انواع میز مدیریتی در ادارات و ویژگی های آن

به گزارش وبلاگ کلشی ها، میز مدیریتی یکی از کلیدی ترین ارکان استفاده شده در دکوراسیون داخلی ادارات محسوب می شود. میز مدیریتی استاندارد باید جنس مرغوب و با دوامی داشته باشد، و یا از رنگ هایی باکیفیت بالا و چشم نواز برخوردار باشد، و ضعیف و غیرمحکم به نظر نرسد. انتخاب و تهیه مبلمان و میز مدیریتی می تواند کمی چالش برانگیز باشد؛ به همین منظور، این مطلب درباره انواع میز مدیریتی و ویژگی های آنها گردآوری شده است و در ادامه به طور کامل به این موضوع می پردازیم.

انواع میز مدیریتی در ادارات و ویژگی های آن

انواع میز مدیریتی در ادارات

به طور کلی می توان گفت طراحی داخلی هر محیطی در یکی از 3 سبک اصلی کلاسیک، مدرن و مینیمال انجام می گردد؛ و در پی آن میز و مبلمان و دیگر لوازم مورد استفاده در دفتر کار بر طبق سبک انتخاب شده، تهیه می گردد. توجه کنید هم خوانی تمام اجزاء قرار گرفته در محیط کار بیشترین اهمیت را دارا است.

میزهای مدیریتی مینیمال

مینیمال در هنر معماری به معنای سادگی است؛ سبک طراحی مینیمال بیشترین تمرکز را بر سادگی و کم کردن مزاحمت های بیرونی و اضافی دارد. محیط های اداری که به سبک مینیمال طراحی شده و در آن از میز و مبلمان مینیمال استفاده شده است، از مجذوب کنندهیت خاص و منحصر به فردی برخوردار هستند.

کمتر شدن شلوغی ها و به هم ریختگی ها، استرس و آشفتگی فکر کارکنان را در طول روز بسیار کمتر کرده، و باعث می گردد تمرکز فرد بالا رفته و در نتیجه راندمان کاری مجموعه بیشتر گردد؛ که میز مدیریتی مینیمال و به طور کلی دکوراسیون داخلی مینیمال، این امر را برای افراد فراهم می کند.

از دیگر مزایای میز مدیریتی مینیمال که باید نام برد در عین ظاهر ساده ای که دارد، بسیار کارآمد واقع شده و می تواند حتی جوابگوی کار چندین کارمند با هم باشد؛ مانند میزهای کار گروهی مینیمال، که کاربردهای فراوان آنها در شرکت های بزرگ و کوچک قابل توجه است.

این سبک میز مدیریتی ، به دلیل وزن کمی که دارد قابلیت جابجایی بسیار آسان تری داشته، و طراحی ساده آن باعث می گردد که افراد در صورت تمایل، در آینده بتوانند به راحتی در دکوراسیون محیط کارشان تغییر ایجاد کنند.

به طور کلی، میز مدیریتی مینیمال امروزه محبوب ترین و زیباترین سبک طراحی میزهای مدیریتی محسوب می گردد.

میز مدیریتی مدرن

میز مدیریتی مدرن یکی از پرطرفدارترین انواع میز مدیریتی است که امروزه در بسیاری از فضاهای اداری به ویژه ادارات لوکس و مدرن استفاده می گردد. قرارگیری میز مدیریتی مدرن در محیط کار فضایی آرامش بخش تولید کرده و برای ارباب رجوعان و مشتریان مجذوب کنندهیت خاصی ایجاد می کند.

میز مدیریتی مدرن اگر در هم خوانی کامل با دکوراسیون فضای داخلی باشد، نتیجه ای بسیار مطلوب به ارمغان خواهد آورد؛ برای مثال استفاده از میزهای مدرن در کنار پارتیشن های شیشه ای ترکیبی بسیار شیک و مدرن را نتیجه می دهد.

این امر در تقویت روحیه کارکنان و روابط آنان با یکدیگر و با مدیر، تاثیر به سزایی داشته و سبک مدرن را در محیط کار شما بیشتر به نمایش می گذارد .

یکی از ویژگی هایی که میز مدیریتی مدرن مرانتی دارد این است که می توانید آنها را در طرح ها و شکل های متنوعی تهیه کنید. در واقع تنوع شکل و طرح میز مدیریتی مدرنبسیار زیاد است که هر یک از طرح ها و شکل ها، بر اساس نوع دکوراسیون شما طراحی می گردد. بنابراین شما پیش از اینکه انواع میزهای مدیریتی مدرن را انتخاب و تهیه کنید، باید به خوبی طرح و شکل آنها را با محیط مورد نظر، مطابقت دهید.

میز مدیریتی کلاسیک

همانطور که در بسیاری از ادارات و محیط های اداری ممکن است دیده باشید، سبک کلاسیک همواره بیشترین استفاده را در طراحی داخلی داشته؛ سبک طراحی کلاسیک، همیشگی و در عین حال شیک و حرفه ای است.

میزمدیریتی کلاسیک به دلیل ظاهر خاصی که دارد، وجهه اجتماعی مدیران و شرکت را به خوبی به نمایش می گذارد و توجه و نظر افراد را به خود جلب می کند. میز مدیریتی کلاسیک موجب افزایش انگیزه کاری افراد شده و زیبایی ویژه ای را به محیط می بخشد.

ویژگی هایی که گفته شد همگی سبب می گردد تا برای خیلی از مدیران خرید میز مدیریتی کلاسیک به یک ضرورت برای شرکتشان تبدیل گردد.

ویژگی های میز مدیریتی

توجه داشته باشید میز مدیریتی که برای محل کار خود تهیه می کنید باید از ویژگی های استاندارد برخوردار باشد تا سلامت جسمی افراد به خطر نیوفتد و زیبایی و ظاهر مدرن فضا نیز حفظ گردد. تعدادی از ویژگی های میز مدیریتی مدرن و استاندارد که باید به آنها توجه کنید، عبارتند از:

· ابعاد استاندارد میز مدیریتی

برای میزهای مدیریت ابعاد به صورت استاندارد و بین المللی در کتاب های مرجع معماری وجود دارد که در مواردی طول، عرض و ارتفاع این میزها با توجه به ابعاد فضایی که در اختیار داریم نیز ممکن است سنجیده گردد.. البته پیشنهاد مرانتی به شما این است که که اطراف میز مدیریتی همواره حدود 75 تا 100 سانتی متر فاصله به منظور رفت و آمد افراد، قرارگیری جایگاه و … وجود داشته باشد.

توجه کنید ارگونومی میز مدیریتی از بیشترین اهمیت برخوردار است؛ برای مثال ارتفاع این میزها باید متناسب با قد افراد بزرگسال باشد، به طوری که نه خیلی کوتاه باشد و نه پایه های بلندی داشته باشد تا مسائل و ناراحتی در گردن و کمر ایجاد نکند.

· جنس مناسب برای ساخت میز مدیریتی

میزهای مدیریت عموما در سبک کلاسیک معمولا از جنس تمام چوب و یا روکش ساخته می گردد؛ چوب هایی نظیر چوب گیلاس، چوب گردو، چوب بلوط، چوب ماهون و چوب راش. این چوب ها که از مهم ترین مواد اولیه در ساخت میز مدیریتی به شمار می فرایند، علاوه بر مرغوبیت بالایی که در جنس دارند، از طول عمر و ماندگاری قابل توجهی نیز برخوردار هستند.

میزهای مدیریتی در سبک مدرن از جنس ام دی اف می باشد که در تنوع بالایی از رنگ ها قابل تولید است و در مقایسه با میزهایی که از جنس چوب می باشند از قیمت مناسب تری برخوردارند.

· شکل میز مدیریتی استاندارد

شکل و طرح استفاده شده در میز مدیریتی نیز از ویژگی های مهم آن محسوب می گردد. میزهای مدیریتی را در شکل ها و انواع گوناگونی تولید می کنند اما محبوب ترین و پرکاربردترین آنها، شکل مستطیلی آن است.

برای استفاده از میز مدیریتی در گوشه اتاق نیز میزهای به شکل L به شدت پیشنهاد می گردد. همچنین میزهای فرم دار نیز در دفاتر کلاسیک بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و ظاهری بسیار مجذوب کننده و خاص را در محیط ایجاد می کند. و یا اگر فضای بزرگ تری در اختیار دارید میز مدیریتی به شکل U نیز می تواند انتخاب بسیار خوبی باشد.

سخن پایانی

طبعاً عوامل متعددی است که در قیمت میز مدیریتی تاثیرگذار است؛ اما تیم متخصصان مرانتی با در نظر گرفتن نیازهای شما، سلیقه مخاطبان تان، و سبک دکوراسیون داخلی فضای شما، بهترین کیفیت و طراحی میز مدیریتی را برای شما فراهم کرده و میز مدیریتی دلخواه شما را در ابعاد، رنگ و جنس های مختلف طراحی و تولید می کنند.

منبع: اتاق

به "انواع میز مدیریتی در ادارات و ویژگی های آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع میز مدیریتی در ادارات و ویژگی های آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید