فراوری انبوه کامیون الکتریکی تسلا شروع شد

به گزارش وبلاگ کلشی ها به نقل از یاهو نیوز، زمانی که این خودروساز در سال 2017 از نمونه اولیه کامیون برقی سمی تسلا رونمایی کرد، انتظار داشت تا سال 2019 فراوری آن را شروع کند. در حالی که این اتفاق نیفتاد.

فراوری انبوه کامیون الکتریکی تسلا شروع شد

تسلا در اوایل سال 2020 در ایمیلی به کارمندان خاطرنشان کرد این خودرو در حال حاضر در حال فراوری محدود است. زمان آن رسیده است که همه چیز را انجام دهیم و فراوری انبوه سمی را شروع کنیم. با این حال، در آوریل همان سال، این خودروساز خاطرنشان کرد که تحویل سمی را دوباره تا سال 2021 به تعویق می اندازد.

تسلا چندی بعد به سهامداران خبر داد به علت مسائل زنجیره تأمین جهانی که بر صنایع فناوری و خودرو تأثیر می گذارد و بعلاوه توانایی محدود این شرکت برای فراوری سلول های باتری، تحویل سمی تا سال 2022 به تعویق خواهد افتاد. تسلا صراحتاً نگفت که مسائل کمبود قطعات این شرکت برای این کامیون رفع شده یا خیر. اما اگر ساخت کامیون های سمی شروع شده باشد، تسلا باید حداقل قطعات کافی برای ساخت این کامیون برای تحویل به اولین مشتری ها را داشته باشد.

اولین دسته از کامیون های سمی به شرکت پپسی تحویل داده خواهد شد که در دسامبر 2017 صد وسیله نقلیه به این شرکت سفارش داد. سایر شرکت های بزرگ نیز به این خودروساز کامیون سفارش داده بودند که از جمله آنها می توان به والمارت و شرکت پست دولتی آمریکا اشاره نمود. سمی بسته به بردی که دارد بین 150000 تا 180000 دلار قیمت دارد و با یک بار شارژ می تواند تا 805 کیلومتر را طی کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فراوری انبوه کامیون الکتریکی تسلا شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری انبوه کامیون الکتریکی تسلا شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید