غول شرکت خودروسازی دانگ فنگ به بازار آمد

به گزارش وبلاگ کلشی ها، گجت نیوز نوشت: دانگ فنگ منگشی M-Terrain ، خودرو تازه چینی ها با 1070 اسب بخار قدرت است که در دو نسخه شاسی بلند و پیکاپ به خیابان ها می آید. پس بدون معطلی به سمت Dongfeng Mengshi M-Terrain می رویم.

غول شرکت خودروسازی دانگ فنگ به بازار آمد

تقریبا اوایل هفته گذشته بود که با تصاویر جاسوسی دانگ فنگ واریور در خیابان های چین رو به رو شدیم. تصاویر لو رفته از داکیومنت های شرکت سازنده، نام این خودرو عجیب و غریب را دانگ فنگ واریور M18 عنوان نموده بودند و از همان ابتدای کار هم می دانستیم که این خودرو در مدل های شاسی بلند و پیکاپ به بازار خواهد آمد. اما اکنون نام تجاری آن را می دانیم و دانگ فنگ Mengshi M-Terrain اینجاست تا با ظاهر ترسناک و چهره مجذوب نماینده خود، شما را محو هنر مهندسان و طراحان چینی کند. اما به شما پیشنهاد می کنیم که قبل از آغاز هر کاری، با گجت نیوز همراه شوید تا ویدیو مجذوب نماینده معرفی هر دو خودرو را تماشا کنید و سپس به سراغ توضیحات فنی بروید.

معرفی دانگ فنگ منگشی M-Terrain

ابتدا اجازه دهید تا به صورت مختصر به برند منگشی یا همان واریور آشنا شویم. این برند یکی از زیر شاخه های تازه دانگ فنگ محسوب می گردد که قرار است به طور اختصاصی، بر روی خودروهای آفرودی تمرکز کند. البته اگر از خوره های خودروهای چینی باشید، می دانید که برند واریور آن چنان هم ناشناخته نیست و برای مثال خودروهایی مثل واریور M50 با پیشرانه 4 لیتری توربو دیزل، یکی از برترین محصولات آن ها محسوب می گردد؛ اما به هر حال شرکت دانگ فنگ میخواهد تا داستان واریور را عمیق تر پیش ببرد و اکنون این سری، به عنوان یک برند جدا و اختصاصی آفرودی فعالیت خواهند کرد.

بعلاوه نام این برند از همین لحظه در بازارهای بین المللی، دانگ فنگ منگشی خواهد بود. به همین دلیل بد نیست بدانید که لوگو این شرکت هم سمبلی از نمادهای مردانگی، ماموریت، محیرالعقول و منگشی بودن است!

مشخصات فنی دانگ فنگ منگشی M-Terrain

قبل از هر چیزی باید بگوییم که نسخه شاسی بلند با نام M-Terrain و نسخه پیکاپ با نام M-Terrain S به روی صحنه آمده اند، اما بر خلاف تفاوت نام ها، هر دو نسخه پیکاپ و شاسی بلند بر اساس معماری هوشمند آفرود M Tech طراحی شده اند و از این نظر با یکدیگر هیچ فرقی ندارند. این معماری به نوعی ترکیبی از پلتفرم های MORA، سیستم هوشمند آفرود M ATS و موتورهای الکتریکی مگا هستند که به نظر می رسد چینی ها بر خلاف توانایی در ساخت خودروهای عجیب، هنوز در نام گذاری پلتفرم و نام خود آن ها مشکل دارند!

ابتدا به سراغ پلتفرم MORA می رویم. این پلتفرم به طور اختصاصی برای خودروهای برقی دانگ فنگ منگشی M-Terrain طراحی شده و پیشرفته است اما شرکت های سازنده که قصد دارند تا محصولات خود را بر اساس آن طراحی نمایند، می توانند مطابق نیازهای خود، شاسی و بدنه آن را تغییر دهند. این پلتفرم می تواند رنج گسترده ای از خودروها مثل شاسی بلند، پیکاپ، وانت باری سنگین، کامیونت و حتی ون را پشتیبانی کند. به علاوه خودروهای BEV و EREV هم می توانند روی این پلتفرم سوار شوند.

یکی دیگر از مهم ترین مزیت های پلتفرم MORA، به سیستم فرمان پذیری الکترونیکی مربوط می گردد که در این سیستم، بین فرمان و چرخ های جلویی، تمام اتصالات مکانیکی حذف شده اند و فرمان پذیری چرخ ها به وسیله مدارات الکتریکی صورت می گیرد؛ یعنی می توان گفت تمام خودروهایی که بر اساس پلتفرم MORA طراحی می شوند، از سیستم فرمان پذیری چرخ های عقب هم بهره می برند. در ادامه به سیستم M ATS می رسیم. این سیستم به نوعی یک سامانه جامع از مهم ترین حالت های رانندگی است که 9 مود مختلف کاری را شامل می گردد. بعلاوه تغییرات سیستم تعلیق بادی هم در سیستم M ATS به صورت اکتیو انجام می گردد و می تواند در بازه 105 میلی متر بالا و پایین گردد.

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های سیستم M ATS به سامانه پایش شاسی یا همان VMC مربوط می گردد. این سامانه می تواند مسائلی مثل فرمان پذیری چرخ های جلو و عقب، ارتفاع سیستم تعلیق، نرمی و سفتی فرمان، حساسیت پدال گاز و ترمز و قدرت خروجی موتورهای الکتریکی را به صورت بلادرنگ کنترل کند. به همین دلیل باید بگوییم که تمام خودروهای منگشی قرار است با سه قفل دیفرانسیل مجزا به بازار بیایند؛ یعنی دو قفل دیفرانسیل در محور جلو و سومی در مرکز خودرو که عملکرد قفل دیفرانسیل سوم به نوعی مجازی است.

حالا که با جزییات دانگ فنگ منگشی M-Terrain آشنا شدید، اجازه دهید تا به سراغ مشخصات فنی اصلی برویم. دانگ فنگ منگشی M-Terrain در هر دو نسخه M Terrain و M Terrain S، یک خودرو AWD است اما فرمت موتورهای الکتریکی آن، مغز شما را منفجر می نماید.

هر کدام از چرخ های دانگ فنگ منگشی M-Terrain میزبان یک موتور الکتریکی مجزا است که مجموع آن ها می توانند 1070 اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار دهند. همچین شتاب 0-100 در این غول چینی به کمتر از 4.2 ثانیه می رسد. در نسخه استاندارد، باتری های 140 کیلو وات ساعتی را دارید که در هر بار شارژ تقریبا 500 کیلومتر دوام می آورند اما اگر قصد دارید تا سفرهای طولانی تر را تجربه کنید، می توانید به سراغ نخسه EREV بروید که با اضافه شدن باتری های 65.88 کیلو وات ساعتی به آن، اکنون می تواند در هر بار شارژ بیش از 800 کیلومتر را طی کند.

دانگ فنگ منگشی M-Terrain قرار است ابتدای سال 2023 و با تیراژ 4 هزار نسخه در ماه روانه بازار گردد. به نظر شما این خودرو چینی می تواند در برابر هامر برقی شانسی داشته باشد؟

طراحی ظاهری با حس و حالی از تانک رضوانی

اگر فاکتور ابعاد را کنار بگذاریم، واقعا می توان گفت که دانگ فنگ منگشی M-Terrain ته چهره ای از تانک رضوانی را دارد. اما مهم ترین نکته در طراحی ظاهری این خودرو، تفاوت فاحش آن با دیگر ماشین های برقی است. بیشتر خودروهای الکتریکی برای داشتن بالاترین سطح از کارایی و پایین ترین ضریب درگ، سعی می نمایند تا ظاهری یک دست را داشته باشند و تا جای ممکن، از خطوط شکسته و تند اجتناب می نمایند. چیزی که دانگ فنگ منگشی M-Terrain حتی شبیه آن هم نیست!

شاسی بلند M Terrain و پیکاپ M Terrain S به ترتیب با فرمت 4 و 2 درب طراحی شده اند و موضوعاتی مثل ال ای دی بار سقفی، رکاب های آفرودی، فلاپ گلگیرها، نردبان سقفی، وینچ برقی به همراه قلاب های آفرودی، رینگ های آفرودی به همراه لاستیک های گل درشت، باربند سقفی و چراغ های زیبای صلیبی، مهم ترین مواردی هستند که در چهره دانگ فنگ منگشی M-Terrain به چشم می آیند. متاسفانه فعلا هیچ تصویری از کابین آن ها منتشر نشده است.

بعلاوه شما می توانید نمای 360 درجه این خودرو غول پیکر را به وسیله این تماشا کنید. به علاوه یکی دیگر از تیزرهای مجذوب نماینده این خودرو را هم برای شما آماده نموده ایم که امیدواریم از تماشا آن هم لدت ببرید.

227

منبع: خبرآنلاین

به "غول شرکت خودروسازی دانگ فنگ به بازار آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غول شرکت خودروسازی دانگ فنگ به بازار آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید