار مناسب است. بعلاوه اگر منطقه ای که در آن زندگی می کنید، بدون پریز برق است، انتخاب یک چرخ گوشت دستی می تواند رویه ای معقول باشد.

چرخ گوشت برقی (ELECTRIC MEAT GRINDERS)

چرخ گوشت رایج ترین وسیله ای نیست که ممکن است در آشپزخانه پیدا کنید، اما علیرغم این واقعیت، این کالا برای انواع وسیعی از کارهای رایج در آماده سازی غذا بسیار مفید است. البته این عدم رواج چرخ گوشت در آشپزخانه ها ممکن است در این مساله نهفته باشد که بسیار از افراد نمی دانند که در یک سیستم باکیفیت و قابل اعتماد در پی چه چیزی بگردند! به همین خاطر در کنار مدل های دستی این محصولات که برای مصارف میانه و سنگین اصلا پیشنهاد نمی شوند، چرخ گوشت های برقی برای افرادی که قصد چرخ کردن منظم گوشت را دارند بسیار مناسب است.

این دستگاه های برقی با قدرت بیشتر و تطبیق پذیری صفحات چرخ کردن، می توانند آشپزی را برای شما ساده نمایند. بعلاوه سهولت در استفاده، سرعت و راحتی در باز کردن و شست وشو دادن آن، در مجموع عاملی برای این است که نوع برقی این محصول ارزش هزینه کردن را داشته باشد؛ چراکه تنها کافیست تکه های گوشت را در لوله تغذیه آن قرار دهید تا دستگاه تمام کار چرخ کردن را برای شما انجام دهد.

چرخ گوشت های صنعتی (Industrial meat grinder)

چرخ گوشت صنعتی قادر به چرخ گیری حجم بالایی از گوشت و در مصارف صنعتی با حجم کاری بالا است. آماده سازی غذا برای رستوران ها و تمامی کسب و کارهایی که احتیاج به گوشت چرخ نموده دارند، با استفاده از این مدل های صنعتی امکان پذیر است. چرخ گوشت های صنعتی در مقایسه با مدل های خانگی، به ابعاد بزرگ تر و موتور پرقدرت تری مجهز هستند که عاملی برای بازدهی بالای آن ها در مقایسه با سایر گزینه ها است.

انتخاب چرخ گوشتی با توجه به میزان آن

کاملا تعیین است که هرچه ابعاد این وسیله بزرگ تر باشد، ظرفیت بیشتری از گوشت را هم چرخ می نماید، با این حال، میزان این وسیله اغلب با انداز ه دهانه خروجی آن تعیین می گردد، به این معنی که معمولاً چرخ گوشت ها با یک لوله تغذیه T شکل طراحی می شوند که در خاتمه به صفحه ای سوراخ دار به عنوان خروجی ختم می شوند. بنابراین میزان گلوی محصول با میزان ظرفیت کلی چرخ گوشت ارتباط دارد. چ

علاوه بر این، هنگام آنالیز مدل های گوناگون این دسته از لوازم خانگی، ضروری است که روی دو فاکتور قطر دهانه ی دستگاه و ابعاد سوراخ های خروجی تمرکز کنید. به طور کلی میزان سوراخ های روی خروجی تعیین می نماید که گوشت چرخ نموده در نهایت چقدر ریزتر گردد و قطر دهانه میزان وارد کردن گوشت به داخل چرخ گوشت در هر وعده و البته سرعت کار کردن با آن را تعیین می نماید.

به همین خاطر اگر هنوز به فکر این هستید که چه سایز چرخ گوشتی را انتخاب کنید، ابتدا باید بدانید که تیغه های چرخ گوشت با چه میزان هایی در بازار وجود دارند، به همین منظور هم جدول زیر می تواند بسیار کاربردی باشد:

میزان چرخ گوشتمیزان تیغه ی برش گوشت در دستگاه
521/8 اینچ
821/2 اینچ
1223/4 اینچ
2231/4 اینچ
3237/8 اینچ
4251/16 اینچ

حال با استفاده از جدول بالا تک تک میزان های متنوع در چرخ گوشت را آنالیز می کنیم تا این موارد را بهتر درک کنید! به منظور آشنایی با سایز چرخ گوشتی که انتخاب کردید، کافیست برچسب روی آن یا دفترچه راهنمای کالا را آنالیز کنید و در صورتی که اطلاعات مدنظر خود را نیافتید حتما از فروشنده در خصوص سایز محصول سوال کنید.

چرخ گوشت های سایز 5/8/12

این نوع از سیستم های چرخِ گوشت تازه، جزو گزینه های کوچک بازار هستند به این معنی که برای کارهای روزمره خانگی بسیار مناسب هستند. در حالت ایدئال، اگر هر ماه فقط دو الی سه بار از چرخ استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم مدلی با سایز 8 را بخرید. علاوه بر این، گزینه های کوچک تر نسبتاً مقرون به صرفه تر از دستگاه های سایز بزرگ تر هستند. بنابراین، اگر به تازگی وارد عرصه چرخ کردن گوشت در خانه شده اید، توصیه می کنیم که چرخ گوشتی با میزان کوچک تر را برای آغاز انتخاب کنید تا به مرور زمان و آشنایی بیشتر با احتیاجهای خود به سمت مدل های محکم تر و گران تر بروید.

چرخ گوشت های سایز 12/22/32

این نوع چرخ گوشت ها اغلب در مصارف تجاری دیده می شوند، با این حال اگر در خانه با تکه های گوشتی با میزان بزرگ سروکار دارید، انتخاب یک چرخ سایز 12 می تواند احتیاج شما به حجم بالایی از گوشت چرخ نموده به شکل خانگی را رفع کند. بعلاوه چرخ گوشت هایی با میزان های بزرگتر به شما این امکان را می دهند که استخوان های گوشت را بدون ایجاد مسئله ای برای دستگاه بشکنید. اگر حیوانات خانگی در اطراف خود دارید یا علت خاصی برای چرخ کردن استخوان های بیشتر دارید، بهتر است ماشینی در میزان 22 یا 32 را انتخاب کنید.

چرخ گوشت های سایز 42

به طور کلی چرخ گوشتی در میزان 42 دستگاهی معمولی در خانه نیست و احتمالا اگر کسب وکار شما با چرخ گوشت ارتباطی ندارد، با این نوع دستگاه هرگز برخورد نخواهید کرد! بنابراین، انتخاب و خرید چرخ گوشت های سایز 42 برای کاربری خانگی واقعاً بی معنی است.

قدرت چرخ گوشت خانگی چقدر باید باشد؟

همان طور که قبلا هم اشاره نمودیم، همه چیز به میزان گوشتی که قصد دارید به طور منظم چرخ کنید بستگی دارد. اگر احتیاج شما کمتر از ده پوند (تقریبا 4.5 کیلوگرم) در بازه زمانی حدودا 1 ماه است، انتخاب یک چرخ سایز 12 مناسب است و خرید کالایی بزرگ تر و قوی تر عاقلانه نیست. با این حال، اگر شما یک شکارچی دائمی و هوادار گوشت هستید، خرید یک دستگاه کوچک تر یا کم قدرت درست نیست، زیرا فشار مکرر شما به دستگاه باعث فرسودگی زودتر آن می گردد؛ بنابراین بهتر است مدل هایی با 22 را انتخاب کنید.

چرخ گوشت های بزرگ تر مطمئناً گران تر از سایر مدل ها هستند، اما اگر قصد دارید میزان قابل توجهی از گوشت را به طور منظم چرخ کنید، باید سعی کنید چنین دستگاهی را هدف خرید خود قرار دهید. علاوه بر این، یک چرخ گوشت قدرتمند در مقایسه با یک دستگاه کوچکتر طول عمر بالاتری دارد؛ بنابراین، ابتدا تک تک احتیاجهای خود را بسنجید و بر اساس آن محصولی مناسب را انتخاب کنید.

گفتنی است که بعضی از مدل های این کالا با موتور 350 وات به بازار عرضه می شوند، در حالی که بعضی دیگر موتور قدرتمندی در حدود 700 وات و بالاتر دارند. اساساً با سیستم های 350 واتی می توانید تقریبا 200 پوند (90.7 کیلوگرم) گوشت را در ساعت چرخ کنید که در نمونه های پیشرفته به بیش از 700 پوند (حدودا 317.5 کیلوگرم) در ساعت می رسد. در این میان محصولات مدرن تر می توانند گوشت را سریع تر از مدل های قدیمی تر چرخ و در عین حال ایمنی شما را در حین استفاده کاملا تضمین نمایند.

7 نکته اساسی قبل از خرید چرخ گوشت

حال که با انواع چرخ گوشت آشنا شدید و در کنار آن اطلاعاتی در خصوص انتخاب توان و میزان مناسب این ماشین به دست آورید وقت آن است که 7 نکته مهم در خرید این نوع کالا را آویزه گوش خود کنید تا در زمان خرید چرخ گوشت با تماشا مدل های متنوع این محصول دچار سردرگمی نشوید!

1. چرخ گوشت برقی می خواهید یا دستی؟

همان طور که در ابتدای این راهنمای خرید هم به آن اشاره کریدم چرخ گوشت ها در دو نوع دستی و برقی به بازار عرضه می شوند. به یاری چرخ دستی باید گوشت ها را با چرخاندن میل لنگ سیستم چرخ کنید. اما در مدل های برقی تنها کاری که باید انجام دهید این است که کلید را بچرخانید تا دستگاه آغاز به کار کند. به همین خاطر برای اینکه چندان خود را درگیر نکنید پارامترهایی همانند هزینه و فضا را مدنظر قرار دهید.

مدل های دستی چرخ گوشت باعث صرفه جویی در هزینه اولیه، هزینه های جاری و فضای آشپزخانه شما می شوند اما چرخ کردن گوشت با آن بیشتر از حد تعیینی می تواند حسابی شما را کلافه کند. به طور مشابه، چرخ های برقی بزرگ تر و گران تر هستند، اما چرخ کردن گوشت را به یک فرآیند ساده و بدون دردسر تبدیل می نمایند.

2. روی دوام محصول تمرکز کنید!

مانند هر وسیله دیگری در آشپزخانه، مطمئن شوید که مدل محصول مدنظر شما تا زمانی که ممکن است دوام خواهد داشت. چرخ گوشت هایی با بدنه پلاستیکی و قالبی از نظر دوام جزو برترین مدل ها نیستند، اگرچه بعضی از آن ها با چارچوب هایی فلزی همراه شده اند که معمولاً مستحکم تر هستند. اما اگر واقعا فاکتور دوام برای شما اولویت است، در پی خرید کالایی با بدنه ای آلومینیومی از نوع ریخته گری باشید، زیرا این نوع فلز درجه تجاری دارد و برای مقاومت در برابر استفاده زیاد طراحی شده است.

3. دقت کنید که تیغه های کالای مدنظر از فولاد ضدزنگ باشد.

مهمترین جنبه هر چرخ گوشتی، تیغه برش آن است، زیرا این قطعه مسئول برش دادن گوشت به شکل بهینه است و به شما این امکان را می دهد که گوشت چرخ نموده و سبزیجات خورده شده تحویل بگیرید. بنابراین همیشه باید در پی مدلی باشید که از تیغه های برشی از جنس فولاد ضدزنگ در ساختار آن استفاده شده باشد، چراکه این تیغه ها بسیار قابل اعتماد و مستحکم هستند.

بعلاوه تیغه های ضدزنگ فولادی می توانند در طول زمان سطح بالایی از برندگی را حفظ نمایند و به راحتی کند نشوند. فولاد ضدزنگ همان طور که از نام آن بر می آید در برابر زنگ زدگی مقاوم است. این مساله از جنبه تمیزی و بهداشت هم بااهمیت است، زیرا زنگ آهن می تواند به سختی تمیز گردد و احتمالاً مواد غذایی شما را آلوده کند.

4. سهولت استفاده را در اولویت خود قرار دهید.

به طور کلی بسیار مهم است که چرخ گوشتی که انتخاب می کنید، کارکرد آسانی برای شما داشته باشد. در حالت کلی وقتی چرخ های گوشت دستی را مدنظر قرار می دهید، سهولت در استفاده از آن اهمیت بیشتری پیدا می نماید، زیرا در مقایسه با مدل های برقی، به کوشش بیشتری برای چرخ کردن گوشت ها احتیاج دارند. به همین خاطر ضروری است که به نحوه قرارگیری خروجی، جای کلیدها و دو شاخه در مدل های برقی، میزان و محل لوله تغذیه دستگاه فکر کنید، زیرا این موارد بر میزان راحتی یا دشواری استفاده شما از ماشین تأثیر می گذارد.

5. راحتی در تمیز کردن چرخ گوشت بسیار مهم است!

نظافت دقیق و مناسب دستگاه هایی که به شکل مستقیم با مواد غذایی سروکار دارند، بسیار مهم است و چرخ گوشت هم یکی از این دستگاه ها به شمار می رود که در حین نظافت به بیشترین دقت و توجه احتیاج دارد. از آنجایی که قرار است با گوشت خام کار کنید، باقی ماندن آن روی چرخ می تواند منجر به تجمع کپک یا باکتری ها گردد و در طول استفاده بعدی به غذای شما منتقل و شما را بیمار کند.

از طرفی هیچ کس دوست ندارد که بعد از چند ساعت کار در آشپزخانه، زمان زیادی را صرف تمیز کردن دستگاه کند. بنابراین خرید چرخ گوشتی با تیغه هایی از جنس فولاد ضدزنگ یک انتخاب عالیست چراکه تمیز کردن آن بسیار آسان است، به ویژه اگر تیغه ها و صفحات قابل جابه جایی باشند. بعضی از مدل های این دستگاه ممکن است قابل شست وشو در ماشین ظرفشویی هم باشند، که می تواند تمیز کردن دستگاه را حتی آسان تر کند.

6. لوازم جانبی دستگاه را آنالیز کنید.

هرکسی دوست دارد که با خرید یک کالا، چند وسیله اضافی دیگر هم دریافت کند، در این میان لوازم آشپزخانه اغلب دارای مجذوب کننده ترین و مفیدترین لوازم جانبی هستند. در خصوص لوازم جانبی چرخ گوشت ها، اولین چیزی که در بین برندهای مختلف بسیار رواج دارد صفحات اضافی تنظیم خروجی گوشت است، زیرا این صفحات به شما این امکان را می دهند که میزان چرخ شدن گوشت ها را تنظیم کنید.

بعضی از مدل ها فقط دارای دو صفحه (برای دانه های درشت یا ریز) هستند، بنابراین هر چه تعداد صفحات خروجی بیشتر باشد، بهتر است. بعلاوه بسیار متداول است که چرخ های گوشت همراه با سوسیس ساز ارائه شوند. بعضی از مدل ها ممکن است برای سوسیس هایی با میزان های مختلف ضمیمه هایی با قطرهای مختلف داشته باشند، بنابراین در صورت امکان تعداد و میزان های این ابزارها را هم آنالیز کنید.

7. فضای ذخیره سازی خود را در نظر بگیرید

مهم است که میزان فضای خالی خود را در آشپزخانه در نظر بگیرید، تا مطمئن شوید که واقعاً می توانید یک چرخ گوشت تازه را به راحتی در آنجا قرار دهید. برای بعضی، این ممکن است صرفاً مربوط به فضای پیشخوان آشپزخانه باشد، زیرا اگر قصد دارید مرتباً از آن بهره ببرید، باید دستگاه دم دست باشد. اما اگر می خواهید تنها گهگاهی از آن بهره ببرید، بهتر است مطمئن شوید که در کابینت یا انباری برای آن جا دارید. چرخ های دستی به طور قابل توجه ای کوچکتر از مدل های برقی هستند، بنابراین اگر فضا در آشپزخانه شما بسیار کم است، انتخاب مدل های دستی می تواند رهیافتی عاقلانه باشد.

معرفی پرفروش ترین چرخ گوشت های در ایران

کسب آگاهی در خصوص پرفروش ترین مدل های این دستگاه در بازار ایران می تواند به انتخاب و خرید بهتر شما یاری شایانی کند، با توجه به همین مساله هم در این بخش از مقاله به سراغ معرفی پرفروش ترین مدل های چرخ گوشت در ایران می رویم.

چرخ گوشت بوش مدل MFW 68680

چرخ گوشت بوش مدل MFW 68680 گزینه ای آلمانی و پرسرعت است که می تواند 4.3 کیلوگرم گوشت را در عرض یک دقیقه چرخ کند. جنس بدنه این نوع چرخ گوشت ترکیبی از استیل و پلاستیک مقاوم است که با 3 شبکه (درشت، میانه و زیر) از جنس استیل ضدزنگ همراه شده است. عملکرد چرخش معکوس، قابلیت سوسیس سازی، کبه سازی و وجود 20 کارایی متنوع از جمله دیگر ویژگی های این محصول است. بعلاوه گفتنی است که توان مصرفی این چرخ گوشت بوش به 2200 وات می رسد.

چرخ گوشت بوش مدل MFW 68680

8,268,000 تومان

مشاهده و خرید

چرخ گوشت پارس خزر مدل Buffalo-2020

یکی از گزینه های ایرانی بازار با وجود تیغه هایی از جنس فولاد ضدزنگ چرخ گوشت پارس خزر مدل Buffalo-2020 است که قابلیت آماده سازی سوسیس هم دارد. محدوده توان مصرفی این مدل چرخ بین 1000 تا 1500 وات است و دارای دو شبکه با حالات ریز و درشت است. میزان دهانه ورودی گوشت در این کالا 4.5 سانتی متر است و همراه با نمایشگری واضح بر روی ساختار آن به بازار عرضه شده است.

در کنار این موارد ضروری است بدانید که پایه های ضدلغزش در زیر این دستگاه مانع از حرکت و جابه جایی چرخ حین فعالیت می گردد و به منظور راحتی در ذخیره سازی آن از محفظه نگهداری سیم در ساختار خود بهره برده است.

چرخ گوشت پارس خزر مدل Buffalo-2020

6 %

3,072,200

2,880,000 تومان

مشاهده و خرید

چرخ گوشت پاناسونیک مدل MK-ZJ3500

یکی از محصولات بالارده شرکت پاناسونیک، چرخ گوشت پاناسونیک مدل MK-ZJ3500 است که از جمله ویژگی های آن می توان به توان 3500 واتی، دو سرعته با صدای کم، صفحه های برشی قابل جابه جایی، سینی تمام فلزی، وزن 7.5 کیلوگرمی، دیسکِ چرخ کن ریز، میانه و درشت، قابلیت ساخت سوسیس ساز و کبه ساز، تیغه هایی از استیل ضدزنگ و موتور DC اشاره نمود.

گفتنی است که این چرخ گوشت شرکت پاناسونیک برای نظافت آسان دیسک ها قطعه مخصوص نظافت آن را با قابلیت خارج کردن منافذ دیسک به بازار هدف عرضه نموده است تا در زمان و انرژی برای تمیز کردن این قطعات صرفه جویی گردد.

چرخ گوشت پاناسونیک مدل MK-ZJ3500

13,000,000 تومان

مشاهده و خرید

چرخ گوشت نانیوا مدل MK-G30

چرخ گوشت نانیوا مدل MK-G30 کالایی با بدنه ای از جنس فولاد ضدزنگ است که توان مصرفی آن به 800 وات می رسد. این نوع چرخ گوشت مجهز به قابلیت چرخش معکوس (این قابلیت در مواقعی که گوشت یا هر ماده غذایی دیگری در داخل دستگاه گیر نموده باشد به کار می آید!) است و در کنار آن از سه شبکه ریز، درشت و مخصوص سبزی به همراه دو نوع سوسیس ساز برخوردار است. چرخ گوشت نانیوا مدل G30 ظرفیت، سرعت و راندمان بالایی دارد و ابعاد 250x200x400 سانتی متری آن ذخیره سازی آن را در آشپزخانه های کوچک را راحت نموده است.

چرخ گوشت نانیوا مدل MK-G30

1,703,210 تومان

مشاهده و خرید

چرخ گوشت پارس خزر مدل MG-1600P

یکی دیگر از مدل های میان رده شرکت خوش نام پارس خزر که از گذشته تا به امروز همراه ما و مادربزرگ های ماست، چرخ گوشت پارس خزر مدل MG-1600P است. از جمله تعیینات این محصول ابعاد 380×180×420 سانتی متری و وزن 5.5 کیلوگرمی این چرخ است.

بعلاوه توان این کالا به 1000 وات می رسد که در نوع خود و برای مصارف خانگی قدرتی معقول است. جنس تیغه های این مدل از فولاد ضدزنگ است و با نشان استاندارد ملی ایران، شبکه ویژه خرد کردن گوشت یا سبزی، قابلیت سوسیس سازی، لوله ناودانی فلزی، محفظه نگهداری سیم و پایه های ضد لرزش یکی از مدل های مناسب چرخ گوشت برای اغلب مصارف خانگی است.

چرخ گوشت پارس خزر مدل MG-1600P

6 %

2,602,600

2,450,000 تومان

مشاهده و خرید

چرخ گوشت گاستروبک کد 41408

چرخ گوشت گاستروبک کد 41408 کالایی با بدنه ای از جنس آلومینیوم است که علاوه بر سهولت در استفاده ای که دارد با تعیینات جالب توجهی همانند توان 2000 واتی، قابلیت سوسیس سازی، کبه سازی، تیغه هایی از استیل ضدزنگ، عملکرد معکوس زمانی، دو صفحه پنجره ای و استیل در نوع میانه و درشت برای چرخ کردن گوشت و محفظه نگهداری سیم همراه شده است. به طور کلی این نوع محصول برای مصارف خانگی طراحی شده است و ابعاد آن به 160×350×350 سانتی متر می رسد.

چرخ گوشت گاستروبک کد 41408

10,000,000 تومان

مشاهده و خرید

چرخ گوشت نانیوا مدل MK-G60

یکی از گزینه های میان رده در بازار ایران که توان آن در حدود 350 وات است، چرخ گوشت نانیوا مدل MK-G60 است. این نوع وسیله آشپزخانه دارای تعییناتی همانند تیغه هایی استیل، عملکرد معکوس، سه شبکه ریز، درشت و مخصوص سبزی، و بدنه ای از جنس فولاد ضدزنگ است و در حالت کلی جزو مدل های ساده و در عین حال باکیفیت سایت وبلاگ کلشی ها دسته بندی می گردد. البته گفتنی است که وزن این کالا چندان پایین نیست و ممکن است برای بعضی جزو مدل های سنگین وزن شناخته گردد.

چرخ گوشت نانیوا مدل MK-G60

3,795,000 تومان

مشاهده و خرید

چرخ گوشت ویداس VIR-3507

یکی دیگر از مدل های پرفروش این نوع کالا در سایت وبلاگ کلشی ها چرخ گوشت ویداس VIR-3507 است که توان آن به 3000 وات می رسد و به همین علت هم گزینه ای پرقدرت در محیط خانگی به شمار می رود. به طور کلی تعیینه های این وسیله ویژه چرخ کردن انواع گوشت شامل سه شبکه توری در میزان های ریز، میانه و درشت، گلویی و سینی ای از جنس فلز ضدزنگ، مجهز به دستگیره های راهنمایی نماینده، پایه ضدلغزش و سیستم عملکرد معکوس است و وزن آن به 5.9 کیلوگرم می رسد. وجود تیغه هایی از جنس استیل ضدزنگ، نمایشگر LED و قابلیت تنظیم دو سرعت برای چرخ کردن انواع گوشت از دیگر تعیینه های قابل توجه این کالا است.

چرخ گوشت ویداس VIR-3507

2,279,000 تومان

مشاهده و خرید

چرخ گوشت مولینکس مدل MM66

چرخ گوشت مولینکس مدل MM66 محصولی کامل با 5 صفحه استیل برای ورقه کردن، خلال کردن، رنده کردن و ریز کردن مواد غذایی است و می تواند در هر دقیقه حدود 2.6 کیلوگرم گوشت را به راحتی چرخ کند. بدنه این مدل وسیله خانه از پلاستیک مرغوب و باکیفیتی ساخته شده است که علاوه بر مقاوم بودن در برابر ضربه عاملی برای وزن کم (3.9 کیلوگرم) دستگاه نسبت به سایر رقبا است.

به یاری قطعات سوسیس ساز و کبه ساز در ساختار این دستگاه می توانید از بابت تهیه سوسیس خوشمزه و خانگی خیالتان راحت باشد. بعلاوه توان 2000 وات، مجهز به دو شبکه ریز و درشت، شفت فلزی و عملکرد معکوس از دیگر تعیینات این کالا است که با قیمت مناسبی هم به بازار عرضه شده است.

چرخ گوشت مولینکس مدل MM-66

15 %

9,200,000

7,820,000 تومان

مشاهده و خرید

چرخ گوشت تفال مدل NE608138

چرخ گوشت تفال NE608138 از نمونه محصولات با کیفیت و محبوب این شرکت است که ابعاد آن به 33 ×17×28 سانتی متر و وزن آن به 6 کیلوگرم می رسد. این کالا بدنه و تیغه هایی فلزی دارد ولی کناره های آن از جنس پلاستیک مرغوب است و همین مساله هم عاملی برای وزن کمتر این مدل در مقایسه با سایر رقبا است.

در کنار این موارد وجود دو شبکه ریز و درشت، سری کبه ساز و سوسیس ساز، محفظه نگهداری قطعات جانبی، توان 1800 واتی و تیغه هایی از استیل ضدزنگ از دیگر تعیینه های این سیستم است که با قیمت مناسبی هم در سایت وبلاگ کلشی ها موجود است.

چرخ گوشت تفال مدل NE608138

5,350,000 تومان

مشاهده و خرید

چرخ گوشت پاناسونیک مدل MK-2500

اگر در پی قابلیت چرخ کردن گوشت به میزان بیش از 65 کیلوگرم در ساعت هستید، چرخ گوشت پاناسونیک مدل MK-2500 می تواند انتخابی مناسب برای شما باشد. این مدل چرخ دارای سیستم قطع نماینده اتوماتیک مدار الکتریکی است و به همین علت هم می تواند ایمنی شما را تا حد بالایی تضمین کند.

وجود سیستم چرخ معکوس، محفظه نگهداری سیم، تیغه فولادی ضدزنگ با طراحی ژاپنی، وجود سینی بزرگ و جادار برای سرعت بخشیدن به کار، محفظه نگهداری از متعلقات و گلویی فلزی کاملا جدا شونده و بادوام از دیگر تعیینه های این محصول است که با قیمت منصفانه ای هم به بازار ارائه شده است.

چرخ گوشت پاناسونیک مدل MK-2500

1 %

3,382,200

3,345,000 تومان

مشاهده و خرید

چرخ گوشت پارس خزر مدل MG-1400R

یکی دیگر از نمونه های پرفروش این کالا از برند ایرانی و معتبر پارس خزر چرخ گوشت پارس خزر مدل MG-1400R است که دارای تعییناتی همانند سینی بزرگ و جادار برای سرعت بخشیدن به کار، ایمنی کامل الکتریکی و عایق کاری دوبل قطعات الکتریکی، محفظه مخصوص جمع آوری سیم، دارای کلید دور برگردان موتور، وزن بسیار کم (1.7 کیلوگرمی) و تیغه هایی از جنس فولاد ضدزنگ است.

توان این نوع کالا 700 وات است و با وجود شبکه های متنوعی که دارد می تواند هر نوع گوشت، سبزی و حبوباتی را چرخ کند. در کنار این موارد گفتنی است که ابعاد چرخ پارس خزر مدل MG-1400R حدودا 372×176×342 سانتی متر است.

چرخ گوشت پارس خزر مدل MG-1400R

2,329,000 تومان

مشاهده و خرید

منبع: PREPPING MEAT

کندوکاو بیشتر

برترین برندهای چرخ گوشت چیست؟

برترین برندهای چرخ گوشت در بازار ایران شامل پارس خزر، پاناسونیک، بوش، مولینکس، فیلیپس و هاردستون است.

فاکتورهای مهم در خرید چرخ گوشت چیست؟

قدرت موتور چرخ گوشت، قدرت خنک نمایندگی، سیستم چرخ معکوس، وجود تیغه هایی از فولاد ضدزنگ و در دسترس بودن قطعات دستگاه در صورت احتیاج به تعمیرات از جمله مهم ترین فاکتورها در خرید این دسته از محصولات است که باید به آن توجه ای ویژه گردد.

رنج قیمت چرخ گوشت ها در بازار ایران چقدر است؟

رنج قیمت چرخ گوشتی با کیفیت مناسب و میان رده در زمستان 1401 در بازه دو میلیون تومان تا شش میلیون است.

منبع: دیجیکالا مگ

به "راهنمای خرید چرخ گوشت؛ انواع، نکات مهم پیش از خرید و برترین ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید چرخ گوشت؛ انواع، نکات مهم پیش از خرید و برترین ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید