انتقال آب دریاچه وان ترکیه به دریاچه ارومیه؟ ، 160 کیلومتر با هم فاصله دارند

به گزارش وبلاگ کلشی ها، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی از انجام مطالعات دانشگاهی برای انتقال آب از دریاچه وان در ترکیه به دریاچه ارومیه اطلاع داد.

انتقال آب دریاچه وان ترکیه به دریاچه ارومیه؟ ، 160 کیلومتر با هم فاصله دارند

به گزارش وبلاگ کلشی ها، سید محمدرضا میرتاج الدینی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس، اعلام کرد: برای شرایط دریاچه ارومیه جلسات متعددی در دولت و مجلس طی دو ماه گذشته برگزار شده است و معاون اول رئیس جمهور و رئیس ستاد احیای دریاچه ارومیه و دبیر این ستاد پیگیر کارها بودند. از مجموع طرح ها و پیشنهادات صورت گرفته، عمده پروژه های سخت افزاری صورت گرفته است.

وی در ادامه اظهار کرد: ستاد احیای دریاچه ارومیه برای امسال حدود 2300 میلیارد اعتبار درخواست نموده که بخشی از آن تخصیص یافته و بخش به جای مانده نیز باید تخصیص یابد. باید آب وجود داشته باشد تا از این پروژه های سخت افزاری استفاده گردد. با توجه به اینکه بارش در گذشته کم بوده نتوانستند به موقع از سد کانی سیب رهاسازی نمایند اما از آنجا که با توجه به بارش های اخیر شرایط بهتر شده باید هرچه سریعتر رهاسازی انجام گردد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: چهار دانشگاه مطالعات علمی و پژوهشی را برای انتقال آب از دریاچه وان در ترکیه به ارومیه انجام داده اند که فاصله 160 کیلومتری با یکدیگر دارند.

منبع: همشهری آنلاین

به "انتقال آب دریاچه وان ترکیه به دریاچه ارومیه؟ ، 160 کیلومتر با هم فاصله دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال آب دریاچه وان ترکیه به دریاچه ارومیه؟ ، 160 کیلومتر با هم فاصله دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید