جوابیه سازمان تامین اجتماعی: اقدامات ما قانونی است

به گزارش وبلاگ کلشی ها، سازمان تامین اجتماعی در جوابیه ای به مطلب منتشر شده در تاریخ 1403/06/11 در خبرنگاران تحت عنوان سازمان تامین اجتماعی به نهادی علیه کارگر و کارفرما تبدیل شده است پاسخ داده است.

جوابیه سازمان تامین اجتماعی: اقدامات ما قانونی است

به گزارش خبرگزاری وبلاگ کلشی ها ، برابر با مواد 36 و 39 قانون تامین اجتماعی، کارفرما هر ماه، مکلف به ارسال فهرست حقوق و مزایای مشمول پرسنل تحت امر و پرداخت حق بیمه متعلقه حداکثر تا آخرین روز ماه بعد است. بدیهی است برای حفظ حقوق و شان بیمه شدگان محترم و بعلاوه ایفای تعهدات سازمان تامین اجتماعی به ایشان (از قبیل پرداخت مستمری به بازنشستگان و مستمری بگیران محترم و سایر یاری های کوتاه مدت و بلند مدت) وصول حق بیمه امری اجتناب ناپذیر است.

در این راستا چنانچه کارفرما در مهلت مقرر، حق بیمه متعلقه را پرداخت نکرده باشد، سازمان تامین اجتماعی به موجب اختیارات ماده 50 قانون مبلغ حق بیمه و متفرعات آن را به وسیله اقدامات اجرایی وصول خواهد نمود.

لذا برخلاف اظهار نظر مخاطب گرامی، اقدامات این سازمان منطبق با قانون و صرفا در مورد آن دسته از کارفرمایانی که به تکالیف قانونی خود عمل نکرده اند، خواهد بود. ضمناً مسدود شدن حساب های بانکی دفعتا و به یکباره صورت نمی پذیرد بلکه کارفرمای مدیون از ابتدای شکل گیری بدهی و مراحل مطالباتی که منجر به صدور حکم لازم الاجرا می گردد، در جریان اقدامات قرار گرفته و کلیه احکام مطالباتی به ایشان ابلاغ می گردد.

شایان ذکر است، سازمان تامین اجتماعی، کارفرمایان محترم را شریک اجتماعی خود دانسته و همیشه مساعدت های لازم از جمله تقسیط بدهی و... را در چارچوب قانون برای آن ها معمول می دارد.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "جوابیه سازمان تامین اجتماعی: اقدامات ما قانونی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوابیه سازمان تامین اجتماعی: اقدامات ما قانونی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید