خبرنگاران کردستان هشتمین استان کشور از نظر آمار مرگ و میر کرونا است

به گزارش وبلاگ کلشی ها، سنندج - خبرنگاران - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: آمار مرگ و میر کرونا، 19 استان بالاتر از میانگین کشوری است که کردستان از نظر میزان بروز به نسبت جمعیت، هشتمین استان کشور است.

خبرنگاران کردستان هشتمین استان کشور از نظر آمار مرگ و میر کرونا است

دکتر ابراهیم قادری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ کلشی ها گفت: این استان در طول هفته های متوالی، رتبه ماقبل آخر مرگ و میر کرونا را داشت و بروز آن بسیار پایین بود ولی در موج جدید، این فرایند کاملا سرعت گرفته است.

وی با بیان اینکه موارد ابتلا و بستری روزانه کرونا در استان، فرایند صعودی به خود گرفته است، افزود: میانگین بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از کرونا هفته گذشته در استان از میانگین کشوری بالاتر بود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با ابراز نگرانی از شیب تند و نگران نماینده کرونا در استان، اضافه نمود: شهرستان های بانه، بیجار، سقز، سنندج، کمیاران و مریوان در شرایط قرمز، قروه در شرایط هشدار یا پرخطر و دهگلان و دیواندره در شرایط زرد و خطر متوسط بیماری قرار دارند.

قادری با اشاره به اینکه هفته گذشته میانگین بروز هفتگی موارد مثبت بستری در استان، حدود 45 نفر به ازای هر 100 هزار نفر بود که این عدد از میانگین کشوری بالاتر است، یادآور شد: میانگین بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در هفته گذشته، حدود 41 نفر به ازای هر یک میلیون نفر بود که این شاخص هم از میانگین کشوری بالاتر است.

وی تاکید نمود: برگزاری مراسم عروسی، مولودی خوانی، دورهمی های خانوادگی در مناطق و باغ های حاشیه شهرها و همچنین تردد مسافر از مناطق مرزی از جمله نگرانی های مهم در مدیریت اپیدمی بیماری در استان است.

قادری گفت: امیدواریم با همکاری مسوولان و مردم و پرهیز از رفتارهای اجتماعی پرخطر و نظارت بر حُسن اجرای پروتکل های بهداشتی از سوی مسوولان دستگاه های اجرایی استان، شاهد توقف شیوع گسترده بیماری و کاهش مرگ و میر باشیم.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تاکید بر اینکه اگر مردم به رفتار نامناسب بهداشتی ادامه دهند، قطعا شرایط بدتر خواهد شد، اضافه نمود: دانشگاه علوم پزشکی اقدامات لازم را آغاز نموده و در کوشش است تا در کوتاهترین زمان، میزان بروز مرگ و میر را کاهش دهد.

قادری گفت: در کنار این اقدامات به تغییر رفتار سریع مردم هم احتیاج داریم که مهمترین آن استفاده از ماسک، تعطیلی مهمانی ها و دورهمی هاست که می تواند جان ده ها نفر را نجات دهد.

وی یادآور شد: ماسک زدن و رعایت فاصله فیزیکی نشان دهنده شخصیت و شعور بالای اجتماعی است چون در صورت عدم رعایت دستورالعمل ها، تعداد بیماران بستری تا 2 هزار نفر در هفته هم خواهد رسید.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تاکید بر لزوم مراجعه زودهنگام به مراکز درمانی افزود: علائم و هشدارها جدی گرفته نمی گردد و بیماران چندین روز پس از ابتلا به مراکز درمانی مراجعه می نمایند در صورتی که باید به محض آغاز علائم به این مراکز مراجعه و بعد از معاینات و دریافت دارو، استراحت کامل داشته باشند.

براساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت 386 بیمار دیگر مبتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید19 در کشور به 34 هزار و 864 نفر رسید و 27 استان همچنان در شرایط قرمز کرونا هستند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کردستان هشتمین استان کشور از نظر آمار مرگ و میر کرونا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کردستان هشتمین استان کشور از نظر آمار مرگ و میر کرونا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید