بیش از 62 درصد از خودرو ها سطح شهر فاقد معاینه فنی هستند

به گزارش وبلاگ کلشی ها، معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: در حال حاضر بیش از 62 درصد از خودرو ها سطح شهر فاقد معاینه فنی می باشند و باید در این خصوص پیگیری ویژه ای صورت پذیرد.

بیش از 62 درصد از خودرو ها سطح شهر فاقد معاینه فنی هستند

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ کلشی ها به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، دکتر جواد خدایی معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان رضوی در پنجاه و چهارمین جلسه کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوای استان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 62 درصد از خودرو ها سطح شهر فاقد معاینه فنی است و باید در این خصوص پیگیری ویژه ای صورت پذیرد. می بایست پلیس راهنمایی و رانندگی با همکاری شهرداری مشهد و دیگر دستگاه های متولی در سه ماهه آینده، رشد 50 درصدی در خصوص اعمال قانون خودرو های فاقد معاینه فنی را در سطح شهر داشته باشیم.

وی افزود: بیش از 2.5 میلیون موتورسیکلت در شهر مشهد وجود دارد که بیشترین آلودگی هوا و حوادث و تصادفات مربوط نیز مربوط به موتورسیکلت ها است. هر موتور سیکلت 7 برابر هر خودرو آلایندگی دارد و موجب آلودگی هوا می شود. ظرفیت بالایی برای پیشگامی در استفاده از موتورسیکلت برقی در کشور دارد و لازم است سازمان صنعت و معدن وتجارت، برای پیگیری و تولید موتور سیکلت های برقی در حمل و نقل شهری و باری اقدامات لازم را انجام دهد.

خدایی در ادامه گفت: طبق ماده 19 قانون هوای پاک وزارت نیرو مکلف است نسبت به توسعه، تولید و عرضه انرژی های تجدیدپذیر و پاک بهینه به نحوی اقدام نماید، که حداقل 30 درصد افزایش سالانه ظرفیت مورد نیاز برق کشور از انرژی های تجدید پذیر تأمین شود، اما متأسفانه تا کنون اقدامی انجام نپذیرفته است.

مهدی اله پور سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: با توجه به شرایط اضطرار آلودگی هوا، شاهد کاهش سطح مطلوبیت و کیفیت هوای محیط هستیم. به طوری که هم در بحث آلاینده های گازی و هم آلاینده های گرد و غبار، شاهد شرایط وخیم 2 کانون گرد و غبار در شهرستان های سرخس و خواف بوده ایم. این موضوع هشداری در حوزه سلامت محیط و سلامت انسان ها در استان خراسان رضوی است.

گفتنی است دراین جلسه گزارشاتی از اعمال قانون بر خودرو های متخلف از سوی پلیس راهور استان، کیفیت هوای مشهد و شرایط آلاینده های هوا از سوی مرکز پایش آلاینده های محیط زیست، اقدامات سازمان اتوبوسرانی در نصب کاتالیزور ها و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، اقدامات شرکت گاز و...، از سوی اعضای حاضر ارائه و برخی تصمیمات لازم اتخاذ شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بیش از 62 درصد از خودرو ها سطح شهر فاقد معاینه فنی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 62 درصد از خودرو ها سطح شهر فاقد معاینه فنی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید