مکان های ترسناکی که باور نمی کنید در دنیای واقعی وجود دارند

به گزارش وبلاگ کلشی ها، خبرنگاران/ این خبر پیرامون مکان های ترسناکی که باور نمی کنید در دنیای واقعی وجود دارند، برای شما نگارش شد.

مکان های ترسناکی که باور نمی کنید در دنیای واقعی وجود دارند

فهرست مطالب

تالاب چوکدری به جهنمThe Afar Depressionمعدن Hodge Closeناماسکاروپارک ملی سینگی دو بمارا هایخچال طبیعی پریتو مورنودریاچه آبی

تالاب چوک

تالاب چوک در سواحل میکرونزی واقع شده است و در زیر آب های بکر گرراستای آن یکی از بزرگترین قبرستان کشتی ها در جهان قرار گرفته است. در اواسط جنگ جهانی دوم، ژاپن تالاب چوک را به نام یکی از مقر های خود برای مقابله با متفقین در اقیانوس آرام جنوبی انتخاب کرد. این مکان تا فوریه 1944 و پیش از آنکه از طریق نیرو های آمریکایی مورد حمله قرار بگیرد، بزرگترین پایگاه ژاپن در این منطقه شناخته میشد. در این حمله بیش از 60 کشتی و 275 هواپیما را غرق شدند.

در حال حاضر، در اعماق آبهای وهم آور این منطقه صد ها کشتی مخروبه پنهان شده اند. این تالاب با مرجان ها احاطه شده اند که از تلاطم اقیانوس ها جلوگیری می کنند؛ بنابراین بیشتر لاشه های کشتی ها و هواپیما ها بطور شگفت انگیزی دست نخورده به جای مانده اند. اگر برای غواصی به این مکان بروید با بمب های بلااستفاده، جعبه لوازم و اسکلت های انسانی روبرو خواهید شد که هنوز در انبار ها و روی عرشه بسیاری از کشتی ها دیده می شوند.

دری به جهنم

دروازه یک روستای کوچک در شمال ترکمنستان است. این مکان در وسط بیابان واقع شده و تنها با 350 نفر جمعیتی دارد قطعا به نام یک مقصد گردشگری محبوب شناخته نمی شود. فهمیدن اینکه دروازده جهنم هم در این مکان وجود دارد قطعا تمایل شما برای رفتن این روستا را از بین می برد. در بیابان های نزدیک این روستا حفره ای به عرض 70 متر در زمین قرار گرفته است که بیش از 40 سال است در حال گداختن است.

در سال 1971، تیمی از زمین شناسان بطور تصادفی با حفر سطح زمین به یک غار بزرگ زیرزمینی رسیدند. زمین شناسان سپس نگران گاز های خطرناکی شدند شدند که از این غار منتشر می شدند و به همین دلیل تصمیم گرفتند آن را آتش بزنند تا گاز ها را بسوزانند. طبیعتا این غار آتش گرفت، اما از آن زمان هرگز خاموش نشد. این دهانه در بالای یک میدان زیرزمینی از گاز های طبیعی قرار گرفته است و نزدیک به نیم قرن است که این گاز ها آتش را روشن نگه داشته اند.

بیشتر بخوانیدتاریخچه دروازه جهنم، گودالی از آتش روی زمین

The Afar Depression

جهانیی را تصور کنید که زمین زیر پای شما دائماً در حال حرکت است، شکاف ها از ناکجا ظاهر می شوند و در هر لحظه ممکن است زمین زیرپای شما بطور کامل ناپدید شود. چنین مکانی در آفریقای شرقی وجود دارد که به آن The Afar Depression گفته می شود. این مکان یکی از تنها دو نقطه جهاناست که خط الراس اقیانوس میانی در خشکی قابل مشاهده است. همانطور که از نامش پیداست، خط الراس میان اقیانوسی معمولا در اقیانوس یافت می شود و خطی است که دو صفحه زمین ساختی به یکدیگر می رسند.

آنها همچنین برخی از فعال ترین مکان های زمین شناسی روی کره زمین هستند. در دو ماه بین سپتامبر و اکتبر سال 2005، در این مکان 165 زمین لرزه با قدرت 3.9 ریشتر گزارش شد و زلزله های کوچکتری هم بطور مداوم به وقوع پیوستند. این منطقه یکی از بزرگترین دریاچه های گدازه در جهان، به نام ارتا آلی را در خود جای داده است.

معدن Hodge Close

درست در قلب انگلستان یکی از وحشتناک ترین مکان هایی وجود دارد که در طبیعت خلق شده است. معدن Hodge Close یک معدن قدیمی تخته سنگ است که اخیرا به نام نقطه غواصی مورد استفاده قرار گرفته است، با شبکه ای از غار ها که فقط از بیرون با معابر زیر آب می توان به آنها رسید و طبق گفته وبسایت، سایت غواصی سهم عادلانه خود را از مرگ و میر در طول سالها اما در سال 2011، پیتر بردسلی، عکاس متوجه چیزی حیرت انگیز شد: هنگامی که آب صاف است، تصویری بی نقص از جمجمه هیولایی در حال شکل گرفتن ایجاد می کند. نیمی از جمجمه از طریق شکل سمت صخره ایجاد می شود و نیمی دیگر از بازتاب در آب ناشی می شود. این معدن با غبار غرق شده و با سرما دائمی در آب هر ساله چند غواص شجاع را به خود جذب می کند.

ناماسکارو

ناماسکارو منطقه ای در ایسلند است که در پایه کوه واقع شده و تنها یکی از آتشفشان های متعدد در این منطقه است. در واقع، کل این منطقه یک مرکز فعالیت زمین گرمایی است و یکی از نگران کننده ترین چشم انداز ها روی کره زمین محسوب می شود. زمین این ناحیه با حوضچه های از گل پوشیده شده که عرض آنها از یک متر تا بیش از دوازده متر متغیر است. در بین آتشفشان های ناماسکارو بخار های گوگرد و گاز های آتشفشانی وجود دارد که باعث ایجاد یک مه دائمی می شود. به این مکان دروازه والهالا هم گفته می شود.

پارک ملی سینگی دو بمارا ها

پارک ملی سینگی دو بمارا ها در ماداگاسکار یکی از عجیب ترین مکان هایی است که تا به حال دیده اید. در کل تمامی نقاط این مکان جنگلی با درختانی پوشیده شده که در بین آنها صخره هایی سوزنی شکل به ارتفاع 120 متر دیده می شود. صخره هایی که در اثر فرسایش سنگ آهک ایجاد شده و علاوه بر این محل زندگی صد ها گونه گیاهی و جانوری است که در هیچ جای دیگر روی زمین یافت نمی شوند.

از نظر بصری این مکان به میزان کافی وهم آور است، اما در مورد آن هم تحقیقات بسیار کمی صورت گرفت. در حقیقت، میتوان گفت تعداد کمی از دانشمندان تا به حال به اعماق این جنگل سفر کرده اند و تعداد انگشت شماری از آنها بیش از یکبار پا به این مکان صعب العبور گذاشته اند.

یخچال طبیعی پریتو مورنو

میدان یخچالی پاتاگونیا در جنوب آرژانتین و شیلی واقع شده که تقریبا 17 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد. این میدان یخچالی سومین منبع آب شیرین بزرگ روی کره زمین است و 48 یخچال طبیعی جداگانه را تغذیه می کند. یکی از این یخچال طبیعی پریتو مورنو است. این یخچال به تنهایی 250 کیلومتر مربع دارد و مثل همه یخچال های دیگر بیشتر آن در زیر آب قرار گرفته است. 170 متر از سطح آن در زیر زمین است و 74 متر آن هم از سطح آب به شکل یک دیوار یخی بیرون زده است.

دریاچه آبی

دریاچه آبی واقع در روسیه که به نام دریاچه کارستی هم شناخته می شود، مکانی است که هیچ چشمه ای نه به آن وارد و نه از آن خارج می شود. این موضوع هم به این دلیل است که دریاچه آبی از طریق مجموعه ای از غار ها و راستا های زیرزمینی تغذیه و تخلیه می شود. میزان بالای هیدروژن سولفید باعث شده که این دریاچه رنگی درخشان داشته باشد. الته این رنگ درخشان را تنها زمانی میتوان دید که به سطح دریاچه نور تابیده باشد.

اگرچه تخمین زده شده که عمق این دریاچه حدود 250 متر است، اما جریانی که آب این دریاچه را تامین می کند هنوز کشف نشده و به همین دلیل عده ای معتقدند این دریاچه پایانی ندارد. با توجه به مجموعه از غار های زیرزمینی که در زیر دریاچه مشاهده شده تشخیص اینکه چه چیزی کف دریاچه را تشکیل می دهد، سخت است.

منبع: همگردی

به "مکان های ترسناکی که باور نمی کنید در دنیای واقعی وجود دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان های ترسناکی که باور نمی کنید در دنیای واقعی وجود دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید