کارهنج؛ ساختاری شبیه به استون هنج انگلستان

به گزارش وبلاگ کلشی ها، ایده ساخت کارهنج، ابتکار فردی به نام جیم ریندرز بوده است. جیم ریندرز زمانی که در انگلستان زندگی می کرده، در مورد استون هنج تحقیقاتی انجام می دهد که این تحقیقات در ساخت کارهنج کمک بسیار زیادی به او می کند تا اینکه بتواند از نظر شکل، اندازه و سایر ویژگی ها، ساختاری مشابه با استون هنج را ایجاد نماید. جیم این ساختار عجیب و شگفت انگیز را در سال 1987 برای یادبود پدرش برپا می کند؛ کارهنج از آن زمان تا به امروز یک جاذبه گردشگری در شهر الیانس بوده است که هر ساله هشتاد هزار بازدید کننده را به سوی این محل جذب می کند.

کارهنج؛ ساختاری شبیه به استون هنج انگلستان

شاید در مورد استون هنج واقع در ویلتشایر انگلستان شنیده باشید یا مطالبی خوانده باشید. به طور حتم استون هنج یکی از عجایب تاریخی در این جهان است که ساختار رمزآلود آن همواره باعث شگفتی و حیرت بازدیدکنندگان می شود. هنوز هم محققان و تاریخ شناسان انگلیسی علت و چگونگی برافراشته شدن این تخته سنگ های بزرگ را در دشت سالیسبوری به درستی نمی دانند. اما کارهنج که براساس ویژگی های ساختاری استون هنج ساخته شده از 38 اتومبیل قدیمی تشکیل شده است. این اتومبیل ها طوری کنار هم قرار داده شده اند که دایره ای به قطر 29 متر را ایجاد می کنند. برخی از این اتومبیل ها به طور عمودی درون گودال هایی به عمق یک و نیم متر قرار داده شده اند بدین ترتیب که سپر جلوی اتومبیل ها به سمت بالا و رو به آسمان قراد دارد و صندوق عقب اتومبیل ها در زمین فرو رفته است. به جای تخته سنگ هایی که در بالای ستون های استون هنج به شکل تاق قرار گرفته اند، در ساختار کارهنج در بالای اتومبیل های عمودی، اتومبیل های دیگری جوش داده شده اند و به جای سنگ بزرگ هیل استون (Heelstone) یک اتومبیل کادیلاک مدل 1962 قرار داده شده است. سه اتومبیل هم در کارهنج مدفون شده اند و در آن محل یک اتومبیل دیگر به عنوان سنگ قبر برای آنها نصب شده که بر روی آن نوشته زیر به چشم می خورد:

در این جا لاشه سه اتومبیل خارجی مدفون شده است که به ما در رسیدن به اهداف مان کمک بسکمک کردند.

در این منطقه علاوه بر کارهنج، ساختارهایی از این دست وجود دارد که آنها نیز با استفاده از اتومبیل های قدیمی ساخته شده اند و سپس با اسپری به رنگ های متفاوت رنگ آمیزی شده اند.

کارهنج که به کرات در برنامه های تلویزیونی، فیلم و تبلیغات تجاری مورد استفاده قرار گرفته است در سال 2011 سیصد هزار دلار ارزش گذاری شده است و امروزه به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است.

منبع: کجارو

به "کارهنج؛ ساختاری شبیه به استون هنج انگلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارهنج؛ ساختاری شبیه به استون هنج انگلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید