بالا دریافت مناقشات بودجه ای در اروپا در آستانه برگزاری نشست ویژه

به گزارش وبلاگ کلشی ها، در حالی که روز پنج شنبه قرار است نشست ویژه ای برای تصمیم گیری درباره بودجه آینده اتحادیه اروپا تشکیل گردد، اما گزارش ها حاکی از تداوم اختلافات در این باره بین اعضای این اتحادیه است.

بالا دریافت مناقشات بودجه ای در اروپا در آستانه برگزاری نشست ویژه

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ کلشی ها، نشریه فوکوس آلمان در گزارشی نوشت: چند روز مانده تا برگزاری نشست ویژه اتحادیه اروپا برای تصمیم گیری درباره بودجه سال های آینده اتحادیه اروپا پیشنها بودجه ای چارلز میشل، رئیس شورای اروپایی بحث های زیادی را ایجاد نموده و با انتقادهای زیادی همراه شده است.

اولاف شولتز، وزیر دارایی آلمان از گامی رو به عقب سخن گفته و خواستار تمرکز بیشتر بر موضوعات آینده اتحادیه اروپا شده است.

فرانسه هم انتقاد شدیدی به پیشنهاد کاهش یاری به کشاورزان در بودجه آینده اتحادیه اروپا وارد نموده و خواستار لغو تخفیف ها برای پرداخت کنندگان اصلی به بودجه اروپا از جمله کشور آلمان شد.

اولاف شولتز، وزیر دارایی آلمان در ملاقات وزرای دارایی منطقه یورو پیشنهاد رئیس شورای اروپایی برای بودجه آینده این اتحادیه را پیشنهادی که سیاست مدرنیته کمی دارد ارزیابی نموده و یک اقتصاد پایدار، حفاظت از مرزها و تبدیل اروپا به مکانی برای تکنولوژی های پیشرفته را مهم دانسته و تاکید نمود که هنوز کارهای زیادی باید انجام گردد.

وی خواستار توجه بیشتر به مسائل آینده اروپا شد.

در آستانه برگزاری نشست ویژه سران کشورهای اروپایی که روز پنج شنبه برگزار می گردد روز دوشنبه وزرای اروپایی درباره پیشنهاد بودجه ای رئیس شورای اروپایی برای سال های 2021 تا 2027 مشاوره کردند.

رئیس شورای اروپایی خواستار کاهش یاری های میلیاردی برای کشاورزان اروپایی و در نظر دریافت پول بیشتر برای سیاست های آب و هوایی، حفاظت از مرزها، تحقیقات و دانشجویان شد.

این پیشنهاد وی مبلغ 1.074 درصد فراوری ناخالص ملی را برای بودجه اروپایی مد نظر قرار داده که کمتر از 1095 میلیارد یورو است.

برای تصویب بودجه هفت ساله اتحادیه اروپا به اتفاق آرای کشورهای عضو این اتحادیه احتیاج است؛ اما در آستانه برگزاری نشست ویژه اتحادیه اروپا برای پرداختن به این مسئله همچنان اختلافات زیادی بین کشورهای عضو وجود دارد.

گروه چهار نفره از پرداخت کنندگان بودجه به اتحادیه اروپا شامل کشورهای اتریش، دانمارک، هلند و سوئد روز دوشنبه خواستار محدود شدن این بودجه به 1 درصد فراوری ناخالص ملی شدند. اتریش خواستار تداوم تخفیف های اروپایی برای پرداخت کنندگان بودجه به این اتحادیه شد.

با این هم فرانسه با این مسئله مخالف است و یکی از اعضای بلند پایه این کشور انتقاد شدیدی به تخفیف های اروپا برای بعضی پرداخت کنندگان بودجه ای به اتحادیه اروپا وارد کرد.

فرانسه در سال های اخیر به عنوان دومین و یا سومین پرداخت کننده بودجه خالص به اتحادیه اروپا بوده که بر خلاف آلمان، دانمارک، هلند، اتریش و سوئد از هیچ تخفیفی برخوردار نبوده است.

به نوشته روزنامه دی ولت رئیس شورای اروپایی می خواهد این تخفیف های بودجه ای را بردارد. این تصمیم شورای اروپایی بخصوص برای آلمان که بیش از همه تحت تاثیر برگزیت واقع شده است گران تمام می گردد. بر اساس ارزیابی ها با توجه به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا آلمان باید برای بودجه آینده اروپا حدود 84 میلیارد یورو بیش از گذشته پرداخت کند.

وزیر امور خارجه اسپانیا هم پیشنهاد رئیس شورای اروپایی را برای دست یافتن به یک توافق درباره بودجه آینده اروپا کافی ندانسته است. وی پیشنهاد چارلز میشل را برای تقسیم بودجه غیر منصفانه ارزیابی نموده است. اسپانیا هم مخالف کاهش بودجه بحش کشاورزی است.

با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بودجه این اتحادیه حدود 12 میلیارد یورو در سال کاهش می یابد .

در این اوضاع فقیرترین کشورهای اروپایی نگران این مسئله هستند که در آینده اوضاع اقتصادی آن ها از این نیز بدتر گردد .

مناقشات درباره بودجه آینده اتحادیه اروپا مدتهاست که ادامه دارد. رئیس شورای اتحادیه اروپا برای 20 فوریه (اول اسفند ماه) به منظور حل این مناقشات نشست ویژه ای را ترتیب داده است. وی در این باره گفته است که مذاکرات درباره بودجه چند سال آینده اتحادیه اروپا یکی از دشوارترین مذاکرات در این اتحادیه است .

رئیس دوره ای اتحادیه اروپا در اوایل دسامبر گذشته یک پیشنهاد برای توافق در زمینه بودجه را ارائه داد. وی پیشنهاد داد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا از سال 2021 تا 2027، 1.07 درصد از درآمد ناخالص ملی خود را به بودجه اتحادیه اروپا اختصاص دهند. در این صورت بودجه این اتحادیه بالغ بر 1.87 تریلیون یورو خواهد شد .

این مبلغ کمتر از میزان درخواستی کمیسیون اتحادیه اروپا است. کمیسیون اروپایی پیشنهاد اختصاص 1.11 درصد فراوری ناخالص ملی به بودجه اروپایی را ارائه داده بود تا بتوان اهداف آب و هوایی اروپا را هم محقق کرد. البته آلمان و دیگر پرداخت کنندگان بودجه به اروپا از جمله اتریش و هلند خواستار این هستند که سهم بودجه کشورها همان 1 درصد فراوری ناخالص ملی و مانند سابق باشد .

اختلافات بودجه ای در اتحادیه اروپا بسیار شدید بوده و فشار زمان هم وجود دارد. در حالی که کمیسیون اروپایی، مجلس اروپا و بیشتر کشورهای عضو این اتحادیه خواستار افزایش بودجه هستند اما بعضی از مهمترین پرداخت کنندگان بودجه به اروپا از جمله اتریش و آلمان با این مسئله مخالفند .

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "بالا دریافت مناقشات بودجه ای در اروپا در آستانه برگزاری نشست ویژه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالا دریافت مناقشات بودجه ای در اروپا در آستانه برگزاری نشست ویژه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید