خسارت 85میلیارد ریالی سیل به بناهای تاریخی هرمزگان

به گزارش وبلاگ کلشی ها، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان گفت: متأسفانه بارش باران های شدید در این هفته خساراتی را به بناهای تاریخی استان وارد نموده است.

خسارت 85میلیارد ریالی سیل به بناهای تاریخی هرمزگان

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان سهراب بناوند امروز آدینه 17 دی ماه 1400 بابیان این مطلب اضافه نمود: هشت اثر تاریخی استان به علت بارش باران شدید و جاری شدن سیلاب، آسیب و خسارت دیده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان اضافه نمود: با توجه به شدت باران های اخیر و سیلابی شدن رودخانه ها، آثار تاریخی شهرستان میناب ازجمله قلعه هزاره، قلعه گوربند و قلعه کردر دچار خسارت شدند.

او با اشاره به اینکه قلعه مغویه در شهرستان بندرلنگه نیز در اثر باران های سیل آسا آسیب دیده است، اضافه نمود: در شهرستان بستک هم به قلعه و حمام خان آسیب واردشده است.

بناوند ادامه داد: قلعه پرتغالی های جزیره هرمز و قلعه کمیز در رودان نیز به علت بارش باران شدید و جاری شدن سیلاب آسیب و خسارت دیده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان ادامه داد: بر اساس آنالیز ها و پایش هایی که در این مورد صورت گرفته معین شد که حدود 85میلیارد ریال خسارت و آسیب به این بناها واردشده و برای بازسازی این آثار به اعتباری در این حدود احتیاج است.

او تأکید کرد: این آسیب ها بین 5 تا 50درصد بوده که بیشترین آسیب به قلعه مغویه و قلعه خان رسیده است.

منبع: توریسم آنلاین

به "خسارت 85میلیارد ریالی سیل به بناهای تاریخی هرمزگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 85میلیارد ریالی سیل به بناهای تاریخی هرمزگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید