بورل: اجرای برجام بیش از هرزمانی حائز اهمیت است

به گزارش وبلاگ کلشی ها، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن ابراز نگرانی از گام پنجم برجامی ایران گفت که اجرای کامل برجام در حال حاضر بیش از هر زمانی برای ثبات منطقه ای وامنیت جهانی حائز اهمیت است.

بورل: اجرای برجام بیش از هرزمانی حائز اهمیت است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ کلشی ها، جوزف بورل رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) در یک پیغام توییتری از گام پنجم برجامی ایران در مورد کاهش تعهداتش ذیل برجام ابراز تأسف کرد.

دولت جمهوری اسلامی ایران شب گذشته (یکشنبه شب 15 دی ماه) گام پنجم و نهایی کاهش تعهدات ایران در برجام را اظهار داشت که بر اساس آن، ایران، دیگر با هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی سازی، درصد غنی سازی، میزان مواد غنی شده، و تحقیق و توسعه) روبرو نیست.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، بورل در پیغام توییتری خود توضیح داد که اتحادیه اروپا بر ارزیابی آژانس بین المللی انرژی اتمی برای آنالیز تعهدات ایران ذیل برجام تکیه می نماید.

وی ادامه داد: اجرای کامل توافق هسته ای توسط تمامی طرفین در حال حاضر برای ثبات منطقه ای و امنیت جهانی مهم تر از هر زمان دیگری است.

هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان اظهار داشت که قرار است امروز (دوشنبه)، با وزرای خارجه فرانسه و انگلیس درباره برجام گفت وگو و ملاقات کند.

وی با اشاره به گام های برجامی ایران در کاهش تعهداتش ذیل این توافق هسته ای گفت: ایران از توافق هسته ای عقب نشینی نموده است. این اوضاع را بسیار دشوارتر می نماید. هیچ کس نمی خواهد که ایران به سلاح های هسته ای دست یابد. ما با فرانسه و انگلیس در مورد چگونگی واکنش به این اوضاع همکاری می کنیم.

ماس ادامه داد که اقدام ایران در کنار گذاشتن محدودیت غنی سازی اورانیوم احتمالاً اولین گام به سوی خاتمه برجام است.

ایران با صدور بیانیه ای درباره گام پنجم برجامی گفت: همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی کمافی السابق ادامه خواهد یافت. در صورت برطرف تحریم ها و منتفع شدن ایران از منافع برجام، جمهوری اسلامی ایران آماده بازگشت به تعهدات برجامی خود می باشد. سازمان انرژی اتمی موظف است در این چارچوب اقدامات و تمهیدات لازم را با هماهنگی رئیس جمهور اتخاذ کند.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "بورل: اجرای برجام بیش از هرزمانی حائز اهمیت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورل: اجرای برجام بیش از هرزمانی حائز اهمیت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید