بازی Stardew Valley در طول 8 سال گذشته هرگز جادوی خود را از دست نداده است

به گزارش وبلاگ کلشی ها، وقتی در سال 2016 بازی Stardew Valley در دسترس بازیکنان نهاده شد، پیش بینی در خصوص اینکه این بازی چقد توسعه خواهد یافت، سخت بود. با این حال این شبیه ساز کشاورزی تا فوریه 2024 بیش از 30 میلیون نسخه فروخت. در این بازی شما مزرعه فرسوده پدربزرگتان را به ارث می برید و با یک کوله پشتی و چند ابزار مختلف، قصد دارید تا مزارع بیش از حد رشد نموده را احیا و زندگی خود را بازسازی کنید.

بازی Stardew Valley در طول 8 سال گذشته هرگز جادوی خود را از دست نداده است

در حالی که کشاورزی یکی از جنبه های اصلی Stardew Valley است، این بازی مجموعه ای از فعالیت های دیگر را ارائه می دهد. شما می توانید روز های خود را به ماهیگیری در رودخانه، کاوش در معادن برای یافتن منابع یا جستجوی علوفه بگذرانید. شهر کوچک و مجذوب کننده Pelican Town با شخصیت های عجیب و غریب خود برای دوستی نیز وجود دارد. در این میان گرافیک پیکسلی و موسیقی شاد Stardew Valley بازی آثار کلاسیکی مانند Harvest Moon را در فکر ما تداعی می نماید. جالب است بدانید که این بازی به وسیله یک نفر ساخته شده است و پس از موفقیت، تیم کوچکی تشکیل داده شده تا اطمینان حاصل گردد که بازیکنان را مجذوب خود نگه دارد.

تشخیص اینکه چه زمانی قرار است یک بازی از اثری باکیفیت به اثری تاثیرگذار بر نسل ها تبدیل گردد، همواره سخت است. گاهی اوقات یک بازی برای پیدا کردن مخاطبان زیاد کار دشواری دارد حتی اگر یک شاهکار باشد و گاهی اوقات تشخیص اینکه یک بازی قرار است صنعت گیم را منفجر کند، از همان زمان انتشار معین است. در واقع بازی هایی که از استودیوهای مشهور قدیمی نظیر راک استار هستند، جزء این دسته محسوب می گردد. با این حال این موضوع در خصوص Stardew Valley صدق نمی نماید.

هشت سال از عرضه این بازی می گذرد و در این مدت مخاطبان زیادی را روی رایانه های شخصی، موبایل، نینتندو سوییچ و کنسول ها جذب نموده و اساساً سبک خاصی از بازی را شروع نموده است که هنوز در حال شکوفایی است. در این میان این بازی بعلاوه شش به روزرسانی بزرگ دریافت نموده است که نوترین آن ها شامل رویداد های نو، دیالوگ های نو و یک نوع مزرعه نو است و سرانجام بازی را تکمیل می نماید. در واقع هشت سال گذشته اما بازی هنوز در حال رونق است. این در حالی است که این بازی به راحتی می توانست در زیر انبوه آثار ماجراجویی AAA و آثار سرویس محور ناپدید گردد.

از طرفی در زمان انتشار، ژانر شبیه ساز کشاورزی عمدتا با سری های نینتندو مانند Animal Crossing و Harvest Moon یا شبیه ساز های رایانه های شخصی مانند سری Farming Simulator، شناخته می شد. بعلاوه در حالی که Stardew Valley در فوریه یعنی زودتر از بسیاری از بازی ها مهم سال 2016 منتشر شد اما مجبور بود که با بعضی از بازی های اواخر سال 2015 نظیر هیلو 5، فال اوت 4 و Undertale رقابت کند. هرچند این بازی مدت کوتاهی پس از انتشار در جدول پرفروش های استیم نهاده شد.

لازم به ذکر است که این بازی کارهای مختلفی را برای انجام در اختیار شما قرار می دهد، با این حال، چیزی که آن را از آثار مشابه متمایز می نماید این است که همه این وظایف به طور رضایت بخشی با یکدیگر ترکیب می شوند. شما وظیفه دارید مزرعه قدیمی پدربزرگتان را به شکوه سابق خود برگردانید، بنابراین محصولات کشاورزی را پرورش می دهید. سپس آن محصولات را به شهر برده و می فروشید یا به عنوان هدیه به مردم محلی می دهید. شما بعلاوه می توانید از آن ها برای فراوری مواد غذایی بهره ببرید که به نوبه خود می توان از آن ها برای بازیابی انرژی در حین استخراج سنگ معدن استفاده کرد و سپس می توانید آن ها را به ابزاری برای کشاورزی تبدیل کنید. این یک روند مجذوب کننده است که تضمین می نماید که اگر می خواهید به هدفی که بازی برای شما مشخص می نماید برسید، هر کاری که انجام می دهید اهمیت دارد.

اینگونه بود که Stardew Valley به کلید موفقیت خود یعنی رضایت بازیکن دست پیدا کرد. انبوهی از کار ها در بازی ممکن است طاقت فرسا به نظر برسد، اما انجام هر کدام از آن ها احساس خوبی دارد. علاوه بر این در دنیای بازی، احساس می کنید که در حال یاری به دنیای اطرافتان هستید و با ایجاد مزرعه خود و ایجاد روابط با NPC ها، شهر درون بازی بهبود می یابد. در نتیجه شهروندان راضی تر می شوند و شما منطقه ها بیشتری را برای کاوش باز می کنید. شما بعلاوه مرکز اجتماعات شهر را بازسازی می کنید که شادی را برای مردم به ارمغان می آورد.

روانشناسی به نام جیمی مادیگان (Jamie Madigan) می گوید:

این در خصوص بازی Stardew Valley صدق می نماید و حتی اگر بارون در طول سال ها محتوای خاصی نظیر مزرعه های بیشتر، منطقه ها بیشتر برای اکتشاف و غیره به بازی اضافه ننموده بود، فهرست کار های موجود همچنان رضایت بخش است و هسته اصلی گیم پلی هرگز خسته کننده نمی گردد. به طور کلی این بازی همواره حول محور ساختن یک زندگی نو برای خود در خارج از محدوده زندگی مدرن چرخیده است و این چیزی است که هنوز آن را ارائه می دهد.

منبع: Polygon

منبع: دیجیکالا مگ

به "بازی Stardew Valley در طول 8 سال گذشته هرگز جادوی خود را از دست نداده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی Stardew Valley در طول 8 سال گذشته هرگز جادوی خود را از دست نداده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید