کاهش دمای کشور در هفته آینده

به گزارش وبلاگ کلشی ها، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش محسوس دمای اغلب استان های کشور به جز مناطق جنوبی و جنوب شرق کشور اطلاع داد.

کاهش دمای کشور در هفته آینده

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ کلشی ها، ضیاییان در خصوص آخرین شرایط هوای کشور گفت: پیش بینی کلی نقشه های هواشناسی نشان می دهد که روز پنج شنبه و آدینه آسمان اغلب مناطق کشور صاف بوده و افزایش نسبی دما به ویژه در نیمه شمالی کشور رخ می دهد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این که از بعد از ظهر پنج شنبه و طی روز آدینه در شمال غرب کشور و غرب سواحل دریای خزر وزش باد شدید و افزایش دمای چهار تا هفت درجه ای را شاهد خواهیم بود، اظهار کرد: از بعد از ظهر روز آدینه به تدریج با ورود سامانه بارشی در شمال غرب، بخش هایی از غرب و دامنه های زاگرس شمالی و مرکزی بارش باران و برف شروع می گردد.

وی با بیان این که روز شنبه با توجه به گسترش و تقویت این سامانه بارشی در بخش هایی از مرکز کشور، دامنه های البرز مرکزی، سواحل دریای خزر و در اواخر وقت به صورت پراکنده شمال شرق کشور را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد و در این روز در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال کرمانشاه، ارتفاعات جنوب لرستان و شمال چهارمحال و بختیاری بارش از شدت بیشتری برخوردار است.

ضیاییان با بیان این که روز یکشنبه فعالیت سامانه بارشی در سواحل دریای خزر، شمال غرب، غرب کشور و دامنه های زاگرس شمالی و مرکزی ادامه دارد، گفت: علاوه بر مناطق یاد شده در شمال شرق و بخش هایی از شرق کشور نیز احتمال بارندگی وجود دارد.

وی با بیان این که روز دوشنبه شاهد افت محسوس دما در نیمه شمالی کشور و بارش برف در سواحل دریای خزر، شمال شرق و بارش باران و برف در بخش هایی از شرق و جنوب شرقی کشور پیش بینی می گردد، گفت: یکشنبه تا سه شنبه در اغلب مناطق کشور به جز جنوب و جنوب شرق کاهش محسوس دما حدود هشت تا 15 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد که افت دما در سواحل دریای خزر محسوس تر خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در خصوص شرایط هوای پایتخت نیز با بیان این که برای تهران آسمانی صاف همراه با وزش باد برای روز های پنج شنبه و آدینه پیش بینی می گردد، ادامه داد: از روز شنبه آسمان تهران نیمه ابری، گاهی وزش باد و در برخی ساعات بارش باران تا روز دوشنبه پیش بینی می گردد، اما در روز دوشنبه احتمال بارش باران و برف وجود دارد.

منبع: ایسنا

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کاهش دمای کشور در هفته آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش دمای کشور در هفته آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید