آمادگی کامل نیروگاه ری برای شروع فصل سرما

به گزارش وبلاگ کلشی ها، مدیرعامل شرکت مدیریت فراوری برق ری گفت: وظیفه نیروگاه ری فراوری حداکثری برق است و ما این آمادگی را داریم که در فصل سرد سال با حداکثر ظرفیت، برق فراوری کنیم.

آمادگی کامل نیروگاه ری برای شروع فصل سرما

حمیدرضا بادرستانی مدیرعامل شرکت مدیریت فراوری برق ری در گفت وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه مالی وبلاگ کلشی ها، گفت: نیروگاه ری با اورهال 20 واحد آمادگی کامل را برای آغاز فصل سرد سال دارد و بعلاوه تمامی واحد های این نیروگاه با ظرفیت کامل در مدار بهره برداری قرار دارند.

او توضیح داد: تعمیرات سرویس های اساسی و دوره ای واحد های نیروگاه ری به طور کامل اجرا شده است. نیمه دوم سال با توجه به کاهش نیروی برق فرصت خوبی است که تعمیرات واحد ها انجام شود و خوشبختانه سال جاری نسبت به سال گذشته، تعداد واحد های زیادی اورهال شده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت فراوری برق ری افزود: تمامی واحد های ما در مدار فراوری برق هستند و در حال حاضر شبکه توزیع ملی برق کشور اجازه خروج هیچ واحدی را برای تعمیرات برق نداده است و ما آمادگی این را داریم که مجوز صدور خروج بعضی از واحد ها برای تعمیرات انجام شود.

بادرستانی در خصوص ذخایر سوخت نیروگاه ری اعلام کرد: خوشبختانه سوخت رسانی به نیروگاه ری در حد مطلوبی است و از این منظر مشکل خاصی نداریم.

او ادامه داد: در حال حاضر 20 درصد ظرفیت سوختی نیروگاه ری پر شده است و 80 درصد مابقی هم ظرف مدت یک ماه آینده و قبل از آغاز فصل سرد سال تکمیل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت فراوری برق ری اعلام کرد: برآورد ما این است که در نیمه دوم سال جاری، خاموشی ها به صفر می رسد و دیگر خاموشی در کشور اتفاق نخواهد افتاد، زیرا حدود 30 هزار مگاوات از احتیاج به برق مصرفی مربوط به سیستم سرمایشی است که، کاسته می شود.

بادرستانی گفت: در حال حاضر میزان مصرف سیستم سرمایشی کشور معادل 30 نیروگاه میانه بزرگ است که با کاهش این میزان مصرف، این میزان برق، صرف مصارف عمومی خواهد شد.

او در خصوص مازوت سوزی نیروگاه ری افزود: این نیروگاه به هیچ اسم از مازوت استفاده نمی نماید و نیروگاه ری می تواند گازوئیل بسوزاند و از این سوخت به اسم جایگزین استفاده می نماید.

مدیرعامل شرکت مدیریت فراوری برق ری اضافه نمود: اصلا بحث مازوت سوزی در نیروگاه ری مطرح نیست و از لحاظ فنی نمی تواند از این سوخت استفاده کند، تمامی نیروگاه از سوخت گازوئیل به اسم سوخت دوم استفاده می نمایند چراکه آلایندگی کمتری دارد و احتمال استفاده از سوخت گازوئیل در نیروگاه ری کم است.

بادرستانی افزود: رویکرد وزارت نیرو برق حرارتی این نیست که ما در نیروگاه ری از سوخت گازوئیل استفاده کنیم، بنابراین هیچ گونه سوختی در هیچ کدام از نیروگاه های کشور اعم از گازوئیل و مازوت در دستور کار نیست، ولی به دستور دیسپاچینگ برق برای افزایش فراوری برق این سوخت مورد استفاده قرار می گیرد.

او گفت: ما در خصوص خاموشی ها در کشور نمی توانیم اظهار نظر کنیم چرا که نیروگاه صرفا فراوری برق را بر عهده دارد و وظیفه مدیریت و خاموشی به عهده شرکت توزیع است.

بادرستانی توضیح داد: وظیفه نیروگاه ری فراوری حداکثری برق است و ما این آمادگی را داریم در فصل سرد سال با تحویل سوخت اعم گاز و یا سوخت جایگزین بتوانیم با حداکثر ظرفیت برق را فراوری کنیم و بحث خاموشی ها به ما بر نمی شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت فراوری برق ری در سرانجام گفت: ما نمی دانیم باز هم خاموشی در کشور اتفاق می افتد یا خیر آنچه برای ما مهم است اورهال واحد های نیروگاهی برای دستیابی به حداکثر ظرفیت فراوری است و امیدواریم در فصل سرما مسئله ای نداشته باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آمادگی کامل نیروگاه ری برای شروع فصل سرما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی کامل نیروگاه ری برای شروع فصل سرما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید