آزادسازی حریم قانونی دریا به کجا رسید؟

به گزارش وبلاگ کلشی ها، دلایل ساحل خواری و اندازه آزادسازی حریم قانونی دریا در برنامه گفتگوی ویژه خبری آنالیز شد.

آزادسازی حریم قانونی دریا به کجا رسید؟

وبلاگ کلشی ها - افلاطونی معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل ها و مراتع کشور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به سوالات زیر پاسخ داد:

مفهوم آزادسازی حریم قانونی دریا چیست؟

افلاطونی: برای ساحل هیچ محدودیتی گذاشته نشده است. در حوزه ساری تا سرانجام سال 1400 مالکیت به نام دولت صادر خواهد شد اولین گام در حفاظت این است که سند مالکیت به نام دولت باشد این اتفاق سال ها نیفتاده بود.

کدام قانون برای مدیریت سواحل جاری است؟

افلاطونی: قانون اراضی مصوب سال 54 است البته پس از آن قوانین دیگری در ارتباط با سواحل و دریا ها تصویب شده است. به لحاظ قانون اراضی سال 54 وزارت جهاد کشاورزی متولی است، اما دستگاه های دیگری همانند وزارت نیرو هم مسئول هستند.

اگر اشخاصی قبل از سال 42 سند مالکیت گرفتند دولت آن را خریداری می نماید، دسترسی مردم به دریا باید باز گردد. مطابق ماده 10 قانون باید راه های دسترسی به دریا باز گردد ضروری است املاک و اراضی اشخاص را تملک کنیم.

برای آزادسازی حریم دریا چه اقداماتی انجام داده اید؟

هر شخصی و هر دستگاهی که با اجرای قانون روبرو گردد که ممکن است با منافعش تضاد داشته باشد قطعاً مقاومت های خواهد نمود، اما واقعیت این است دستگاه ما به عنوان متولی موضوع کار را به خوبی انجام داده است.

حدود 90 درصد اراضی حریم 60 متر آزاد شده و تصرفی در آن وجود ندارد. برای ما فرقی ننموده است که کدام شخص با چه اقتداری وجود دارد. ما تشکیل پرونده دادیم و برطرف تصرف اجرا شده است. در آزادسازی حریم و سواحل دریا ها همه دستگاه ها دخیل هستند.

غیر از تاسیسات ضروری دولتی که دارای مصوبه هیئت وزیران بودند، مسائله را آنالیز نموده ایم و رای را اجرا نموده ایم و برطرف تصرف اجرا شده است، ما با کسی در اجرای قانون تعارف نداریم.

در حوزه ساری از 208 کیلومتر 240 کیلومتر آزاد سازی شده است. در ارتباط با کاداستر اراضی مالکیت به نام دولت از 822 هکتار حوزه نوشهر 820 هکتار سند به نام دولت گرفته ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آزادسازی حریم قانونی دریا به کجا رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزادسازی حریم قانونی دریا به کجا رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید