دیدنی های مراغه کجاست؟

به گزارش وبلاگ کلشی ها، مراغه با قرار دریافت در بین 10 شهر تاریخی ایران، یکی از مناطق گردشگری جذاب کشور به حساب می آید.

دیدنی های مراغه کجاست؟

مراغه از شهرهای بزرگ استان آذربایجان شرقی است که در فاصله 120 کیلومتری از تبریز واقع شده است. بازدیدنمایندگان داخلی و خارجی زیادی هر ساله از جاذبه های گردشگری شهر مراغه از جمله رودخانه صوفی چای، دامنه کوه سهند و رصدخانه دیدن می نمایند. بخش گردشگری وبلاگ کلشی ها به یکی از بهترین نقاط تماشایی استان آذربایجان شرقی رفته و به معرفی جاذبه های گردشگری مراغه پرداخته است. با ما همراه باشید.

گنبد کبود مراغه

یکی از آثار تاریخی در شهرستان مراغه، برجی است با طرح منشور ده وجهی که به گنبد کبود شهرت یافته است. این بنای کهن، از قدمتی برابر با حکومت سلجوقیان برخوردار بوده و با توجه به کتیبه موجود در بخش داخلی بنا که به صورت گچبری است، به نظر می رسد که مدفن مادر هلاکوخان است. البته روایات و نظرات متعددی در خصوص تاریخ احداث این عمارت وجود دارد.

رصدخانه مراغه

اگر علاقه به نجوم و ستاره شناسی دارید پیشنهاد می کنیم سری به بزرگ ترین رصدخانه تاریخی و از اولین رصدخانه های کشور بزنید که متعلق به دوران ایلخانی است. این مکان دیدنی و جذاب در ناحیه بلند شهر مراغه واقع شده است و از همه جای شهر قابل دیدن است.

آبشار گور داغ

این آبشار زیبا که از ارتفاعات سهند به دره سرازیر می گردد، جلوه جذاب و دلپذیری دارد و هر ساله عده بسیاری از دوستداران طبیعت را به سوی خود جذب می نماید. این آبشار دوقلو است و ارتفاعی در حدود 9 متر دارد. پوشش گیاهی در اطراف این منطقه زیبایی را دو چندان نموده و مناظر این منطقه در فصل های بهار و پاییز مانند نقاشی است.

برج مقبره غفاریه

شهر مراغه، به دلیل حضور برج ها و گنبدهای تاریخی که از دوران حکومت سلجوقیان و ایلخانان برجای مانده است، به یکی از مکان های مناسب گردشگری در کشور تبدیل شده است. یکی از این برج های تاریخی، گنبد غفاریه است که در شمال غربی شهر مراغه قرار گرفته است. ورودی گنبد با تزیین کاشی های سیاه و سفید و آبی کار شده است.

معبد مهر مراغه یا مهر ورجوی

معبد مهر مراغه از قدیمی ترین آثار باستانی مراغه است که در دوران اشکانیان با هدف مهرپرستی بنا شد. این معبد باارزش و مذهبی در روستای ورجوی واقع شده است. علت نامگذاری مهر یا میترا به معنی محبت و دوستی می باشد که به خدای خورشید اشاره دارد. بخش عمده ای از این معبد که در زیر یک گورستان تاریخی واقع شده است، همچنان در زیر خاک مدفون مانده و اسرار کشف نشده فراوانی دارد.

کلیسای هوانس مقدس

کلیسای هوانس در شهر مراغه از نیایشگاه های قدیمی مشهور بین ارامنه است. این کلیسا که به دوران حکومت ایلخانی ها می رسد متعلق به قرن 5 یا 6 میلادی بوده و بعد از خرابی های متعدد در تاریخ سال 1840 میلادی با یاری معماران فرانسوی و روسی ساخته شده است.

منبع: پیام دلتا

به "دیدنی های مراغه کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های مراغه کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید