زارع: بداهه تاج گذاری کردم؛ منتظر کشتی گیر آمریکایی بودم، دبیر گفت باید تاریخ ساز کشتی ایران شوی

به گزارش وبلاگ کلشی ها، قهرمان سنگین وزن کشتی آزاد دنیا می گوید حرکت تاج گذاری که بعد از رسیدن به طلای دنیا روی تشک انجام داده، بداهه بوده است و او در چندین مسابقه دنیای و المپیک دیگر در پی طلاست.

زارع: بداهه تاج گذاری کردم؛ منتظر کشتی گیر آمریکایی بودم، دبیر گفت باید تاریخ ساز کشتی ایران شوی

امیرحسین زارع در گفت وگو با خبرنگار ورزشی وبلاگ کلشی ها درباره اینکه در چند ماه اخیر سنگین وزن های مدعی دنیا را شکست داده و در نیمه نهایی مسابقات دنیای اسلو هم از سد حریف سرشناس ترک عبور نموده است، گفت: طاها آکگول کشتی گیر خوب، قدرتمند و قهرمان بزرگی است، اما من مدت ها بود روی کشتی اش کار نموده بودم. او را با پژمان درستکار بررسی نموده بودیم و همه چیز روی تشک طبق چیزی که روی آن کار نموده بودیم، رخ داد.

وی در خصوص کشتی متفاوتی که این بار برخلاف المپیک مقابل گنو پتریاشویلی گرفت و به راحتی او را مغلوب کرد، گفت: بعد از المپیک در اردوی تیم ملی روی اشتباهاتم خیلی کار کردیم. با سرمربی تیم ملی کاملاً حریف را بررسی نموده و روی کارهایی که باید انجام می شد، تمرین کردیم. باید در تایمی کوتاه، اشتباه قبلی ام را جبران می کردم. برنامه ای که با مربیان طراحی کردیم، خدا را شکر اینجا جواب داد و من اشتباهات کشتی قبلی را تکرار نکردم.

کشتی آزاد دنیا در سنگین وزن صاحب پادشاه جدیدی شده است.، امیرحسین زارع در واکنش به این موضوع اعلام کرد: ورزش قهرمانی معلوم نمی کند تا چه زمانی هستی، اما من در پی این هستم که در چند مسابقه دنیای و دو سه المپیک دیگر هم برای کشورم مدال بگیرم. هرچه در توان دارم به کار خواهم بست تا نتیجه بگیرم. در توکیو خیلی آماده نبودم، اما اینجا آمادهِ آماده بودم و حتی منتظر کشتی گرفتن با گیبل استیوسون آمریکایی بودم، اما او اینجا نیامد و من صاحب مدال طلا شدم. این سکوها باید برای من باشد، چون شبانه روز زحمت کشیدم.

قهرمان جوانان دنیا در خصوص اینکه حسن یزدانی قبل از مبارزه فینال به او چه گفته است، یادآور شد: حسن یزدانی با بردش در فینال که قبل از مسابقه من بود، روحیه خیلی خوبی به من داد و بعد هم با من صحبت کرد و نکاتی را در خصوص فینال گفت. حسن آقا ستون و کاپیتان تیم ماست. برد او مقابل تیلور خیلی روی من هم تأثیر گذاشت. او قبل از فینال از من خواست که حواسم باشد اشتباه نکنم و دو سه نکته فنی را به زبان مازندرانی به من گفت.

وی در خصوص بند سبزی که به دوبنده اش بسته بود، توضیح داد: این پارچه طواف کربلای معلی بود و یکی از آشنایان که تازه از کربلا آمده است، آن را برایم آورد. دو تکه پارچه بود که آن را به دوبنده ام گره زدم. این خیلی به من انرژی داد. همواره قبل و بعد مسابقه به ائمه متوسل شده و از آنها یاری می گیرم. این به من قوت قلب می دهد.

زارع با تأکید بر اینکه پدر و مادرش از مدال طلایی که او در نروژ گرفت به شدت راضی شده بودند، افزود: مادر و پدرم در این مدت خیلی اذیت شدند. متأسفانه زیاد کنارشان نبودم و استرس زیادی به آنها وارد شد. به خانه که برگردم با هم به مسافرت خواهیم رفت تا حال و هوای مان عوض گردد.

قهرمان سنگین وزن دنیا در خصوص حرکتی که بعد از شکست پتریاشویلی روی تشک انجام داد و تاج قهرمانی را نمادین بر سرش گذاشت و کمربند قهرمانی را بر کمرش بست، گفت: این کار را بداهه انجام داد. به نوعی یک راضیی بود. من از قهرمانی ام بی اندازه راضی بودم.

وی در خصوص برترین صحبتی که بعد از قهرمانی اش شنیده است، تأکید کرد: دکتر (علیرضا) دبیر گفت باید تاریخ ساز کشتی این مملکت شوی. تو باید تعداد مدال هایت از بقیه هم بیشتر گردد. این یکی از قشنگ ترین جملاتی بود که قبل و بعد مسابقه ام شنیدم.

امیرحسین زارع در پایان با اشاره به تماشاگران ایرانی حاضر در محل مسابقات گفت: یک تشکر ویژه از همه هموطنانی دارم که در سالن مسابقات حاضر شدند و حال و هوای ایران را برای ما ایجاد کردند. اینجا هرگز احساس غربت نکردیم و این برای ما خیلی لذت بخش بود و انگیزه ایجاد می کرد. تشکر بعدی ام از عوامل تیم است، از همه مربیان، ماساژور و همه کسانی که کنار ما بودند، حتی پرسنل زحمتکش خانه کشتی که ما را تحمل کردند. از آشپزخانه گرفته تا پرسنل خدماتی، که همه جزو خانواده کشتی هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "زارع: بداهه تاج گذاری کردم؛ منتظر کشتی گیر آمریکایی بودم، دبیر گفت باید تاریخ ساز کشتی ایران شوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زارع: بداهه تاج گذاری کردم؛ منتظر کشتی گیر آمریکایی بودم، دبیر گفت باید تاریخ ساز کشتی ایران شوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید